onsdag 2 mars 2011

Vintage Påsk

Hej på er!

Vintage, är helt klart den stil jag gillar mest. Så det har blivit några påsk kort i den stilen här.




Jag hittade en beskrivning på en söt liten ask HÄR
Jag valde att göra ett litet kort till asken.



Alla papper är från Pion Design. Jag älskar dom i sina milda fina färger.

I dagarna är det ett år sedan jag trillade och bröt min hand. Tänk vad tiden rullar på. Helt bra är jag inte. Ont vid vissa rörelser och styrkan i den är dålig. Helt klart något jag får lära mig leva med. Men jag är glad över att jag kan pyssla lite. Det kunde vara mycket värre. Det var vid mässan i Borås det. Den som aldrig blev av. Utan blev tillbringad på akuten där i Borås. Men nu ser jag fram mot en mässa igen. Det är planerat att det ska bli besök I Göteborg den 19,e. Ses vi där eller?
Ha det så gott alla och tack för goa kommentarer, som betyder Guld.
Tjingeling!

Free Image Hosting

18 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Jättevackra påskkort du har gjort.
Gillar vintage stilen oxå.

Ha en bra Onsdag.
kram
Sussi

Maud Freij sa...

Men sååååå sött kort med underbart kuvert till , lyckos den som får det fina kortet till Påsk.
Kram från Maud

Lena B E sa...

Ååååå vilka underbara kort, fantastiskt fina vännen!! :)
Asken är jättesöt, och med ett påskkort inni så blev den ännu sötare!! Kanonfint. :)
Vad roligt att du vill vara med i min utmaning, lycka till! :)
Ser fram emot att se det du skapat! :)
Önskar dig en underbar månad och ha det bäst:)
Kramar från Lena

lk46 sa...

WOW, su är fantastikst duktig på vintage det är då säkert! helt underbara kort! det första blev min favorit! mmm får nog köpa dessa papper och se vad jag kan göra med dem!
Håller på med Picture and scrap.. ska du vara med????
ha en bra dag vännen!
kram lene

Annacarin sa...

Påskkorten är otroliga på alla sätt, den lilla lådan också!! Du är ju så duktig på detta... Och så har det gått upp ett ljus (det är ju inte så dumt*ler*) Det var alltså du som bröt handen förra mässan... efter tät telefonkontakt med LenA, berättade hon att en vännina brutit handen och att hon blev lite sen till mässan... Så fort det händer och så onödigt, men inget man rår på! Ett år går fort.
Ha det bäst Lena!
Kram Annacarin

Anne Bente sa...

åh... wawwww noget så herlige kort, og de papirer elsker jeg

klemmmm

Petra sa...

Oh, sååå vacker. Jag har lagt märke till att det blir mer o mer vintage här hos dej:). Du är makalöst duktig på det.
Jag ska åka o hälsa på min lilla tjej när den mässan är, får inte ihop det till nån mässa känns det som, det är o har varit lite för mycket just nu.
Kram

LenA sa...

Ögongodis, svårt att se mig mätt!
Asken är ju för söt, tog en sväng för att se mallen och tror att jag också ska ge den en chans!
Lustigt nog ligger exakt samma påskhare från Pion på mitt pysselbord också men vad hjälper det, inte liknar det dina underbara kort, suck!

Nog hoppas jag på att vi ses i Gbg, inget smör i Småland kan hålla mig därifrån,hihihi!

Kram Lena

bili sa...

Jättefint kort, pion pappren är helt underbara :) Gillar asken, så fint papper och dekoration.

Gertrud sa...

Ja visst tycker du om vintage! Det passar dig hur bra som helst, för det blir så snyggt när du gör det. Påskharen är så söt. Ja du, visst kommer jag ihåg Borås för ett år sedan. På en sekund var olyckan ett faktum. Men iår ska vi stå på benen båda två :) Jag hoppas vi träffar några bloggkompisar, det hade varit roligt. Ha det bra, kram Gertrud

snojbi sa...

Du gör ju helt underbara alster i vintage.

Mim... sa...

Vilka underbart läckra påskkort!! och asken var också fin, jag tycker det är jättekul att göra askar. Men vilken otur du haft med din hand. Hoppas mässan på Ullevi får ett besök av dig.
Ha det bra....

onkis sa...

Vilka söta kort du har gjort,
haren va bara sååå söt :)

Elisabet sa...

Underbart vackra kort! Gillar speciellt det översta.

Lilla pyssel Inger sa...

Vintage är verkligen din grej och du är Vintage mästare den saken är helt klar:)
Underbara alster som du visar och som nästan inte kan se sig mätt på DU ÄR SÅ HIMLA DUKTIG:)
Otur med din hand så tråkit för dig!
Hoppas att mässan du ska på i år blir mycket mera lyckad ha så himla trevligt:)
Tack vännen för goa ord hos mig som värmer och gör mig jätteglad:)
Ha det toppen och massor med kramar från lilla Inger vännen:)

Snowflake´s pysselrum sa...

Du gör så fina vitagekort och mina blir alrig fina.
Hoppas du kommer att känna dig bättre i armen, så du får upp styrkan i den.
Hoppas det blir sköj för er i Göteborg,ska själv inte dit för det blir en mässa i Linköping och de är inte långt dit ....Jippi
Kram Titti

Lilla pyssel Inger sa...

Vad roligt att du blev glad över din vinst:) Jag har din adress vännen och forsöker få i väg paketet till dig i dag:)
Ha det bäst och kramar från lilla Inger vännen:)

Annelie sa...

Underbara påskkort & asken är ju supersöt!!
Kramis!