torsdag 10 februari 2011

Stiltje i pysselvrån!

Hej på er!
här har det inte hänt något i pysselvrån, denna veckan. Anledningen till det är att jag legat däckad i magsjukan.
Nu känns det bättre och jag är på "benen" igen. Men det tar på krafterna.
I helgen som var gjorde jag ännu en boxbok. Så himla roliga att göra.





Jag brukar gå till Erikshjälpen ibland och leta efter något roligt som man kan använda till pysslet. Hittade några halsband för 10 kr styck. Ett av dom har jag använt som dekoration på denna boken. Läckert va!





På ryggen av boken satte jag några öljetter och fäste en utstansad nyckel i ett band.

Önskar er en bra fortsättning på veckan och ha det så gott tills vi ses igen.
Kram


Free Image Hosting

24 kommentarer:

Snowflake´s pysselrum sa...

Hoppas du snart blir bra igen.
Du gör så fint kort att jag blir avis..hehe.
Det har kommit lite snö ute, vill inte....suck.
Kram Titti

bili sa...

Du gör så fina bokboxar :) så fina färger och dekorationer. Kul att hitta något man kan köpa ibland och ha användning för, ditt köpta halsband passade fint. Måste nog testa en sån där bokbox till helgen, verkar "inne" nu.
kramar bili

Cattis sa...

Helt underbar, vilken smart idé det där med halsband :)
Mycket fina detaljer på boxen :)
Usch magsjuka låter inget vidare fy.
Det tar ju gärna ett tag innan kroppen kommer igen efter med.
Krya nu på dig och ha det så gott / Kram kram

Britt-Inger sa...

Så himla vackert....SAGOLIKT!!!!!
Så skönt att du börja känna dig bättre från sjukan. Magsjuka är inte kul att drabbas av.
Hoppas du får en skön helg i alla fall och att pyssel febern slår till i stället ;);)
Kramar, BI

Petra sa...

Usch, stackare, magsjuka är hemskt att ha. Skönt att höra att du i alla fall är lite bättre.

Bokboxen är helt underbar. Du gör så fina vintagealster, tycker du ska söka som DT till Pion design. De söker DT just nu som gör vintage. Tänkte på dej meddetsamma när jag läste det.
Kram

lk46 sa...

hej Vännen!
Så skönt att du är på benen igen! Magsjuka är så...UCH!!!!
Så underbar bokbox och så himla fina dekorationer... Vet du Lena, att det är just detta du gör som är så spännande med dina alster. du hittar grejar som det ju var meningen helt från början att man ska göra!
Gör som Petra säger... sök till Pion Design. De får ingen bättre!
massor av kramar från Lene

onkis sa...

Vilken underbar box,luvliga dekorationer och färger.
Hoppas att du snart är helt okej från magsjukan..

LenA sa...

Helt underbar......som jag sagt tidigare du är en verklig konstnär!
Faller in i kören: Sök till Pion!

Har saknat dig de senaste dagarna men här kom ju förklaringen, hoppas du repar dig snabbt!

Snygg "kostym" bloggen fått!

Ha det så bra du kan och krya på dig!
Kram Lena

Catharina sa...

Wow vilket snyggt alster!
Jag håller verkligen med om
att halsbandet passar utmärkt som
dekoration.Jättesnyggt!Kul att höra att du är på benen igen efter
magsjukan.Det är verkligen inget man vill drabbas av.Hoppas iallfall att din pyssellust och ork kommer tillbaka snart.
Ha en bra helg!
Kram Catharina

Lena B E sa...

Ååååå den är ju underbar!! :)
Så vacker med alla dekorationer, snygga halsband du hittade. :)
Så skönt att du är på benen igen vännen, det är inte roligt alls med magsjuka, bläää. :(
Nu har du fixat bloggen igen ser jag, såå snyggt!
Riktigt romantisk är den. :)
Hoppas du har finare väder än mig, här snöar det för fullt. :(
Kramar från Lena

Lisan sa...

Ur tjusig bokbox du har gjort. tufft o bra förslag det här med halsband på boken med. Usch tvi vale för magsjuka. Hoppas du är helt återställd mu och kan samla krafter igen. Kramis från Lisan

Gertrud sa...

Ja jag säger som LenA, jag anade att det var något. Skönt att du är på benen igen. Jag gillar denna box, vi kan väl göra en när vi träffas? Nu har jag packat ner alla pysselsaker i en resväska tills på lördag. Ha det bra kompis, du jag gillar när du är i din blogg.Kram Gertrud

snojbi sa...

Dina bokboxar blir såååå fiiina

Mim... sa...

Superduperläcker bokbox!!!
Ha det bra....

Annelie sa...

Misstänkte att det var något lurt för det har varit väldans tomt & tyst från ditt hörn den senaste tiden... Det kan ju finnas många anledningar till det, men magsjuka är väl en av de otrevligaste, skönt att du mår bättre, har saknat dig!
Din nya bokbox är ju alldeles fantastisk, ja helt underbar!
Halsbandet var verkligen läckert på. Jag gillar också att fynda små fina saker hos Erikshjälpen & på loppisar.
Ha det så gott & trevlig helg!
Kram Annelie

Lilla pyssel Inger sa...

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vackert så vackert ja riktigt snyggt:) Man kan inte annat en att tycka om din bokbox mycket:) Välgjord med härliga färger och detaljer så helt enkelt ett perfekt alster:)

Å magsjuka inte kul vad bra att du mår bättre nu och är på G igen:)

Å det har dalat ned jättemycket snö här som började i går!!!
Jag längtade efter våren men nu är det bara vit utanför och våren värkar långt bort puh!!!

Önskar dig en riktig trevlig fredag och helg och var rädd om dig. Massor med kramar från din lilla vän Inger:)

Anne Bente sa...

wawww denne er dog bare utrolig flot

klemmmmm

Cattis sa...

Kikar in och önskar en trevlig helg / Kram kram

lk46 sa...

hej Lena vännen!
hoppas du är pigg och kry nu!? Ta det lugnt i ovädert, det blåsar så in i attan här nu. Har annars varit lugnt!
Vill önska dig en trevlig helg!
kram lene

Pernol sa...

Åh vilken vacker boxbok! Smart det där att köpa billiga halsband och använda som dekoration. Jag har jättemånga pärlor i en banankartong på vinden. Jag borde använda mig av dem.

Det tar ett tag innan man är helt frisk från en magsjuka. Hoppas att du är bättre nu.

Ha en fortsatt trevlig helg!
kramis Pernilla

Lilla pyssel Inger sa...

Hej och en riktig trevlig "Alla Hjärtans Dag" till dig Lena vännen:)
Plasten som jag andvänder till mina alster kallas "overhead" papper och finns att köpa hos bokhandel butiker. Där dom har kontorsmaterial etc. Vet att Mia Mixsen ochså har solgt sådan plast förut. Önskar dig en riktig trevlig dag och vecka och ha det bäst:) Kramar från din lilla vän Inger:)

Britt-Inger sa...

Vill bara kika in och önska Dig och de Dina en lugn och skön Alla Hjärtans Dag!!!!!
Kramen till Dig!
Britt-Inger

LenA sa...

Kikar in för att önska dig en fin ♥ Alla Hjärtans Dag ♥

Hoppas att du har repat dig efter magsjukan!

Kram Lena

Ellis sa...

Vackert bokkort du har gjort! =)
Kram Elenor