måndag 28 februari 2011

Påskkort

Nu har jag äntligen hittat inspirationen till att göra några Påskkort. Så nu kommer jag att "plåga" er med dom ett tag framöver, ha,ha.
Denna vecka hos Sukkersöttska man använda en punch eller flera.


Jag är duktig på att handla stämplar. Men betydligt sämre på att använda dom. Här har jag i alla fall använt Magnolias söta Tilda med påskägg. Papper Pion design, diverse blommor. Text utskriven på datorn, utstansade fjärilar, en kakservett, wellpapp och bård av MS stans Doily L. Den stansen håller på att ge med sig nu. Den har spruckit. Det är stans nr 2 av samma sort, som går sönder för mig.
Insidorna

Blommorna är utstansade med NS punchar.

Här är det grått och trist idag. Någon minusgrad är det. Läste i alla fall att vårvärmen är på G. Gott, eller hur? Ha en bra dag.
Kram

Free Image Hosting

24 kommentarer:

bili sa...

Jättegulligt påskkort, gillar färgerna och även det övriga :) magnolian är så söt. Här är det molnigt men ändå väldigt ljust och kanske 0 gradigt. kram bili

Pyssel och Kort sa...

Ett sånt söttpåskkort,
Stämpeln va jätte söt.
Kram

Maud Freij sa...

Mycke gulligt kort med så fina färger och fina papper, lilla Magnolia är ju bara hur söt som helst.
Ha det gott. MVH. Maud

onkis sa...

Vilket gulligt påskkrt!!
Det gillade jag.
Och jag vill också ha alla fina stämplar,men sen ligger dom gärna i en låda :)
Önskar dig en bra dag!

lk46 sa...

hej vännen!
Åh så snyggt! Du får gärna plåga oss med såna kort!!!! Får se om jag hinnar vara med denna vecka.. hat sonens födelsedags grejer att göra klara! OCH ett julkort...kan kanske göra det till utmaningen.
Förlåt nu pratar jag med mig själv!
ha det bäst vännen!
Kram lene

Annelie sa...

Ett underbart påskkort Lena! Ser fram emot kommande plågor ;);)
Tråkigt med stansarna :(
Jag har tyvärr precis fått reda på att de inte ska vara gjorda för att klara av att stansa i cardstock. Vet ju inte om du brukar göra det, men jag gör det ofta & mestadels...Kanske står det på förpackningen, jag vet inte...
Kramis Annelie

LenA sa...

Är så glad att du hittat inspirationen för jag tycker om att bli plågad av dina underbara kort!

Grått och trist är det men det är något med luften som är annorlunda tycker jag!
Och jag har med livet som insats(nästan) tjuvstartat VÅREN idag, hade bråttom och var tvungen att ta cyckeln!!!Som du förstår gick det bra,hihihi!

Kram Lena

Lena B E sa...

Jättesött påskkort med den jättefina Tilda stämpeln och alla andra fina dekos!! :)
Vilken attans otur du har med den stansen, min håller faktiskt än, fast du har säkert använt din oftare än mig. Beror kanske på det???
Jag ser fram emot flera kort att inspireras av. :)
Ha det så bra min vän.
Kramar från Lena

LenA sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Petra sa...

Underbart kort Lena. Så himla fina färger och söt stämpel. Jag är likadan som du, köper en massa stämplar men hinner aldrig använda dem.
Kram

snojbi sa...

Underbart sött påskkort.
Jag gör nog som du köper stämplar och lägger på hög.

Gertrud sa...

Denna stämpel är så söt. Hur många är vi inte som handlar stämplar som används en eller två gånger och sen glöms bort. Ja ,vad heter denna sjukdom ? Jag lär mig aldrig, vill ha och ha hela tiden :)Så då känns vår "påsloppis " bra. Dit kort är superfint ( det var ju det jag skulle kommentera)Kram Gertrud

Busans Pysselblogg sa...

