tisdag 1 februari 2011

Svart-Vitt kort och häftig brud.

Hej på er!


De tre tjejerna, Lisa-olsi, Onkis & Snojbi har dragit igån en utmaning . Andra omgången håller Onkis i .

REGLER:
* Denna omgång ska ni göra ett kort med en annolunda vikning
i svart och vitt!!
Alltså inte den vanliga vikningen som jag oftast gör,
där jag viker ett papper dubbelt.

*Utmaningen går ju ut på att vara i svart/vitt,
men om ni har ett uppstämplat motiv med på erat kort
så får ni så klart färglägga t.e.x ansiktet i en annan färg än svart & vitt.


* Ett bidrag per person och utmaning.

* Nygjort kort för denna utmaning

Jag tycker det är snyggt med svart och vitt. Fast det är inte ofta man använder bara dom färgerna på sitt kort.
Här kommer mitt bidrag i form av ett litet stafflikort.





Svimma inte nu, ha,ha. Jag har gjort ett kort, som inte är "jag". Men det är så roligt att utmana sig själv och försöka ge sig på en annan stil. Den tuffa bruden är en digistämpel från Kenny K. Det är så svårt att hitta motiv som passar till ungdomar tycker jag.



Önskar er alla en trevlig tisdag och fortsättning på veckan.
Kram


Free Image Hosting

16 kommentarer:

Östervik9 sa...

Vilka vackra kort, vad duktig du är:)
/Camilla

Lilla pyssel Inger sa...

Ditt svart vita stafflikort är helt underbart vackert med alla rosorna på:) Du kan verkligen bjuda på ögnongodis:) Å ditt häftiga bruden kort är jo så läckert du har klarat av ett inte du kort hur bra som helst:)
Så kul att du gillade min hjärtask och att du vill vara med i min lilla tävling:) Jag har självklart noterat dig, lycka till:)
Ha en underbar dag och vecka och var rädd om dig, kramar i massor från Inger vännen:)

bili sa...

Jättefina kort :) Håller med om att svart o vitt är snyggt kram bili

Annelie sa...

Superfina kort båda två! Hjärtat "tar jag med mig". Har länge tänkt göra ett sånt och nu skulle det verkligen passa bra att göra ett, till min lilla mormor som fyller 90 på alla hjärtans dag, tack för påminnelsen!
Kenny K-kortet var ju superläckert, du rockar fett Lena!! ;)
Kram!

Petra sa...

Jag svimmar inte av ditt ungdomliga kort som är kanonfint däremot så svimmar jag nästan när jag ser ditt otroligt fina stafflikort i svart och vitt. Jag sitter fortfarande här och bara gapar. Det är helt otroligt vackert.
Du gör så mycket fint hela tiden, det bara sprutar vackra alster ur händerna på dej. Man hinner knappt med.
Kram
Petra

LenA sa...

Tycker det verkar som allt du skapar blir "DU" på något underligt sätt = Fantastiska alster!Det visar du verkligen prov på med dessa två så olika kort, superfina!

Ha det gott denna grå och blåsiga tisdag!
Kram Lena

sussies sa...

Ett helt underbart stafflikort du gjort Lena i svart/vitt!!! Sitter oxå o tittar på det en lång stund o häpnar över hur vackra alster du gör hela tiden! Kenny-K kortet blev ju superläckert o hör absolut till din stil!
Stor lycka till i tävlingen, ska hålla tummarna för dig!
Kraaamis Susanne

Annacarin sa...

Hejsan, jätte snyggt kort! Jag har fått för mig att den vikningen är svår... men har kanske fel! Måste prova!! Svart och vitt är läckert, men görs ju inte så ofta.
Och ditt andra kort är ju jätte tufft!! Gjorde ett kort själv av deras digisar, men betydligt fräckare... vet inte om jag ska våga lägga upp den.
Ha det gott! Annacarin

Lena B E sa...

Wow, wow, wow vilka superfina kort båda två!! Var och en på sitt vis men båda är verkligen superfina!! :) Hjärtat är kanonsnyggt, toppen vännen!! :)
Riktigt tuff och häftig tjej som passar kanonbra till en tonåring.
Det var verkligen ett tufft och annorlunda motiv, inte alls så där småflicksaktig som Tilda är.
Där måste jag bara kika in. ;)
Ha en underbar dag vännen.
Kramar från Lena

onkis sa...

TACK för ditt underbara bidrag till våran utmaning,kul att du hängde på.

Lisa-olsi sa...

Två jättefina kort.
Ditt bidrag till vår
utmaning är så stiligt :)
Kul att du är med.

Gertrud sa...

Jag har redan svimmat två gånger! Första gången när jag såg Hjärtekortet som är ursnyggt, Det ska jag lifta ! Andra gången jag svimmade var när jag kom till den tuffa bruden, såå snyggt med svart, rött och vitt. Ja du det blir en lift här med :) Den svarta fjärilen är läcker. Kram kompis, Gertrud

snojbi sa...

Wow vilka snygga kort du har gjort.

Viddan sa...

Snyggt!! //Lena

Carina sa...

Vilken härlig stämpel, man blir glad av den! Kortet var riktigt fint! :)

Ellis sa...

Vilka tjusiga kort, Kenny K stämplarna är helt fantastiska! =)
Kram Elenor