måndag 1 november 2010

Vintertid

Ja, vad tiden springer på.Första november redan... Det blir mörkt tidigt med och bara det gör att man känner sig tröttare. Man får mysa bort mörkret vid pysselbordet nu om kvällarna.Hoppas att ni har haft en bra helg. Min har varit lugn och skön tycker jag. Lite pyssel har det blivit och här kommer ytterligare ett julkort.

Denna Magnoliastämpeln har jag nyligen skaffat. Tycker den är så himla söt. Cirkeln är utstansad med en Nellie Snellen dies. Dom är ett bra alternativ till Spellbinders. Dessutom bra mycket billigare och sånt är ju inte fel,ha,ha.

Ni får ha en bra vecka och sköt om er.

17 kommentarer:

Linda Horn sa...

Åh, vilken underbar stämpel!! Gillar den diesen du använt, var köper du dom? Är snart - förhoppningsvis - klar med min utmaning, då är jag ju shoppingsugen! ;-)

Ha det gott!!

Marie-Louise sa...

Superfint, gillar verkligen diesen jag med! Tack för länken! Kram till dig!

lk46 sa...

hej vännen!
Underbart kort att titta på innan sängdax!
Stämpeln är så söt, satt på magnolias sida igår och tittade och tänkte... ska jag köpa den... Dies är också väldigt intressant, ska kolla in dem!
Sov gott min vän!
kram lene

Cath. sa...

Å så fint kort och vad snyggt det blev med den där stansen, hmmm, var har du köpt den?
Kram. önskar dig en bra vecka!

Catharina sa...

Hej min vän1
Underbart kort.Jag gillar också din nya tilda stämpel.Hon är verkligen så söt.Tycker också att det är bra när det kommer andra kopior av lite dyrare saker som spellbinder-nellie snellen.Jag har själv bara en enda nellie men däremot ett helt gäng med spellisar.Just nu så passar nellie min plånbok lite bättre.
Ha en forsatt bra vecka.
Kram Catharina

Lilla Pyssel Inger sa...

Så himla gulligt och underbart julkort du har skapat, detta stämpel motivet var jo bara super sött:)
Vad bra att du har haft en skön och mysig helg, det har jag också haft:)
Håller på för fullt när jag orkar med att pyssla i hop presenter och julklappar som jag ska ta med mig hem till Norge:) Har tur att få åka dit och fira Jul med nära och kära i år. SER MYCKET FRAM I MOT DET:)
STORT TACK snälla du för dina ord hos mig, blir ALLTID så himla GLAD ska du veta:):):)
Önskar dig en riktig trevlig tisdag och vecka och var rädd om dig:) Kramar i massor från lilla vännen Inger:)

Maria sa...

Ett sånt härligt julkort. Gillar papprena och den stämpeln är verkligen söt.
/Maria

Britt-Inger sa...

Jätte sött julkort!!!! Ja, den där plånboken är för det mesta tom, när man ser så mycke snyggt i " våran lilla värld"...
Ha det gott och en bra vecka.
Kram,BI

Camillaskreativa sa...

Hej vännen.
En så söt stämpel och cirkel diesen är ju jättefin, den ska jag nog kolla upp om den är billigare med... :o)
Alla korten som du gjort är ju jättefina, gillar tomten på hal is :o)
Ha det gott och
kramar
camilla

Lena B E sa...

Ååååå men ååååå så sött, jaa detta Tildamotiv är underbart sött och NS spellisen superfin!! :) Som vanligt så har du dekorerat kortet så fint också vännen, kanon!! :)
Nu är det snart dags att plocka fram lite ljus att mota bort mörkret med, tror jag ska göra det nu faktiskt så kan vi ha det tänt vid middan idag.
Ha det bäst min vän.
Kramar från Lena

Busans Pysselblogg sa...

Hej vännen!
Nu har både jag och gubben suttit här och beundrat ditt julkort när vi fikat lite... är så grått och mörkt men ditt julkort är så varmt och vackert att det inte gör så mycket nu. Både stämplen och allt är så vackert och du är så duktig!!!
Är så lycklig här! Att jag fick komma ut på något så otroligt första gången på "riktigt" på så många år och att jag sedan vann hos Pernol också. 2010 har varit ett riktigt tur-år för mig som började med att jag vann den underbara förvaringsväskan av dig. Vet du... i den har jag alla uppstämplade julmotiv så jag tittar i den ofta just nu - den är både vacker och superbra!!!
Hoppas så du får en så mysig dag imorgon - håller tummar, tassar och tår att vädergudarna är på er sida och att allt går väl. *hjärta*
Hoppas du får en mysig pysselstund snart igen också! Ska själv fortsätta med mina julkort nu... det går framåt! :)
Massor med kramar och ha det så bra du bara kan!!!
Busan

Annelie sa...

Ett jättefint kort Lena, den stämpeln var verkligen väldigt söt, den skulle jag också absolut kunna tänka mig :)
Ha en fortsatt bra vecka,
Kram Annelie

Maria sa...

Tack Lena för tipset.
Jag har köpt just det pappret du nämner och målat och trivs med det, även om jag tycker att det är lite tunnt.
Kram Maria

Riet sa...

So beautiful card Lena,I love the image and the colours.
So gorgeous papers.

Hugs Riet.x

Pernol sa...

Va snyggt kort! Diesen är ju jättesnygg. Kan man ha Nellie Snellen dies till en Cuttlebug? Eller måste man ha någon annan maskin? Jättesött motiv!

Ha det bäst!
kramis Pernilla

Tinas pysselblogg sa...

oj så fint:)

Ellis sa...

Jättefint julkort! =)
Kram