onsdag 17 november 2010

Teamwork eller?

Hej på er alla kära bloggvänner!

Ja, man kan nog kalla det teamwork som Gertrud och jag håller på med. Gertrud är jätteduktig på att göra julkort själv. Men tycker inte att det är lika roligt att göra dom , som jag tycker. Många på hennes jobb vill ha lite julkort och vad passar då bättre än att jag lämnar några till försäljning. Jag har upptäkt en ny sida av Gertrud. Hon är en jättebra försäljare och hon har sålt många av mina julkort. Mitt lager av kort har mindskap betydligt.

Jag ska nu byta mediciner igen. För vilken gång i ordningen, har jag tappat räkningen på. Med dessa mediciner jag äter, måste man först trappa ner. Så det har jag börjat så smått med nu. Det tar tid detta och mitt mående och min ork pekar neråt. Det är jobbigt detta, men nödvändigt.
Så nu vet ni varför jag kanske inte syns till lika ofta.

Här kommer i alla fall en radda med julkort. En del av äldre datum och några som nyligen har blivit gjorda.



Insidorna



Vintagekort







Det var allt jag har att visa er idag. Jag önskar er alla en bra fortsättning på veckan.

18 kommentarer:

frubards pysselkök sa...

Du har verkligen gjort en massa fina julkort...
Och visst är det bra med goda vänner som hjälper en med att sälja lite av korten :-)
Så synd att du inte är du topp, men så är livet. Räkna med att du kommer igen om nån vecka...

Du har ju min mailadress, så skriv gärna om du vill prata av dej :-)

Kram // Kikki

Maria sa...

Vilken energi du besitter. Många fina kort du gjort. Märks inte alls att du tappat orken. Pigga på dej nu.
/Maria

bili sa...

Många fina kort :) här går det lite på halvfart av olika anledningar. Sköt om dej och tänk på vilan kram bili

Annelie sa...

Så mycket fina julkort du har gjort!
Min favorit blev vintagekortet, ett riktigt mysigt kort.
Vad roligt att du får hjälp att sälja dina kort.
Fast...även om du har hjälp av en bra försäljare så är dina kort så fina så de säljer sig nog själva rätt bra skulle jag tro :)
Tråkigt att höra att du har det så tufft nu, hoppas att du mår bättre snart!!
Ta hand om dig vännen,
Kramar Annelie

Anonym sa...

hejsan lena.
vad roligt att du får sälja lite av dina fina julkort.
tråkigt dock att höra att du måste ändra i medicineringen igen. jag hoppas dock att det skall gå så bra som möjligt för dig.
stor kram från britt-marie

Gertrud sa...

Jag säger bara en sak, Lenas kort säljer sig själv! Alla som är inne och hälsar på hos Lena vet ju hur fina korten är. Så det var lätt som en plätt att vara försäljare. Och jag slipper att ha pressen att göra så många julkort, så detta lagarbete är perfekt. En kram till dej Lena, du är bäst. Gertrud

Pernol sa...

Åh vilka jättefina julkort! Vad är det för snöfärg du har på luvan på första kortet? Det ser läckert ut!

Ha det bra!
kramis Pernilla

Riet sa...

So beautiful cards,I love the images and the colours.
So gorgeous papers.

Hugs Riet.x

Lisan sa...

Oj så fina julkort du har hunnit med. Trist att du inte mår så bra med medicinbyte osv. Hoppas du ska må bättre snart igen.
Jag har inte heller varit så aktiv. Vi är alla lite till o från på bloggarna beroende på ork mm. Men fördelen är tycker jagg att man vet att ni finns här. Så krya på dig vännen. Jag ska snart packa ner mina scrappsaker inför flytten och har inte heller tid till datan o pyssel. Menjag kommer tillbaka. Kramis från Lisan

Lena B E sa...

Wow vilken radda av jättefina kort du visar vännen!! :) Det nedersta kortet blev min favorit med den söta nallen och den röda härliga färgen!! Superfint!! :)
Wooooow vilken fin sida du har nu :P och snöar gör det också hos dig ser jag, så fint!! :) Jag har i vanlig ordning glömt bort hur jag ska göra för att få snöfall i min blogg, kanske du har tid och lust och berätta det för mig igen. ;)
Ha en härlig dag min vän.
Kramar från Lena

lk46 sa...

hej min kära vän! Jättekul att du deltar i candyn!
Åh så snygga kort, jag förstår att gertrud gärna säljer dem... behöver hon fler kan hon höra av sig till mig!!!!
Du är så duktig Lena, det är så kul att se alla dina olika former och vikningar!
ha en underbar helg och var rädd om dig!
Kramizar från lene

Lena B E sa...

Hej igen vännen!
Nu har jag jul i bloggen, hittade en kod till snöfall också så du vet om du skulle villja ha det.
Rättare sagt så är det ett ställe som har tre olika koder man väljer mellan, beroende på vilken bakgrund man har.
Natti natti vännen.
Kramar från Lena

Cattis sa...

Helt underbara julkort vännen..Såå fina och vackra :)Förstår att det är lätt att sälja dina julkort..
Julfint har du fått på bloggen med.
Önskar dig en trevlig helg och hoppas att du snart känner dig bättre igen / Kram kram

Lena B E sa...

Ååååå så fint och juligt du har gjort!! :)
Riktigt snyggt är det vännen!
Kramar från Lena

NuttesPyssel sa...

Jättefina julkort!
Trevlig helg.

Lena B E sa...

♫♪♫♪♫♪Ja se det snöar
ja se det snöar
det var väl roligt hurra ♫♪♫♪♫♪
Trevlig helg vännen!
Kramar från Lena

Busans Pysselblogg sa...

Hej vännen!
Vill bara titta in och önska dig en trevlig helg. Tänker ofta på dig och hoppas det går bra med bytet och FK och allt.
Så jättefina kort du har gjort som alltid och visst är det team-work - så roligt när ni kan hjälpas åt.
Din sida har blivit så julig och fin också!
Ha det så bra du bara kan!
Massor med kramar
Busan

Snowflake´s pysselrum sa...

Hej på dig.
Och förstår att du inte har ork.
Tycker själv att det är mycket fint
här i bloggen , så det blir till att fortsätta!!!!
HM....
Kram Titti