fredag 7 januari 2011

Minialbum

Jag har pysslat med ett litet album ett tag. Tanken är att det ska fyllas med lite bilder och journaling till en baby så småningom. En av mina kompisar ska bli farmor i februari och jag tänkte hon skulle få detta album.
Det är jättesvårt att fotografera ett album. Det är många sidor och olika detaljer, som är svårt att fånga på bild.
Här kommer i alla fall en lång radda med bilder.




















Själva stommen till albumet är vita papperspåsar. Jag har stansat ut en kant vid öppningen på påsarna med en MS stans. I påsarna finns tags, som är tänkt att fyllas med små fotografier och lite journaling. Pappren jag använt är från Webster Pages.
Vill önska er alla en riktigt trevlig helg. Själv har jag städat ut julen här nu och ser fram mot årets första snödroppar!
Kram till er alla.

Free Image Hosting

26 kommentarer:

Gertrud sa...

Helt underbart! Jag fattar inte hur du kan, med alla fickor, vikningar och gömställen för tags osv. Och tagsen i sig är så söta. Du har valt papper som passar perfekt, jag ser att lille Kai också fick vara med. Du är bäst Lena! Ha en skön helg, kram Gertrud

bili sa...

Jätte jättesnyggt och vilket arbete. Mycket fina detaljer och det är som du säger, svårt att fånga med kameran. Trevlig helg kram bili

Busans Pysselblogg sa...

Hej vännen!
Finns bara ett ort: MAGISKT!!!
Du är så duktig och det är så magiskt... och du har lyckats ta många fina foto så man ser ju mycket av det! Vilket arbete...
din vän kommer bli överlycklig!!!

Gott julen är utstädad hos dig! Väntar också på snödropparna! :)
Ha det så bra med dig och trevlig helg vännen!
Massor med kramar
Busan

Viddan sa...

Åh vilket fint album! Mycket välarbetat och bra komponerat. Jag tänkte ge dig en awrd men såg att du avböjer dem... men , nu vet du i alla fall =)
Kram, Lena

lk46 sa...

ÅÅÅÅH Lena så vackert!!! Du är en mästare på dessa små album, jag måste gå en kurs hos dig!
Du lägger ner så mycket jobb på dem!
Vill önska dig en underbar helg min vän!
Kram lene

onkis sa...

Wow, va duktig du är..
Din vän kommer att bli såå glad.
Ha en trevlig helg.

Gertrud sa...

Vilken bra ide´ Lene hade. Vi kommer till dig på kurs! :) Gertrud

Petra sa...

Jag vill också vara med på kursen:). Ett så fantastiskt vackert album. Vilken trevlig gåva dessutom. Helt underbart fint.
Kram
Petra

Linda Horn sa...

Vilket underbart, sagolikt vackert album!!! Farmor blir nog mycket, mycket glad!

Kul att kika in till dig igen, det var ju ett tag sen nu... god fortsättning!

Kram

Anonym sa...

Vilken fint album! vilka härliga detaljer. underbart vacket. Vännenfår säkert tårar i ögonen.
/Mandana

Mim... sa...

Vilket underbart underbart album!!
Ha en bra helg

Britt-Inger sa...

Himmel så vackert album och vilka detaljer du har lagt ner på den.... Så vackert!!!
Hur lång tid ska inte detta ha tagit.
Så det blir en ny mail adress nu?
Ha en skön helg!
Många kramar till dig.

Snowflake´s pysselrum sa...

Lena , blir riktigt avis.....
ska själv bli mormor och har inte
den orken.
Du gör jättefint
Kram Titti

Annelie sa...

Åh Lena, du är ju helt klart Minialbumens Drottning!!
Så glad din kompis ska bli, vilket jobb!! Verkligen superfint!!
Ha en bra vecka!
Kram Annelie

Lena B E sa...

