fredag 25 februari 2011

Ska vi byta grejer med varandra?

Hej på er!
Lene kom med en mycket bra ide. Det är väl så att vi är många, som har samlat en hel del saker på hög. Saker som vi inte gillar längre, har för många av, felköp mm. Saker som bara ligger och samlar damm.

Varför inte byta lite saker med varandra! Det som är gammalt för mig, blir som nytt för en annan.

Förslaget är att vi köper en för frankerad påse storlek M på posten.. Den kostar 45 kr.
Sedan fyller vi den med
1 styck stämpel
Lite papper,
Band, spets och andra dekorationer. Ja, man tar vad man haver.

Vi bildar liksom en kedja, med maxantal 10 stycken.

Jag samlar era namn på en lista.
Sedan får lotten avgöra vem man ska skicka sin påse till.
( Alla packar en påse och alla får en påse med godis.)
Vi bestämmer ett datum då vi skickar paketen och vi har en dag att se fram mot, med rolig post.
Ni har en vecka på er att anmäla intresse. Vi måste dock bli ett jämt antal, så att alla kan få ett paket.

Tycker du att detta låter roligt?
Så skriv en kommentar om att du vill vara med. Är det något du undrar över, så fråga på.
Max antal deltagare 10 st.
Intresserade;
Elin
Lene
Gertrud
Lena j
Snojbi
Kikki
Maria
Kimsan
Stina
Bili
Jag har haft en seg vecka på många sätt. Inspirationen har inte heller varit på topp. Men nu har jag i alla fall fått till ett Påsk kort.


Kortstommen är utstansad med Spellbinders label 17. Papper och bild, Pion Design, sagan om våren.
Vill önska er alla en trevlig fredag.
Ha det gott. Kram





Free Image Hosting

19 kommentarer:

Pyssel och Kort sa...

Hej
Ja det hade varit roligt,
Hade gärna varit med om det blir nått,
trevlig helg Elin

lk46 sa...

Jag är med!!!!
Underbart kort Lena! *skrattar lite* Ser du, det blev bra när det blev vintage!! Hi Hi!
ha en underbar helg vännen!
Kram lene

Gertrud sa...

Gertrud är med. Superbra ide´. Det tog tid säger du att göra detta kort, men så bra det blev. Ljuvligt!! Kram Gertrud

snojbi sa...

Underbart blev kortet.
Jag är gärna med

frubards pysselkök sa...

Toppen idé! Jag hänger på...

Vilket kort du gjort! Du kan konsten att få till det...

Kram // Kikki

Lena B E sa...

Åååååh wow vilket superfint påskkort du gjort vännen!! :) Tyckte precis att du sa att du inte hade någon inspiration, men jag måste ha hört fel. ha ha :D
Idéen med att byta grejer är kanonbra, tyvärr tror jag inte jag får tid att gå igenom mina saker just nu, du vet ju varför... alla julkorten som ska göras. Suck.
Ha det så bra vännen.
♥ Massor med kramar från Lena

Maria sa...

Hej Lena.
Gillar ditt påskkort mycket.
En mycket trevlig bild och fina decos.
Din roliga grej är jag gärna med på.
Hoppas inspirationen ökar på hos dig.
Trevlig helg
/Maria

Kimsan sa...

Tycker det låter som en jätterolig idé.
Jag är med om det finns plats kvar.

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej och trevlig lördag på dig Lena vännen:)
Tycker det är en helt underbar idé med att byta med verandra. Jag har givet bort det som jag kände att jag inte kommer andvända men kanon idé och lycka till med er byteshandel:)

Inte kul att höra att du har haft en seg vecka hoppas att du piggar på dig och är piggare snart igen:)
Fast man kan inte tro att du har varit seg när man ser på ditt nya underbara vackra Påsk kort:)
Ett helt fantastiskt underbart vackert kort men helt underbara detaljer:) Drottningen på att göra kort det är du Lena och speciellt Vitage:)
Du ska veta att du gör mig jätteglad med dina besök och dina kommentarer:) Det är inte så svårt att ge när man får så himla mycket tillbaka:) Tack för att du finns:)
Önskar att du får en jättetrevlig lördag och ha det bäst:) Massor med kramar från lilla Inger vännen:)

Maud Freij sa...

Oj oj oj vilket fint kort kan inte bli ljuvligare tycker jag.
Ha det gott. MVH. Maud

Stinas vardagsrum sa...

Hej! Vilken rolig idé! Jag är gärna med om det finns plats kvar.
Ha en bra lördag! Kram Stina

Anonym sa...

Hej

Så vackert påskkort du har gjort.
Är den till salu??

Ha en trevlig helg
Kram
Sussi

Lena sa...

Hej Sussi!
Ja, du kan få köpa det om du vill. Kontakta mig i så fall på
lenika781@yahoo.se

Lena

Annacarin sa...

Hej Lena, vilket underbart påskkort du har gjort, fantastiskt duktig...!
Och vilken idé, det var inte så svårt att få intresserade såg jag. hi hi hi, tänk när man får idéer som faller så bra ut...

Ha det så gott i helgen, Annacarin

lk46 sa...

Godmorgon vännen!
En liten hälsning så här på söndagsmorgon!
Hoppas vi får med en till nu!
Ha en bra dag och var rädd om dig!
Kram lene

Annelie sa...

Vilket underbart påskkort du har gjort Lena!
Å vilken kul idé ni har kommit på, att byta grejor med varann, så spännande :)
Ha en fin kväll & riktigt bra ny vecka!
Kram Annelie

mandana sa...

Oh, vilken ide och vilke initiativt! Underbart! Jag är gärna med, hoppas bara att datumet blir efter sportlovsvecka i Stockholm V9, så är jag hemma igen och kan posta packetet.

mandana sa...

Oh, vilken ide och vilke initiativt! Underbart! Jag är gärna med, hoppas bara att datumet blir efter sportlovsvecka i Stockholm V9, så är jag hemma igen och kan posta packetet.

Ellis sa...

Jättefint kort! =) Vilken rolig idé attbyta saker med varandra, ha så roligt!
Kram Elenor