fredag 12 november 2010

Trevlig helg!

Hej på er go vänner!

Idag ska jag visa er ett mycket enkelt julkort. Jag har stansat ut kortstomme och övriga papper med Spellbinders Curved Rectangels. Det vita pappret har jag embossat i en cuttlebug dies. Ett silverband,ett vitt band, en charms snöflinga, några MS snöflingor, pärlor och två "isiga" dekorationer köpt hos Magnolia.


Ellis..det finns en mall till ängeln i den senaste Magnoliatidningen. Bili..jag letar efter idet för fullt, ha,ha.
Lite mer privat uppdatering:

Jag har nu varit utförsäkrad från FK i tre månader. Inget har direkt hänt. Har gått på min arbetsterapi två gånger i veckan. Någon annan hjälp har jag inte fått. Idag ska jag till min läkare och håller alla tummar och tår nu, att hon skriver ett så bra läkarintyg att jag får FK att godkänna den här sjukskrivningen igen. Ni vet väl efter alla skriverier hur svårt detta är. Jag har varit sjukskriven länge nu för den utmattningsdepression jag drabbades av för ett visst antal år sedan. Jag har haft det jobbigt med medicinering som inte hjälpt och som jag fått mindre roliga biverkningar av. Någon större förhoppning om att jag ska bli helt arbetsför igen har jag inte. Men självfallet vill man bli så bra som möjligt och det är bara att kämpa på framåt.Jag går till världens gulligaste läkare, så jag har den bästa hjälp man kan tänka sig, på så sätt.
Ursäkta mitt gnäll, men jag kände för att dela med mig av mina tankar idag.
Jag vill önska er en Trevlig helg.



15 kommentarer:

Linda Horn sa...

Kortet är sååå fint!! Måste nog lifta den idéen, hihi.

Tråkigt med din utförsäkring, hoppas att det ordnar sig nu då, håller tummarna för dig!!

bili sa...

Jättefint kort, gillar det :)
Letar ett ide var o varannan dag. Halt ute, mörkt, vill inte gå ut...
Ta det försiktigt, trevlig helg

Maria sa...

Hoppas att du får igenom din sjukskrivning.

Gillar ditt fina lite glittriga kort.
Den blingkvisten är riktigt fin.
Du har verkligen lyckats att göra ett julkort utan motiv.
/Maria

lk46 sa...

Åh Lena kära vännen!
Jag skäms nästan när jag gnäller över mitt jobb, ska vara glad att jag orkar jobba! att ha det som du och säkert många andra är absolut inte kul och inte mänskligt att man ska behöva ha det så!
Jag hoppas verkligen det gick bra hos läkaren och att det blir bra sen.
Uch, man kan inte riktigt förstå hur det känns, men det måste vara fruktansvärt jobbigt!
Sänder dig många varma kramar och tänker på dig vännen!
Ha en skön helg och var rädd om dig!
Kramizar lene

frubards pysselkök sa...

Tjingeling Lena!
Vilket superfint kort du gjort! Gillar det skarpt.
Synd bara att höra om din dust med FK. Hoppas att det går din väg den här gången. Kan bara inte fatta att dom sjuka ska jagas med blåslampa... Så himla kul är det inte att inte klara av att jobba...

Kramar i massor till dej // Kikki

Gertrud sa...

Hej kompis, hoppas din dag blev bra. Superfint stilrent kort. Ps. lådan är hämtad. Ds Vår dag blev fin. Vi hörs i helgen, kram Gertrud

Riet sa...

What a wonderful card Lena.

Hugs Riet.x

Cattis sa...