Hejsan Lena vännen!
Tusen tack själv för den trevliga pratstunden i fredags!! :) verkligen roligt att höra din röst igen!! :)
Ååååå men ååååå jisses så fint!!! Du är helt makalös på dessa små album, vilket kanonjobb du har lagt ner dessutom!! Ja farmor kommer att bli superglad!! :)
Jag håller med Annelie du är ju helt klart Minialbumens Drottning!!
Så det utnämner vi dig till bestämmer jag nu!! :D
Hoppas du har det bara bra min vän. Vilken fantastiskt fin blogg du har skaffat, den är underbar!! :)
Ha det så jättebra.
Kramar från Lena

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig Lena vännen:)
ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR PÅ DIG OCH DOM BÄSTA ÖNSKNINGAR FÖR ÅR 2011:) TUSEN TUSEN TACK snälla gulliga underbar du för det SUPERFINA Julkortet och presenten som jag fick av dig:) Så himla snällt av dig och jag blev SUPER GLAD ska du veta:)

Jag instämmer helt i att du är Minialbumens "DROTTNING" vilket album vilket arbete du har lagt ned:)Fantastisk och vilken gåva att få jag skulle bli så himla glad och tacksam:)
Du kan verkligen få det till:)
Ser fram i mot att se vad fint du hittar på år 2011, tycker det är mycket konstigt att du inte är DT hos någon hmmmm.... Du kanske redan har fått erbjudande men tackat nej!!!

Jul och nyår har varit jättebra för mig är så himla glad och tacksam:)

Önskar dig en riktig underbar måndag och vecka och hoppas att du har det bra och mår bra:)
Kramar från lilla vännen Inger:)

Pernol sa...

Åh vilket underbart album! Tänk vad mottagaren ska bli glad!

Får ni snödroppar snart? Här är det långt till våren och blomknoppar. Men jag längtar dit! :)

Ha det gott!
kramis Pernilla

Gertrud sa...

Nu är bloggen i Lena-stil. Den duger mer än väl. Nu var jag vilse i pannkakan när det gäller datum. Det är ju imorgon :)) Ha det bra då kompis och ha en go dag. Kram Gertrud

lk46 sa...

Hej vännen!
ja det är imorgon ovh jag hoppas du får en helt underbar dag!
Grattis kära vän!
Massor av kramar från Lene

Britt-Inger sa...

GRATTIS på din födelsedag!!!!! Hoppas det blir en bra dag.
Många kramar, Britt-Inger.

Petra sa...

Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en riktig toppendag.
Kram
Petra

Busans Pysselblogg sa...

"ja, må hon leva, ja må hon leva,
ja må hon leva ut i hundrade år...!"
HURRA HURRA HURRA HURRA!!!!

Stort GRATTIS på DIN dag vännen!!!
Hoppas så att du har det så bra du bara kan idag och får en riktigt fin och mysig dag med lite sol!!!

Denna lilla hälsning är från både mig och Lisan. Lisan bad mig hälsa från henne också för hon ligger i influensan och är för dålig att ta sig till datorn.

Vi skickar massor med födelsedags-kramar till dig!!!!!!
Busan och Lisan

PS. Så vacker blogg du har hittat igen till du bytte - lika vacker men ny och härlig till det nya året! :)

bili sa...

Grattis Lena kramar bili

sussies sa...

HIPP, HIPP, HURRA för Lena som fyller år idag!!! STORT GRATTIS på DIN stora dag idag!!! Hoppas så att du får en helt underbar dag med sol o fint väder!
Vilket helt underbart och sagolikt bedårande minialbum du gjort till din vän, hon kommer att bli superglad för det skulle jag bli över en så vacker o välarbetad gåva! Håller med de övriga här, du är minialbumens stora DROTTNING o liksom LenaBE så utnämner jag oxå dig till drottning av minialbum, så nu är det klart! :)
Ha det så gott på din stora dag idag Lena o jag skickar dig en stor blombukett genom cyberspace för det tycker jag att du ska ha idag!
GRATTISkramar från Susanne!♥♥♥

Lilla Pyssel Inger sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS på födelsedagen och ett firfallet leve för dig HURRA HURRA HURRA HURRA:)

Jag hoppas att du får en helt underbar födelsedag:) Det förtjänar du verkligen:)

Många STORA GRATTIS kramar från din lilla vän Inger:)

Lisa-olsi sa...

WOW! Vilket fint album du har scrappat.
Din kompis kommer att bli så glad.
Grattis på födelsedagen!
Kram Lisa