Ja du vännen, om det är så här du plågar oss så ge oss vad vi tål... hi hi... för detta påskort är helt underbart och ljuvligt!!! :) Önskar dig all lycka till och hoppas du har riktigt god tur!!!
Är nu äntligen tillbaka från bloggpausen och har längtat efter att hälsa på. Är seg än men jag är med i gamet igen och har till och med fått ihop ett litet bidrag till Lilla pyssel Ingers tävling. Är så glad att jag lyckades för är ju så kul att bara vara med och göra något tillsammans. *hjärta*
Ha det så bra du bara kan och tack för att du finns vännen!
Massor med kramar
Busan

Pernol sa...

Vilket sött påskkort! Många fina detaljer att titta på.

Jag har ännu inte börjat med påsktema. Men det blir väl det med till slut.

Idag har det varit härligt väder! Solen sken och det var milt.

Ha en bra vecka!
kramis Pernilla

Marie-Louise sa...

Ja, jag kan ju inte annat än instämma med övriga! Sååå fint, och dina insidor är ju fantastiska!Kram kram

Catharina sa...

Otroligt söta påskkort.Jag har inte hunnit börja med mina ännu men det är ju ett tag kvar så det ska nog gå.Jag brukar ju inte heller skicka så många.
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Catharina

Zornitsa sa...

Hej Lena, det var länge sedan jag kikade här hos sig, hinner inte så mkt med det tyvärr. Men jag blir alltid så glad och inspirerad av allt fint du gör! Älskar ditt kort du gjort med Spellbinders, Glad Påsk! Ha det gott!

Lilla pyssel Inger sa...

Hej på dig Lena vännen:)
Kortet är så välarbetat och så himla snyggt både på utsidan och insidan:) JAG GILLAR SJÄLVKLART DETTA MASSOR:)
Jag lovar dig du "plågar" oss inte alls med dina underbara påsk kort jag och jag vet att många håller med mig vi "njuter" av att titta på dom:)
Å vad jag känner igen detta med att köpa en massa stämplar och sen vara dårlig på att andvända dom hmmm....
Har i bland tänkt att jag kan lika väl sälja dom men sen så ångrar jag mig och tänker att tänk om....
Önskar dig en toppen dag och vecka och ha det bäst, kramar i massor från lilla Inger vännen:)

Lisan sa...

Är det sådana här påskkort du tänker inspireras oss med så får du gääärna fortsätta. Hur vackert som helst. Jaså du e oxå duktig på att handla stämplar. Jag hittade för en tid sedan flera magnolia stämplar som låg i sina förpackningar ännu, oanvända. Häder lite då o då. Hm när e det nu påsk. kanske får jag kolla upp det så jag inte missar göra några kort jag med. Ha det så bra, kramis från Lisan

Anonym sa...

Hej
Fick idag de fina påskkorten, de är så vackra!!!!

Ha en bra tisdagkväll
Kram
Sussi

Cattis sa...

Hej hej :) Jättefint kort som alltid ;) Härligt med de milda färgerna med riktigt snyggt..
Ville kika in en snabb sväng nu eftersom det var ett tag sedan jag gjorde några besök.. Hoppas allt är bra / Kram kram

Astrid sa...

Åhhh...så nydelig dette kortet er Lena:-))
Nydelig papir og dekorering av kortet, flott fargelegging og så lekker innsidene er!!

Åja, kjenner meg igjen med det å handle inn stempler og ikke få brukt de før jeg har kjøpt inn nye;-)) Vi er nok ikke alene om det....

Takk for at du deltar hos Sukkersøtt denne uken. Lykke til!!

Klem Astrid:-)

Camillaskreativa sa...

Så fina påskkort du gjort de är helt underbara. Gillar verkligen färgerna, lite sådär soft romantiskt :o) Jag har kört på mer traditionella färger som gult, orange och grönt gällt och färgglatt ;p hihi
Ha det bäst
kramar
Camilla

Ellis sa...

Jättefint kort! =) Många roliga detaljer! =)
Kram Elenor