torsdag 2 december 2010

After Eight och tävlingsbidrag

Hej på er mina vänner.
Hur har ni det i kylan?
För kallt är det verkligen. Runt 20 grader minus i morse, burr! Skönt sitta inne då. Jag är lite förkyld. Så det blir till att tillbringa dagen inomhus,med en mugg kaffe bredvid mig.

Jag gjorde i går en After Eight Automat. Hittade en jättebra beskrivning i Scrapparazzis blogg
Jag har använt papper från Tim Holtz fina Vintage Shabby block. Papper som jag bara älskar.



Sedan såg jag en tävling hos Rox stamps
Jag har fått en stämpel från dem av min goa vän Gertrud. Så jag gjorde ett litet tags och skickade in.

Torsdag em

Svensk Scrapbookinghar en adventskalender. Idag är utmaning att scrappa ett kort eller en layout med en julkula/julkulor på.Jag har gjort ett litet kort. Kortstomme utskuren med Spellbinders, papper från Karin Foster, gren och kulor rub-ons. Min tolkning av utmaning blev så här:





Ha en fortsatt bra dag.

9 kommentarer:

bili sa...

Snygg after eight ask, dekorativt med snörniingen. Ängeln på tagsen gillar jag, passar verkligen in i dekorationen :)

Annelie sa...

Tack Lena, men jag är ju inte ens publicerad, det måste man ju till att börja med. Vilket du är!!! GRATTIS!!!:)
Men du har ju haft rätt förut, så jag litar på dig nu med ;););)
Vilken underbar After Eight Automat du har gjort och tagen är ju fantastisk, den stämpeln är så söt! Lycka till, jag håller alla tummarna!!

Här har vi också haft runt -20 i flera dagar nu. Lite väl mycket tycker jag även om jag hellre har kallt än blåsigt & ruggigt.
Ha det gott,
Kramen!

lk46 sa...

hej Vännen!
Helt fantastiska alster, boxen är sååååå smart, hinnar jag ska jag göra en till en julklapp... annars får det bli nästa år.
Ja, julmarknaden är både lör. och sön. Har du varit i Eksjö någon gång? annars tycker jag du ska passa på i år. Jag står nere vid Museet!
Sen kan jag tala om för dig att du ligger mycket bra till för stämpelkittet... inte så många som skriver när det bara är text ....
Ha en bra dag och var rädd om dig så förkyllningen inte blir värre!
Kram lene

Andrea sa...

Ah - so nice creations! Very great!
big hug
Andrea-Emmi41

NuttesPyssel sa...

Tänk så fin en After Eight låda kan bli! Smart idé.

Gertrud sa...

När jag åkte hem från jobb idag så tänkte jag hur jag skulle tacka en arbetskamrat. Du har gett mej svaret med den jättefina After Eight ask. Tagen är så söt. Ha det bra kompis, kram Gertrud

lk46 sa...

Godmorgon min vän!
Vill önska dig en jätte trevlig helg. Skulle vara så kul om du kom till julmarknaden!
massor av kramar från Lene

Ellis sa...

Vad många fina saker du har gjort, läckert med after eight automaten! =)
Kram Elenor

Cattis sa...

Gud så läcker din ask var :) :)
Kram kram