söndag 7 november 2010

Minialbum i Vintagestil

Svensk Scrapbooking
har ett tema utmaning denna månad. Man ska göra ett minialbum. Jag har nyligen blivit klar med ett litet album. Så jag tänkte delta med detta. Jag har gjort mitt album från grunden. Storlek 9X14. Det är små kuvert med ett tags instucket i fickorna i sidan av kuvertpåsarna. Jag har använt papper och de flesta dekorationerna från Graphic 45. Gillar mycket att använda metalldekorationer. Tänkte ha detta album till lite citat om vänskap. Så jag får väl kalla det för vänskapsalbum. Jag har bundit ihop kuvertpåsarna med min bia. Många av dekorationerna är urklippta bilder ur Graphic 45 papper.Chipboard Knappar,Chipboard blommor,Envelope Tag Staples och stickers även dom från G45.
Så här kommer lite bilder, som får tala för sig själva.








Snart en ny vecka igen och jag passar på att önska er en bra vecka.

15 kommentarer:

onkis sa...

WOW!!
Vilket snyggt minialbum,va mycket jobb du har lagt ner..

Om du vill får du gärna titta in på min blogg och va med på utmaningen vi har där.

Petra sa...

Men oh så snyggt. Du är duktig på vintage Lena. Jätte, jättesnyggt album. Håller tummarna för en vinst.

Maria sa...

Åh ett så suoersött album.
/Maria

Riet sa...

This is so wonderful Lena,I love your papers and the details.

Hugs Riet.x

Gertrud sa...

Lena, detta album har jag sett live. Och det kan jag säga er mina vänner, det är 100 gånger finare i verkligheten. Jag håller på alla tummar, kram Gertrud

agge sa...

vilket underbart fint album.. gillar vintagestilen..;D
ha en bra dag
kika gärna in på min blog.: litesmottogott.blogspot.com

Ellis sa...

Vilket underbart album, smart idé! =)
Kram

sussies sa...

Helt suveränt läckert album vännen, ÄLSKAR det!!! Precis i den stil som jag bara älskar men aldrig lyckas få fram själv. Har i och för sig inte provat helhjärtat ännu och så har jag inte så mycket fina dekorationer i metall så det skulle ändå inte ens komma i närheten av ditt album.
Håller tummarna hårt för att du ska få vinna!!!
Tack för ditt söta besök hos mig, blir alltid så glad över dina avtryck hos mig!
Ha en helt underbar vecka vännen!
Kramis i massor till dig från Susanne

Ps: Imorrnbitti ska en av våra småvovvar in och operera bort två juvertumörer så det kommer att kännas nervöst imorrn.

Lilla Pyssel Inger sa...

Här pysslas det på min vän:) Helt underbart vackert så snyggt och vilket arbete du måste ha lagt ned på det:) Så himla många underbara detaljer som du fått med detta tycker jag förtjänar en VINST:)
DU ÄR JÄTTEDUKTIG MIN VÄN:)

Önskar dig en underbar måndag och vecka och var rädd om dig:)Massor med kramar från lilla vännen Inger:)

lk46 sa...

Godmorgon vännen!
helt klart ett vinnare album, det är jätteläckert!! Du är så duktig på att få det riktigt "Vintage"
Ha en skön dag och ta det lugnt om du måste ut, det är säkert halt!
Kramizar från Lene

Cattis sa...

Wow så snyggt :) Håller med en del av de andra skribenterna, du är såå duktig på vintage..
Nu ska jag kika runt lite här inne på det jag missat och se vilket ögongodis du bjuder på..
Må så gott / Kram kram

Busans Pysselblogg sa...

WOW - det är UNDERBART!!! Vilket arbete du har lagt ner och så snyggt du har fått det - du är så duktig!!!! Hoppas så du vinner för detta är så otroligt bra!!! Du bara måste vinna... *hjärta*
Ville bara titta in och önska dig en trevlig vecka... solen skiner här idag så skickar lite till dig om du har det molnigt hos dig.
Hade en sådan kanon-vecka förra veckan med vinsten hos Pernol och sedan fick jag hjälp av Inger med ett kort... det ser ut som jag klarar ut det!
Tänker ofta på dig och skickar massor med kramar till dig. Hoppas så att du får en mysig pysselstund snart igen och tack för allt vackert du visar - det är sådant ögongodis!!!
Massor med kramar
Busan

Annelie sa...

Ett riktigt fint album du har gjort Lena, gillar det massor, Lycka till med det i utmaningen!
Vad kul med ett besök i Magnoliabutiken, dit skulle man kanske ta en utflykt nån gång. Tror man behöver stora plånboken med sig då...De har ju så många fina stämplar & nu har de ju en massa stansar osv också :)
Jättefint julkort du deltar med i Pysseltagens roliga utmaning också, Lycka till där med!
Ha en riktigt bra vecka!
Kram Annelie

Lena B E sa...

Wow vilket underbart album du har skapat vännen, helt fantastiskt fint är det!! :) Jag håller med Lene, du är superduktig på vintagestilen!! Jag hoppas verkligen att du vinner utmaningen med detta album min vän, det är du verkligen värd!! :)
Usch här blåser det kraftigt nu så snart kommer väl snön som dom "lovat", fy fadderullan 2 dm blötsnö har dom sagt. :(
Ha det så bra vännen.
Kramar från Lena

Andrea sa...

Wow - what a wonderful album! Love it! So many great details and the color is so wonderful!
Big hug
Andrea-Emmi41