måndag 24 januari 2011

Once Upon a Springtime minialbum

Hej på er!
Hoppas att ni har haft en bra helg. Min har varit bra och fylld med lite pyssel. Jag har blandannat gjort ett minialbum klart.
Det är inte så svårt att få till något fint. När man har så här underbara papper att jobba med. Once Upon a Springtime är Graphic 45 papper.
Albumet har nått sin mottagare nu, vet jag. Det är min brevvän Britt-Marie som blev farmor till lille Loke i onsdags, som har fått det. Grattis farmor!
Albumet är gjort av bruna papperspåsar. Till pappersserien fanns det ett ark med underbara tags och många av dem har jag använt här.
Jag har tänkt att Britt-Marie ska få jobba lite själv. Fylla albumet med foton och journaling. Så blir det ett fint minne sedan av deras första tid tillsammans.



Den underbara röda blomman vann jag hos Pojjo för ett tag sedan.























Ha det så gott. Kram

Free Image Hosting

15 kommentarer:

Gertrud sa...

Lena, vi har alla vår nisch, och detta är så mycket du :) Helt underbart och jag kan förstå en farmor som får detta att fylla med minnen och personliga tankar. Jag säger som jag brukar säga, du är bäst! Kram Gertrud

Andrea sa...

Wow - what a great album! Love the wonderful romantic paper and the design!
Big hug
Andrea-Emmi41

Britt-Marie sa...

Tusen Tack Lena!

Albummet var helt underbart och än en gång har du rört mig till Tårar. Din omtanke som ligger bakom dessa kort och ditt flit. Det är beundrarnvärt.

Jag är så glad över det här Albummet och när min arm blir bättre så skall jag börja fylla det med foton och händelser vi får vara med om jag och lilla Loke och storasyster Thea.

Jag har försökt att sända dig bilder via mailen, men för tillfället gick det inte att ladda upp några. Men jag hoppas på bättre lycka nästa gång jag försöker.

Bamsekram <3/Brittis

LenA sa...

Än en gång sitter man där med hakan ner på bröstet.....dom första orden som kom när jag väl samlat ihop mig igen var, Milda Matilda, högt och tydligt så J ropade och undrade var som hänt!
"Bara Lena som knockade mig igen men jag repar mig snart" blev mitt svar, hihihi!

Säger som G...du är bäst!
Kram Lena

onkis sa...

WOW!!
Vilket underbart album.
Gisses va duktig du är..

Lena B E sa...

Ååååå (djup suck, hörde du den Lena?) det är helt underbart!!! :) Så fantastiskt ljuvligt så det är inte klokt, du är helt makalös vännen!! :) Du tar andan ur oss alla med dina fantastiska skapelser!! :)
Du ÄR bäst!
Ha en skön kväll.
Kramar från Lena

lk46 sa...

ÅÅÅÅH så underbar, helt bedårande vackert! Tänk att få jobba med det och sätta in bilder på en ny liten baby! Du är helt fantastisk på dessa söta album Lena!
Det jag tänkte ska jag inte skriva här... kommer på mailen!
massor av kramar från Lene

Britt-Inger sa...

WOW...Grymt snyggt!!!!!
Åhh, så mysigt att få bläddra i detta album :) Du är oooooootrolig;);)
Ha det gott!
Kramen, BI

Mim... sa...

Men ett så underbart jobb du gjort, tjusigt minialbum och finfina tags.
Ha det bra

Cattis sa...

Så fint Lena, och så välarbetat.
Förstår verkligen att mottagaren blev överlycklig.
Du är såå duktig på att få till så underbara alster :)
Ha det så gott / Kram kram

Petra sa...

Men hjälp vilket tålamod du har, det måste ha tagit tid att göra detta fina album. Så roligt för din väninna att få och samla kort och annant på lilla barnbarnet. Helt underbart vackert.
Kram

Camillaskreativa sa...

Oj ett så fint album och så många fina grejer innuti :o) Ja det andra du gjort är som alltid lika fint det med :o) Tycker den lilla babyasken med trumslagarpojken bara var sååå söt. Hoppas allt är bra med dig?
Ha det gott
Kramar
camilla

Ellis sa...

Vad tjusigt det blev, åhh vad roligt att få något sådant! =)
Kram Elenor

Annelie sa...

Nejmen, hur har jag kunnat missat detta underbara ögongodis!?! Ja jag vet, jag är inte riktigt på blogg & pysselbanan just nu men det ursäktar ju ändå inte hur jag kunnat undgå att se detta...
Har sagt det förr men säger det igen, du ÄR Minialbumens Drottning!!
Helt bedårande Lena, du är så duktig!
Kram på dig & Ha en riktigt trevlig helg!

Busans Pysselblogg sa...

Tappar nästan andan... ja, det får beskriva vad jag tycker om detta för nu vill jag inte skriva här mer utan bara titta och njuta mer av detta underbara album du skapat... *hjärta* Alla korten och Lo:s och allt du gjort i de andra inläggen är också så vackert och lika så kortet du fått av Cattis och Sussie... *hjärta*
Massor med kramar till dig igen!
Busan