måndag 21 februari 2011

Två utmaningsbidrag

Hej på er!

Hoppas att ni alla har haft en bra helg. Vinter har vi då med besked. Här var 15 grader minus i morse, burr. Men det är väl egentligen ingenting i jämförelse hur det är uppåt landet.

Jag har gjort två utmaningsbidrag.
Det första är till ScrappaLoss där man ska göra ett alster efter en skiss.



Jag har använt papper från G45, några vintage stickers, stämpel från Stempelglede och en bild som jag har lagt ett lager med Crackle Accent på. Blir en härlig, lite sliten yta av det.

Bidrag nr 2 är till Sukersötts utmaning. Där ska man använda spets, pärlor och blommor på sitt alster. Det är ju inte så svårt, fniss!
Jag har gjort en bokbox igen.




Den vackra vita knappen uppe i hörnet är från Tim Holtz. Papper Maja Design.


På ryggen av boken satte jag två pärlbrads.


Insidan med rundel och bild. Går att lyfta på och skriva en hälsning där. Lådan ska fyllas med något smaskigt så småningom.

Det är lite si och så med inspirationen för tillfället. Jag har suttit i många timmar med ett kort till Påsk. Men bara kommit halvvägs. Så här blir det ibland, då går det trögt!

Vill önska er en trevlig vecka. Kram
Free Image Hosting

25 kommentarer:

LenA sa...

Som vanligt svårt att hitta ord.....såå fiina alster! Inte kan väl du lida av inspirationsbrist???

Är för tillfället lite irriterad över blogspot, har upptäckt att min blogglista inte uppdaterar som den ska. Ditt förra inlägg t ex finns inte alls med hos mig och flera andra som jag upptäcker när jag besöker bloggar. Har du varit med om detta någon gång?

Ha en skön dag och försök att hålla värmen....snart är det VÅR!
Kram Lena

bili sa...

Så söt, gillar färgerna och ramen :) kram bili

Ellis sa...

Fint kort och bokbox, tack för tipset om var man kan köpa NS dies! =)
Ha en fin dag!
Kram Elenor

Maud Freij sa...

Oj vilken fin Bokbox ser väldigt avancerat ut va duktig du är,det är så roligt att titta på din Blogg.
Många varma hälsn. från Maud

Annacarin sa...

Vad ska man säga...såååå fint!
Du är fantastiskt duktig, bokboxarna är jätte fina... svåra att göra?
Lycka till med utmaningarna.
Kram Annacarin

onkis sa...

Oj,vilka fina saker du gör..
Mycket vackra!

lk46 sa...

hej vännen!
säger som Lena... va då inspirationsbrist???? helt underbara alster har du skapat!
Du kanske ska göra ett vintage påskkort, då har problemen nog försvunnit "fniss"
Ha det bäst vännen och var rädd om dig!
kram lene

snojbi sa...

Kan man säga annat än wow vad snyggt om dina alltid så underbara alster

Anne Bente sa...

åh,,, du milde, igen super flotte ting du har lavet

klemmmm

Annelie sa...

Så underbara alster du har gjort, väldigt fina färger! Lycka till med dem båda två!
Kramar Annelie

Gertrud sa...

Jättefina saker, du är så duktig och du är så flitig. Snart kan jag också göra bokboxar :)Ha en bra vecka kompis, kram Gertrud

Cattis sa...

Kan inte annat än hålla med alla de övriga :) Så fina alster du visar här idag igen..
Du har alltid såå mycket fina detaljer på dem..
Önskar dig ett stort Lycka till i utmaningarna :)
Må så gott.......och du inspirationsbrist, ja det syns då inte hihi. / Kram kram

Lilla pyssel Inger sa...

ÅÅÅ vad ska jag säga nu då!!! TOKSNYGGA UNDERBARA VÄLARBETADE ALSTER som du visar upp och JAG GILLAR MYCKET MYCKET:)
I bland är det svårt att hitta orden som beskriver vad man tycker!!!
Men jag hoppas att du forstår att jag gillar det du har gjort MYCKET:) DU ÄR SÅ HIMLA DUKTIG VÄNNEN:)
STORT TACK söta rara gulliga du för att du ALLTID lämnar så trevliga och gulliga spår till mig:)

Å jag längtar efter våren fast vinteren håller tyvärr i sig!!!
Förra veckan var riktig kall och i går började att snö igen inte kul alls!!!
Men det är som du säger vi går i alla fall mot rätt håll!!!
Ha det bäst, massor med kramar från lilla Inger vännen:)

Petra sa...

Underbara alster, ja spets är fint. Lycka till i tävlingarna.
Kram

Lena B E sa...

Ååååå wow vilka ljuvliga kort!! :)
Fantastiskt fina båda två med massor av superfina dekorationer!! :)
Vart hittar du allt fint?
Jag ser sällan nåt riktigt fint, och gör jag det för en gångs skull så är det svindyrt.
Ha det så bra vännen och kämpa på med ditt påskkort, det kommer du att klara galant! :)
Massor med kramar från Lena

Gro sa...

For en vakker bok-eske. Takk for at du deltar hos sukkersøtt.
Klem :o)

Cath. sa...

Underbart kort och den där bokboxen är ju alldeles ljuvlig! Jag brukar alltid vara supersen med att testa populära saker och tyvärr blir jag nog det med just den här också men snart så måste jag ju bara prova jag med. Vilken gåva det blir!
Kramar!

Cattis sa...

Ville bara kika in och säga hej :)
Du frågade i min blogg hur jag har det..jo det är väl sisådär, huvudvärken håller tyvärr i sig om än något mildare för tillfället..
Var på röntgen i tisdags så nu är det bara att vänta på svar därifrån och sen se hur de går vidare.. Vill ju gärna komma igång och jobba men för tillfället går det ju inte..
Hoppas allt är bra med dig och att inspirationen sakta kommit tillbaka :)
Kram kram

Astrid sa...

Så vakker bokeske du har laget Lena!!
Likte absolutt alt ved den. Nydelige detaljer og nydelig pyntet:-))


Takk for at du deltar hos Sukkersøtt denne uken. Lykke til!!

Klem Astrid:-)

Lilla pyssel Inger sa...

Lena vännen du är jo bara bäst:)
TUSEN MILLIONER TACK för dina 10 poäng du är jo så himls snäll:)
Roligt att du tyckte om min lilla rosa runda korg:)
Uppskatter verkligen dina spår som du lämnar kvar:)
Ha en toppen dag och massor med kramar från lilla vännen Inger:)

lk46 sa...

hej Lena!
Hoppas allt är bra med dig!?
Det skulle vara kul att "byta" grejer man har liggande. Om man kom överens om hur mycket det skulle finnas i ett paket, så kan man byta med varandra.
Jag har allt möjligt jag handlat på mig! ska fundera lite på detta!
ha en bra dag vännen!
Kram lene

Lilla pyssel Inger sa...

Hej på dig Lena vännen:)
Ville titta förbi och önska dig en riktig trevlig fredag och helg:)
Ha det bäst och var rädd om dig, kramar från lilla Inger vännen:)

Anonym sa...

Så vackert!!!

Ha en bra fredag

kram
Sussi

(halkade in från en annan blogg du har en fin blogg man får inspiration)

Snowflake´s pysselrum sa...

Kul att se dina fina vintage kort.
Och kämpa nu på, viljan kommer , rätt va det är....jag vet.
Kram och trevlig helg och hoppas på värme.

Cattis sa...

Hej min vän, hoppas allt är bra med dig..
Ville kika in och önska en trevlig helg / Kram kram