söndag 3 april 2011

Bidrag till Picture And Scrap

Jag har gjort ett kort till Picture and Scrap nr 6.
Det blev ett kort med dubbla fickor. Så roligt att göra och gott om plats att dekorera. Jag hittade en beskrivning till ett sånt här kort HÄR om ni vill testa.





Denna gången finns det två olika bilder att välja på.
Papper från Bo Bunny igen. Banderollen har jag stansat ut med alldeles nya Spellbinders. Texten utskriven på datorn. Det glimmar vackert av kortet med hjälp av stickles och Glimmer Mist Iridesent Gold. Blommor naturligtvis, utstansad fjäril , utstansade hörn och pärlor.

Insidorna med papper och dekorationer från Bo Bunny.

I sidorna på kortet finns som sagt var två fickor. den ena innehåller ett kuvert som jag har tänkt att lägga ett blomstercheck i. Passande text på kuvertet va!
Den andra fickan innehåller ett tag. Rundeln på den är också utstansad med nya Spellbinders Floral Doily Motifs. På rundeln finns också plats att skriva sin hälsning.

Det regnar kraftigt här idag. Skönt på ett sätt. För då kanske de sista högarna med snö som ligger försvinner.
Ha det så gott. Kram
Free Image Hosting

24 kommentarer:

Lilla Pyssel Inger sa...

Ett mycket vackert läckert valarbetat Lena kort:) Perfekt kan inte bli bättre och en klar vinnare:) Fast jag önskar dig självklart lycka till i alla fall:)

Du är väl värd din Award och du får göra vad du vill med den:)

Jag hoppas du tittar in och vill vara med på min nästa tävling:)

Trevlig söndag och massor med kramar från Lilla vännen Inger:)

Annacarin sa...

Hej på dig Lena!
Vilket underbart kort... du är en fena på allt du tar dig för! Måste ta och kolla in den beskrivningen!
Gillar verkligen idén med alla ''fickor'' det ger sådana roliga möjligheter...
Tack för inspirationen du sprider runt dig på bloggen Lena! Det är guld!!
Ha det gott, kram Annacarin

onkis sa...

Oj,vilket vacker kort,
vinnarvarning på det..

Maud Freij sa...

Sp vackra kort tänk vilken glädje att få ett sådant i brevlådan.
MVH. Maud

Gertrud sa...

Ett så fiffigt kort att jag provade genast. Det var en lätt och finurlig vikning. Utsidan på ditt kort är så romantiskt och vackert.Ha en bra vecka och jag ser fram emot onsdag = fridag :)Kram Gertrud

snojbi sa...

Åhhh såå ljuvligt .
Underbart är det,
Lycka till

Lena B E sa...

Åååååh så underbart ljuvligt kort, du kommer att vinna denna gång det är säkert!! :)
Detta är deffenetivt ett vinnande bidrag, såå himla vackert som det är! :)
Ha en skön kväll.
Kramar från Lena

Petra sa...

Otroligt vackert Lena, du har verkligen blivit superduktig, gör så himla mycket fint. Tycker själv att jag kört fast och har ingen inspiration för tillfället. Köket plus lite annat har tagit knäcken på mej och det mesta känns tungt för tillfället.
Önskar dej en skön söndagkväll.
Kram
Petra

Busans Pysselblogg sa...

Sååå underbart kort du gjort igen... blir att jag skriver nästan samma alltid för du är så duktig och du gör så mycket vackert... ♥♥♥ ... vilket ögongodis!!! Allt passar så ihop och allt är så vackert... du är så duktig!!!
Hoppas snön snart är helt borta... ska bli så skönt. Ha det så bra du bara kan och hoppas du får en mysig pysselstund snart igen!
Massor med kramar
Busan

Riet sa...

So wonderful Lena,I love the image and your papers.
So gorgeous details and the colours.

Hugs Riet.xx

Pyssel och Kort sa...

Wow så snygg,
Kanske man ska prova sig på.
Kram Elin

Pyssel och Kort sa...

Vill bara säga att du har en liten gåva att hämta i min blogg...

Kramar Elin

Mette sa...

Wow, så lekkert kort! Nydelig pyntet og en flott sammensetning!

Tusen takk for du deltar på Picture and scrap sin utfordring!

Klem Mette

Cattis sa...

Ja du att det var ett tag sedan jag var om inte annat så ser jag det på allt fint du skapat.
Så mycket vackert att titta på.
sen vill jag ju säga Grattis till dina vinster med, ser nog att du vunnit en del:) Vad roligt..
Ha en bra dag / Kramis

Annelie sa...

Ja det är redan sagt, men jag säger det igen - detta är det stark vinstvarning på!!
Underbart vackert & trevlig modell, Lycka till!!
Kram Annelie

MezzaNotte sa...

Åh! åh!

Så fint!! Jag baara älskar det!

Lycka till!

Kram Katja/MezzaNotte

http://mezzanotteskapar.blogspot.com

Pernol sa...

Åååååh WOW vilket underbart kort! Hur snyggt som helst. Den där vikningen måste jag kolla in. :)

Ha en bra vecka!
kramis Pernilla

Mim... sa...

WOW vilken otroligt läcker bokbox.
Ha det bra....

Carina sa...

Vilket fint kort du har gjort av deras underbara bild!! Har också tänkt göra något men inte kommit till skott än... Jag har något i min blogg till dig. Ha det gott!!

pojjo sa...

sååå snyggt, jag bara älskar dom papperna :D Du har använt dom jätte snyggt. tack för inspiratonen :D

lk46 sa...

Godmorgon Lena vännen!
Så underbart kort, om inte du vinner med det är de blinda i Norge!
Mycket fint har du gjort och vunnit har du också. Stort grattis vännen... inte så konstigt för det är bara så snyggt!
Ha en bra dag och ta hand om dig!
Kram lene

pojjo sa...

hihihi och jag inspireras av dina alster.. du är super duktig :D

oheidia sa...

Åh så nydelig!! Lekkert!!!
Klem

*marion* sa...

VAKKERT Takk for at du deltar på Picture and scrap klem Marion