måndag 21 mars 2011

Ett bra att ha kort och mässbesök.

Hej på er alla!

Så var det ny vecka igen då. Tiden den rinner då på. Alltför fort kan man tycka!
Var i Göteborg tillsammans med Gertrud på mässa i lördags. Trevligt var det, varmt och trångt periodsvis och en del shopping blev det naturligtvis. Köpte en massa cardstock, mönstrade papper som man aldrig får nog av, lite dekosar och en ny MS stans Doily Lace. Mitt tredje ex av denna stans. Nu får vi se hur länge denna håller. Tredje gången gillt heter det ju, så kanske att den håller ett tag nu, ha,ha.Jag vet att dom inte är gjorda för att stansa i cardstock. Så man får väl försöka att undvika det.
Hade tänkt att pyssla lite igår. Men var alldeles för trött och inspirationslös för det.
Detta kort gjorde jag i förra veckan.


Pysselgummans papper. Köpte några till av dem på mässan. Gillar dom så! Bilden är jättesöt den med tycker jag.

Insidorna


Ha det så gott. Kram

Free Image Hosting

18 kommentarer:

bili sa...

Mmm så mjuk och fint kort, fint dekorerar och det fina Pysselg. papper :)Och fjärilar, det gillar jag. kram bibbi

Ellen sa...

Very beautiful Lena, love the colors, papers and the details.

Hugs,
Ellen

LenA sa...

Ljuvligt fint kort med söta detaljer! Den snygga vikningen gör det också lite extra!

Nog är man trött efter mässbesöket alltid.....jag tycker det tar flera dagar innan man sorterat alla intryck och inspirationen "rinner till"!

Datorn har återhämtat sig.....jag backade så nu kör jag Explorer 8 igen,får väl lugna sig till alla barnsjukdomar gått över.

Ha det gott!
Kram Lena

lk46 sa...

hej vännen!
Så bra att du hämtat dig efter mässbesöket!
Underbart kort, snygg vikning och underbart dekorerat!
Ha en skön kväll min vän!
kram lene

onkis sa...

Vilket fint kort med mjuka härliga färger!!
Jag gillar det mycket.

snojbi sa...

Ett sånt underbart kort.
Det är jobbigt att gå på mässa.
Men sååå kuul.
Var ju oxå där och handlade lite

Annacarin sa...

Hejsan! Vilka underbara färger du har använt på ditt kort! Ett riktigt vårkort.
Jag har fått så mycket inspiration av dig så min kasse innehöll en massa ark från Pion... konstigt va?
Jag tror faktiskt att den där mässan tog hårdare än man kunde trott... Jag träffade LenA på mässan och hon talade om att du och Gertrud var där, jag tittade mig omkring lite men jag visste ju inte riktigt vem jag skulle titta efter... ha ha ha! Så om ni kände er uttittade av någon så kan det ha varit jag.. jag undrar hur många av alla som jag glodde på?
Ha det gott, Annacarin

Maud Freij sa...

Hej lena!
Va roligt det lät med pysselmässa i Göteborg.
Koertet är ljuvligt fint och så milda färger.
MVH. Maud

Pyssel och Kort sa...

Jätte fint kort!!
Härligt.
Va på mässan i söndags.
Det är alltid roligt att gå på mässor.
Kram Elin

Margareta sa...

Oh ett så ljuvligt kort! Såna är VERKLIGEN bra att ha!
Har haft en helt scrapfri helg - gjort Sthlm osäkert - så nu har jag abstinens! Fick härlig inspiration av ditt kort!

Annelie sa...

Vilket underbart "bra att ha kort", väldigt vackert!
Trevligt med mässa, ångrar lite att jag inte åkte men det blir ju fler ggr :)
Ha det bäst!
Kram Annelie

Pernol sa...

Vilket ljuvligt kort! Så fina färger. Bokboxen i inlägget under är ju underbar! Så många fina bidrag du hunnit med till Lena BEs utmaning! Va flitig du är!

Här har våren börjat komma. Det är plusgrader och sol idag. Men vi har fortfarande snö kvar.

Ha det bäst!
kramisar Pernilla

Linda/Pieces by Pieces sa...

Ooooooh, vilket ljuvligt kort! Som en skir dröm och så fint med stanskanten. Dekorationerna bara tokgillar jag!

Gertrud sa...

Lena det var ett fint vår-påskkort. Nu hoppas jag att din stans håller. Så snyggt att du vikt kortet så stanskanten blir så synlig. Ha det bra kompis, kram Gertrud

Busans Pysselblogg sa...

Sååå UNDERBART vännen, du är så duktig!!! Gillar alltihopa massor, det är sådan harmoni och så härligt med dessa ljusa färger nu när man är så trött på mörkret efter vintern. Här har solen lyst idag med men igår var det genommulet hela dagen... så dagar som idag är det så skönt! Ännu har det inte blivit kaffe i solen här men vilken dag som helst blir det.
Fattar inte vad det är med mig, har pyssellust men blir så konstigt bara, ja, det går väll över... :)
Är attans med de där stansarna, är ju så svårt att hålla sig till att stansa i tunnare papper... de är ju så vackra!
Ha det så bra du bara kan så länge och hoppas så att du får en mysig pysselstund igen och är så glad du hade det så bra på mässan!♥♥♥
Massor med kramar
Busan

Riet sa...

What a gorgeous card Lena,I love the image and your papers.

Hugs Riet.xx

Lilla Pyssel Inger sa...

Håller helt med ett mycket bra att ha kort:) Snyggt vackert ljuvligt ja alla fina ord som finns vill jag skriva för det är det jag tycker om ditt kort:)
Å vad jag är avis på dig som har varit på mässa men självklart så unnar jag dig det för det är du verkligen värd:)
Hoppas att du är jättenöjd och fick med dig hem underbart pyssel godis:)
Å du det är inte svårt att försöka att göra dig glad för du gör alltid mig glad med dina trevliga besök:)
Ha en toppen dag och var rädd om dig, massor med kramar från din lilla vän Inger:)

Cattis sa...

Så mycket fint det var här inne sen jag var på besök sist :)
Du visar helt underbara alster min vän..
Det tar ett tag mellan mina besök nu hoppas att det snart blir oftare igen..
Önskar dig en bra dag och att solen skiner på dig :)
Kram kram