Ett jättefint kort vännen :)
Jaa du F-kassan vet inte riktigt vad jag tycker om dem nu för tiden...Har ju själv en arbetskamrat som tampas med dem fortfarande och inte är det lätt..
Förstår att det är jobbigt även för dig, utmattningsdeppression är inte att leka med, kan jag säga av egen erfarenhet. Det gick väl ganska bra för mig ändå aug-07 gick jag in i väggen under min mammaledighet, ja det är väl den första personen som gjort det...Men då small hela min vardag ihop efter ett långt långt stressande med många många år som låg bakom, andra orsaker förutom stress med var det ju som utlöste det hela.. Jag fick vara hemma 1 månad längre än vad föräldraledigheten var så mars 2008 var det bara att ta på sig stålhuvudet och kroppen och ge sig ut och jobba 25% enligt kassan.. Jag hankade mig fram i med och motgång och fick hela tiden påtryckningar att jag var tvungen att öka i tid. 2009 i september fick jag gå upp på heltid igen..
Tufft tufft är det, man är på jobbet och sen klippt slut när man kommer hem..Ingen kvalitetstid här inte med sonen och familjen.
Den blir oftast på ryggläge i sängen, eller soffan.
Jag hoppas att det gått bra för dig idag och att de går med på fortsatt sjukskrivning för dig..Snart måste de väl ändå inse att det brakar ännu mer med dessa regler..
Usch nu blev det en hel roman här tror jag..
Var rädd om dig och trevlig helg / Kram kram

Petra sa...

Så vackert med ett kort helt i vitt. Tänker på dej och hoppas det ordnar sej med FK.
Många kramar
Petra

Ellis sa...

Vackert kort! =)
Jag har inte Magnoliatidningen men kan kanske hitta på något ändå! =)
Lycka till med FK!
Kram Elenor

lk46 sa...

Hej min vän!
Hoppas du mår bra idag!?
Visst ska det bli kul med en candy, det behövs något som lyser upp vardagen!
Kramizar från Lene

Lena B E sa...

Ååååå ännu ett vackert kort i vitt har du gjort!! Duktig du är vännen!! :) Jag lovade ju så stort, efter vi hade gjort det första vita till Mitas utmaning att här skulle produceras vita kort minsann, men hur många tror du det har blivit?? Du gissar förmodligen rätt, ha ha, inte ett enda till har jag gjort. Ha ha. Kanske, kanske att det blir ett till, vi får se. ;)
Stort lycka till med FK vännen! Hoppas verkligen att det går bra för dig! :)
Kramar från Lena

Erica sa...

Hej vännen, ibland kan det vara skönt att ha någon stans att får ur sig lite frustation. Bloggen kan vara perfekt för det. Jag hoppas verkligen att det löser sig med FK. Inget roligt att hamna i den sitsen :(

En massa fina kort du har gjort. Här finns så många vackra och fantastiska julkort. Har allt tittat på din alster även om jag inte alltid lämnar ett spår :)

Ha det gott vännen.
Många kramar
Erica

Britt-Inger sa...

Jätte snyggt kort. Dom blir så vackra, med bara vit papper, Stilrent!!!
Hoppas det fixade sej med FK...Jag förstår dej, ska du veta!!
Är själv uppe i en massa distanser som inte fungerar och flyter på som man skulle vela. Utförsäkrad från FK, Arbetsförm. där är man för sjuk. Inne i en ny början med FK igen och på sidan om, fort löpande överklagan till FK ang. utförsäkran.
Och de må väl vara, inte nog med det, man är ju för f_n sjuk!!!!!
Som väl är så är man inte ensam om detta och det finns alltid dom som har det sämre, men det är som en dålig tröst ibland ;)
Jag tänker på dej och hoppas på glädjande ord ang. FK ;)
Stora Kramen, BI

AKO sa...

Jag hoppas verkligen att det ordnar sig för dig! Jag är i en liknande situation som din men kanske aningens värre. "Min" läkare tycker att jag är fånig och vägrar skriva ut några intyg eller tro på mig. Jar varit sjukskriven sedan -99 (av andra läkare förstås) och är inte alls bättre men blev förstås utförsäkrad som alla andra, i april.

Hoppas att du får den hjälp du behöver! Jag håller tummarna för dig!