fredag 15 april 2011

Fredag och nyförälskad

Hej på er alla bloggvänner!
Nyförälskad kan jag säga att jag är i Pions nya papper Minnenas Ateljé. Milda färger och mönster, som passar min smak.
Var tvungen att testa dom direkt och här kommer mitt första kort med pappren.



Hittade en bild i mina mappar som jag tyckte färgmässigt passade så bra. Några pärlswirlar,rosor och knoppar, en vit ram, banderoll utstansad Spellbinders, kakservetter och urklippta fjärilar pryder kortet. Några av de vackra blommorna på pappret har fått glossy accents på sig. Jag gillar när det blir lite lager på lager. Så jag har monterat pappret med bilden med tre d kuddar.
Insidorna.


Idag har jag vaknat till en dag då vädret visar sig från sin bästa sida. Solen skiner och vårblommorna pryder rabatterna. Härligt!
Vill önska er alla en trevlig helg.


28 kommentarer:

onkis sa...

Gisses vilket vackert kort,
jättefint!!

bili sa...

Mycket vackert kort, så härliga dekorationer till det fina motivet. Gillar dina fina insidor :) Ha en trevlig helg kram bibbi

Susanne sa...

Hejsan

vackert kort!!!

ha en bra fredag & en trevlig helg
krammiz
Sussi

maria sa...

Wow så vackert. Du lyckas verkligen med att ta fram romantiken i korten du gör.
Gillar dina lager på lager.

Trevlig helg
/Maria

Annelie sa...

Fantastiskt vackert! Så fina färger.
Gillar verkligen effekten med bilden i ramen.
Ha en riktigt bra dag i solen & trevlig helg,
Kram Annelie

Maud Freij sa...

Så fint och pappret är ljuvligt,ha en trevlig helg
Kram från maud

Katarina sa...

Otroligt vackert kort. Fina färger, dekorationer, ja allt. Trevlig helg. Kramar Katarina

Petra sa...

Oh så vackert! Tror jag ska lifta ditt fina kort.
Trevlig helg.
Kram

Riet sa...

So wonderful card Lena,I love the image and your papers.

Hugs Riet.xx

Pyssel och Kort sa...

Förstår att du är nyförälskad,
jättefint.
Kram Elin

Lena B E sa...

Åååååh men Lena, vilket underbart vackert kort!!! :)
Fina papper och fint dekorerad och dessutom ett ljuvligt motiv.
Fantastiskt fint!
Hoppas helgen blir lika solig och vacker som det är idag.
Ha en underbar helg.
Kramar från Lena

Gertrud sa...

Jag tror att denna förälskelse kommer att hålla i sig länge om jag känner dig rätt. Ni är liksom gjorda för varann, du och dessa papper :) Det syns att ni tycker om att jobba tillsammans för det blir så bra. Bilden är perfekt med denna inramning. Ha en skön helg och jag hoppas solen visar sig hela tiden, kram Gertrud

Kristina Melin sa...

Du är ju så duktig att jag blir gråtfärdig!! Vilken otroligt härlig blogg!

Anne Bente sa...

åh,,,, du milde, noget så fantastisk flot, lækker pyntet wawww

krammmm

snojbi sa...

Ett såååånt vackert kort.
Gillar oxå dessa papper

Camillaskreativa sa...

Ett så ljuvligt kort, jättefint :o) Hoppas allt är bra med dig. Ville titta in och önska en trevlig helg med mkt solsken får vi hoppas :o)
kramar
Camilla

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig Lena vännen:)
Dessa papper är bara helt WOW jag är super kär i dom!!!!
Å riktigt kär blev jag i ditt vackra underbara kort:)
Du får verkligen till det allt smälter så fint i hop det är en riktig fröjd för ögat och jag njuter av att titta på det:)
Ha en jättetrevlig lördag och var rädd om dig:)
Kramar från Lilla vännen Inger:)

lk46 sa...

hej Lena vännen!
Ett underbart kort och ja, dessa papper är så vackra så jag kan förstå att du blivit förälskad!
Så vackert du fått till blommorna och bilden är jättesnygg!
Dina insidor är så snygga, me like!
Ha en trevlig helg vännen!
kram lene

Annacarin sa...

Hej Lena, det var riktigt fina papper från Pion! Vilka härliga färger, det verkar som om jag missat dessa... och bilden du har kombinerat passar jätte bra. Precis som du sa!
Ett väldigt fint kort!
Ska kolla läget med pion pappren nu... ha det gott!
Ps. här i skara lyser solen också MEN vad det blåser!
Kram Annacarin

Louise sa...

WOW Wow Wow vilken blogg jag hr hittat. Så mycket fina alster och framför allt välgjorda och genom tänka till 150%.
Tack frö titten och hit kommer jag gärna igen.
Kram Louise

Margareta sa...

Ett så underbart kort och jag håller med dig om papperen - sååå ljuvliga! Du gör också så vackra och genomarbetade designer!
Tack för rara ord - det där med kuverten är liksom min "signatur" - har alldeles snöat in på dem.
Annars gillar jag att försöka göra OLIKA kort - en utmaning!
Hoppas söndagen också blir fin!
Kram!

Lilla Pyssel Inger sa...

Trevlig söndag på dig Lena vännen:)
Det är svårt att göra kort till man / killar tycker jag! Men kavaj kortet är mycket tacksamt att göra till en man/kille så är riktigt glad att jag kom över denna kavaj mallen:)
Ha en toppen dag och hoppas att veckan som kommer blir jättebra för dig:)
Kramar från Lilla vännen Inger:)

Mim... sa...

Hittar inte ord, vet inte vad jag skall säga men nu kom dom UNDERBART LJUVLIGT WOW.
Ha det gott..........

lk46 sa...

Hej vännen!
Hoppas allt är bra med dig!?
Jag har så ont i en axel , får nog ta en blogpaus. Ska på hälsokontroll idag får se vad han säger!
Njut av det fina vädret Lena!
Massor av kramar från Lene

Snowflake´s pysselrum sa...

Hej vännen!
ditt kort blev urläckert, tycker om allt i den. Hoppas att du kommer ut å får njuta av solen.
Glad Påsk på dig, kram Titti

Lena B E sa...

Tusen tusen tack för det underbara påskkortet som jag fick idag, tack för påskgodiset också!! :)
Tack så jättemycket! :)
Jag vill önska dig en rikgtigt glad påsk vännen, det är inte säkert att jag hinner in hit nåt mer innan helgen. Ha en underbar dag, vecka och påskhelg! :)
Massor med kramar från Lena

Lisa-olsi sa...

Ett vackert kort.

pojjo sa...

Ja visst är dom ljuvliga :D ja är helt såld på dom jag med.. och ditt kort blev super snyggt :D