onsdag 23 mars 2011

Bidrag 5 till Lena BE med söt Tilda.

Lena BE har en härligt färgglad bild i sin andra utmaning, som man ska inspireras av.
Jag har gjort ett kort inspirerad av färgerna och de runda formerna. Jag har använt några nyinköpta stämplar. Söt som en karamell är hon Tilda med kaninen. Pappret jag använt kommer ur ett block med Påsk papper. Det är små vita glittrande kaniner på det. Passade så bra till stämpelmotivet tycker jag.







Nu har våren kommit till Småland. Både igår och idag har solen visat sig och det är riktigt varmt och gott. Såg att Snödropparna blommar här utanför. Ja, vad härligt det är. Man blir så glad. Ha det gott. Kram




Free Image Hosting

17 kommentarer:

Lena B E sa...

Åh men jisses så söt Tilda är på detta superfina kort!! :)
Underbara motiv vännen!! :)
Tack för ditt jättefina bidrag.
Ha en underbar vårdag.
Kramar från Lena

Lisa-olsi sa...

Ett vårigt och gulligt kort.
Jättesöta stämplar.

onkis sa...

Vilket härligt påskkort,mysiga färger..
Här har vi massor med snö kvar,tyvärr..
Lycka till i utmaningen!

Lilla Pyssel Inger sa...

Vilket vackert ljuvligt kort Lena vännen och så trevligt att få se dom nya Magnolia stämplarna:)
Tack för inspirationen nu måste jag se till att använda mina nya Magnolia stämpel också:) Har precis köpt lika dan som dig som jag fick min i brevlådan i går tillsammans med tre andra nya stämplar mysigt värre eller hur!!!!!
Vad jag blir glad att du gillade min lilla ask:) Har gjort en del sådana förut men gillar att göra dom sen så är dom tacksamma presenter att ge bort också:)
Påsk stämpeln som jag hade på asken är från Mita AltheasMix:)
Du har helt rätt detta med datorer och bloggande är inte helt lätt kan bli tokig i bland när det inte fungerar som jag vill puh!!!!
Men jag har en riktig duktig dotter som jobbar med sådant så behöver jag expert hjälp så finns den till hands så jag är lycklig lottad:)
Om jag är en duktig elev får tiden utlysa ha ha ha du la jo se hur det går för mig:)
Men tack snälla gulliga du för ditt förtroende det värmer mycket:)
Ha en riktig trevlig eftermiddag och ha det så bra:) Kramar från din lilla vän Inger:)

Gertrud sa...

Åh, vad gullig Tilda är. Och blomsterkärran är fin, dessa två stämplar passar kanonfint tillsammans.Här är också sol men det blåser friskt. Ha det bra, kram Gertrud

Annacarin sa...

Hej Lena, håller med dig om att Tilda med kaninen är hur söt som helst! Den lilla skottkärran med blommor med... kortet är jätte fint!
Våren har faktiskt kommit till Skara med även om jag trodde det skulle dröja... men det blåser så bedrövligt! Några som trotsar i alla fall är de små snödropparna som står där och dallrar i blåsten...
Ha det gott Lena!
Kram Annacarin

bili sa...

Så fint och vårligt kort :) Man riktigt känner vårvindarna i håret. kram bibbi

snojbi sa...

Ett sånt sött kort

Riet sa...

So beautiful card Lena,I love the images and the colours.
So gorgeous papers and the details.

Hugs Riet.xx

Petra sa...

Otroligt fint kort. Ja, den stämpeln är bedårande.
Kram
Petra

Pyssel och Kort sa...

Riktigt mysigt!!
Super fint.
Kram Elin

Busans Pysselblogg sa...

Sååå söt hon är lilla Tilda och så ljuvligt kortet är... du är så duktig!!! Blir så glad när jag läser att våren kommit till dig!!! Skickar ut en efterlysning till imorgon så får vi se om den kommer "hem" hit också... hi hi.. hade varit skönt nu... :) Är så glad du fått ihop så många bidrag till Lena BE... önskar jag med fått ihop det också för hennes utmaningar är så roliga men det går trögt här ändå. Ja, det är ett tag kvar så hoppas jag kommer igång. :)
Hoppas du snart får en mysig pysselstund igen och att du har det så bra du bara kan!
Massor med kramar
Busan

LenA sa...

Ett underbart kort, fina milda färger och lilla Tilda är så gullig! Lycka till i utmaningen!

Hörnen!!!!!letat med ljus och lykta men det verkar inte finnas kvar sådana punchar!

Ha en skön dag i vårsolen!
Kram Lena

lk46 sa...

ÅH Lena det är ju hur ljuvligt som helt! Så snyggt med skottkärran "Trillebören" bakom Tilda! Så snyggt du fått till blommorna! Me love it!!!!
Ha en bra dag vännen!
Kram lene

Catharina sa...

Jättefint kort och en helt underbar stämpel.måste nog kanske också inhandla en sån(hi,hi)
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram catharina

Maud Freij sa...

Hej på dig!
Vilket gulligt kort ja hon är bara för söt lilla Tilda , mycke fin stämpel har inte sett den förut, härligt med vår och att få se de första vårblommrna är lycka.
MVH. Maud

Annelie sa...

Ett jättefint kort Lena! Så fina färger!
Jag håller verkligen med, Tildastämpeln är jättesöt. Gillar skottkärran med :)
Ja här blommar både snödroppar & krokus, så härligt - önskar bara att det kunde sluta blåsa - om det tycker jag inte!
Kram Annelie