torsdag 4 november 2010

Utmaning hos Pysseltagen

Pysseltagen har en rolig julkortsutmaning denna månad. Så jag bestämde mig för att göra ett kort. Reglerna är följande

1. Fokus på färgen RÖD! Andra färger får förstås finnas med men rött ska dominera!
2. Du ska använda minst 4 olika mönsterpapper från minst 3 olika tillverkare.
3. Jag vill se rivna eller ruggade kanter på ditt julkort!
4. Du måste ha med blommor som i grunden varit vita men som du färgsatt på ett eller annat helt valfritt sätt. Blommor är alltså obligatoriskt på julkortet!
5. Du ska också scrappa insidan och visa oss (där behöver inte alla ovanstående kriterier uppfyllas)!
Här är mitt kort.



Jag har använt papper, Tradisjon Julmorgon och Juleströmper
Bo Bunny: a gift of love
Riddersholm Holly and Angels
Röd cardstock
Spellbinders Labels seventeen
Fancy Tags
MS snöflingestans
röda och vita pärlor
Glossy Accent
Vitt embossingpulver
vita blommor, färgade röda med promarkers
Peel of God Jul
samt 2 st 3d bilder.
ruggade kanter
Insidan då


Jag har embossat kanterna med vitt embossingpulver för att få en lite frostig snö kant.

Ha en bra fortsättning på veckan.

11 kommentarer:

Britt-Inger sa...

Jätte snyggt julkort!! Undra om man ska ge sej in i leken ang. julkorts utmaningen....Vi får se. Ser att du har en födelsedags kedja...Är det fullt för någon fler eller.....
Tack för din värmande ord.
Kram, BI

Maria sa...

Så otroligt läckert och juligt. Härliga frostiga kanter och en fin vas med juliga blomster i.
/Maria

lk46 sa...

Snyggt vännen, kul med så mycket på men svårt!
hade Ni det trevligt i Borås??
Kram lene

Gertrud sa...

Lena, du brukar säga till mej att jag gör fina barnkort. Men jag kastar tillbaka bollen och säger att du gör de finaste julkorten. Du är bäst ! Tack kompis för en bra dag igår :) Kram Gertrud

Cath. sa...

Å, vad roligt att du har antagit utmaningen och det med besked ser jag! Så snyggt! Härligt att se! Kramar!

Lena B E sa...

Ditt kort blev ju fantastiskt fint vännen!! :) Men för egen del hoppar jag över denna utmaning, det verkar minst sagt svår.
Ha det bäst!
Kramar från Lena

Lilla Pyssel Inger sa...

VILKET KORT DU HAR SKAPAT HELT UNDERBART OCH FANTASTISKT GJORT:) Helt imponerade med alla dessa detaljer som du fått med dig:)Önskar dig all lycka till med utmaningen men med ett sådant kort så vinner man:):):)

Ha ha ha du är verkligen god min vän:) Ja TACK SNÄLLA jag är jätteglad för din kommentar och ditt beröm:)

Hade en riktig dålig dag i går hade så himla ont efter att jag kom hem från min behandling. Tårarna bara trillade och jag mådde skit:) Sen så ropade min dotter på mig på kvällen och talade om att du måste läsa dina kommentarer på din blogg mamma! Din kommentar och alla andra som hade varit så underbara och lämnat spår efter sig räddade verkligen mig i går. Man blir så glad och varm i hela kroppen när du/ni lämnar kvar sådana ord till mig:) Så orden i går betydde extra mycket tack snälla för att du finns:) Det blev ett mycket bra avslut på en dag som kändes helt skit!!!

Ha en underbar fredag och helg och var rädd om dig min vän:) Massor med kramar från lilla vännen Inger:)

Petra sa...

Ett fantastiskt fint julkort. Inte lätt att få ihop allt det där. Håller tummarna för en vinst.
Kram o trevlig helg på dig.
Petra

bili sa...

Vilket mysigt kort :)

Busans Pysselblogg sa...

Hej vännen!
Hoppas så att du vinner med detta kort det för det är helt fantastiskt och du är så duktig som fått ihop det så här underbart. *hjärta*
Ville bara titta in och önska dig en mysig alla helgona helg och hoppas så du snart får någon mysig pysselstund igen. Tänker på dig ofta och hoppas så du hade det bra i onsdags. Ha det så bra du bara kan!!!
Massor med kramar
Busan

NHL sa...

OJOJOJOJOJ, så fint!!!!