tisdag 25 januari 2011

Tävlingsbidrag och 2 X Joy

ScrappaLoss har en veckotävling med en fin skiss. Så jag gjorde ett bidrag dit. Jag har använt en textstämpel från Rox Stamps och papper från Pion Design.


Jag måste säga att jag blivit väldigt förtjust i digi stämplar. Dom har många fördelar tycker jag. Dom tar ingen plats, dom är billigare och så kan man få dom i precis den storlek man vill. Alla stämpeltryck blir riktiga. Vilket är lite si och så för mig ibland med vanliga stämplar.

Jag har köpt några underbara digisar från Sugar Nellie. Här kommer söta Joy gånger 2!



Det är exakt samma stämpel jag använt. Jag har bara ändrat storlek på den ena och bara använt ansiktet. Ännu en fördel med dessa stämplar.

Ha en bra fortsättning på veckan. Kram



Free Image Hosting

17 kommentarer:

LenA sa...

Ljuvliga kort,underbara färger och så fint färglagda!

Låter spännande med digisar, men du vet tar alltid lite tid för mig,hihihi! Har beställt en give away från skogstokiga för att prova, men sen gäller det ju att jag och min gamla dator klarar av det hela!

Ha det bra och stor kram!
Lena

Gertrud sa...

Ja du Lena, man kan säga att vi har blivit digi-beroende :)Det är som du säger att de blir alltid bra tryck. Lilla Joy är så bedårande. Mycket fina alster du har gjort. Kram Gertrud

Pyssel och Kort sa...

Tantastiskat fina kort du har gjort. Lycka till i utmaningen
/ Elin

bili sa...

Så fina, riktigt söt tjej. Dikten är vacker, tycker jag. Digisar är väl OK på sätt o vis, problemet är pappret tycker jag. Vad använder du för papper? kramar bili

Annacarin sa...

Jag håller fullständigt med dig Lena!!! Jag har också hittat SÅ många fördelar med digistamps och den lilla damen du har gjort på ditt kort, är ju helt otroligt söt och har även hamnat i min data!!
Längtar så tills jag kan ta mig tid att göra ett kort med henne på.
Så läckra detaljer och så mysiga färger på ditt kort.
Tycker förresten väldigt mycket om dina övriga allster också, ska bli roligt att följa dig.
Kram Annacarin

Lilla pyssel Inger sa...

God morgon på dig min vän:)
Vad ska man säga Lena annat att det är makalöst vackert och du har lyckats med dina underbara kort som ALLTID:) Du är så himla duktig på att få det till och det är en fröjd för ögat att hälsa på hos dig:)
Å du ditt minialbum under WOW WOW WOW finns inte ord att beskriva hur snyggt det är:) Så himla otroliga detaljer och välarbetat du måste ha lagt mycket tid på detta:) Helt fantastiskt är vad det är:)
Önskar dig en toppen dag, kramar i massor från din vän Inger:)

onkis sa...

Oj,vilka underbara kort du har gjort,ljuvliga!!
Jag har inte "vågat" prova digitalstämplar än,men man kanske ska testa någon gång.
Har du något förslag på en bra sida man kan kolla på?
Ha en bra dag!

Lena B E sa...

Vilka underbara kort och motiv!! :) Fantastiskt fina.
Din nya digistämpel är så söt, och stämpeln från roxstamp är så vacker. Dom har många fina stämplar såg jag när jag tittade där. Där måste jag handla nån gång också! ;) Köpgalen... jag? nää, hur kan du tro det? ha ha :D
Digistämpeln är den redan målad eller har du färglagt den så där fint? Riktigt snyggt är det iaf.
Ha en underbar dag min vän.
Kramar från Lena

Pernol sa...

Så ljuvliga kort! Jag har faktiskt en digistämpel nu men jag har ännu inte använt den nån gång. Det är en stämpel från Skogstokiga.

Ha en bra dag!
kram Pernilla

lk46 sa...

Godmorgon Vännen!
underbara kort och söta Joy!
DET är bra med digisar, precis som du säger så kan man ändra storlek som man vill!
Har inte gjort så mycket under veckan, har varit trött!
Men ska försöka få till lite idag!
ha en bra dag min vän!
kram lene

sussies sa...

Oj Lena vad du har varit produktiv o som vanligt så är allt du gör supervackert!!! :) Lycka till i de tävlingar du deltar i! Digistämplar verkar superbt att använda o så blir det perfekt på en gång. Har inte provat ännu, men det kommer nog.
Minialbumet är helt underbart med sagolika papper o dekorationer! Farmor blev säkert superglad över det, det är jag helt säker på!
Korten är oxå så himla vackra! Undrar en sak, är hingsen en stans eller nåt annat? Den blev jag jättesugen på o var har du fått tag i den isåfall?
Ha en underbar dag o Kram på dig!!!
Susanne

Britt-Inger sa...

Underbara kort.....och digisen är så söt och jag skulle också vilja ha den. Får väl se om jag kanske beställer en.
Ha nu en lugn och skön helg!
Kramen, BI

Maria sa...

Jag blir så inspirerad. Digistämplar verkar ha mååånga fördelar.
Gillar denna söta lilla underbara tjej. Du har så fina milda färger på kortet.
Jag har måst skaffa dessa digis jag med:D
Trevlig helg och roligt att du tittar in till mig. Blir så glad för söta orden.
Trevlig helg min vän.
/Maria

Lilla pyssel Inger sa...

Hej och god morgon på dig vännen:)
Ville titta förbi och önska dig en riktig trevlig fredag och helg:) Tack snälla för dina söta ord hos mig, du är ALLTID så himla god:)
Kramar från lilla vännen Inger:)

Annelie sa...

Ja digistämplar verkar väldigt smart & finns väldigt fina. Såg någonstans hur man kunde göra om man inte hade "rätt skrivare" - som jag då inte har - men nu minns jag varken hur man gjorde eller vart det var jag såg det. Men annars är jag också sugen på att testa.
Superfina kort som du har gjort så klart!! :)
Kraam!

Hanna sa...

Oooh, så fina kort Lena, helt ljuvliga! Sugar Nellies nya motiv är ju såååå underbara.
Kram kram //Hanna

Ellis sa...

Underbara kort du har gjort! =)
Kram Elenor