söndag 21 november 2010

Stjärnkort

Hejsan!

Nu har jag varit och kollat lite i min favoritblogg nr 1, Marianne, klicka på namnet så kommer du dit.
Jag hittade ett så sött stjärnkort och kände att detta måste testas. Det finns en beskrivning hos henne hur man viker denna stjärna. Jätteroligt att göra och det kommer säkerligen att bli fler gjorda här.







Bilderna gör inte kortet rättvisa. Jag tycker detta kort är superfint.

Mörkt och trist är det idag med här. Vi har fått lite snö. En del ligger kvar, men det är blött och slaskigt .
Ha det så gott. Tjingeling!

22 kommentarer:

Busans Pysselblogg sa...

Så fint julkort du har gjort... vilket arbete du har lagt ner! Du är så duktig på olika vikningar.
Är grått här idag också men här kommer det lite snö till i luften så är inget blask här just nu utan lite vitt på marken. Tycket ändå det var så mörkt att adventsljustakarna åkte upp idag... får se hur länge jag kan hålla mig innan jag tänder dem. På andra sidan gatan har andra haft sina tända några dagar redan.

Massor med kramar till dig.
Busan

Lena B E sa...

Wow detta kort är verkligen superfint vännen!! :)
Det är t.o.m. superduperfint!! :)
Glittrar fint gör det med och sånt gillar jag som du vet.
Inget slask här inte, här är det minus grader idag och allt är vitt så långt ögat når. Snöar gör det fortfarande.
Ha en underbar söndag min vän.
Kramar från Lena

lk46 sa...

Underbart Lena!!!! Och så fint du fått i bloggen... jag vill också kunde göra så fint..men hur?
Massor av kramar från lene

Gertrud sa...

Jag såg detta kort igår och då tänkte jag genast på dej. Jag visste att du skulle göra ett och att du skulle lyckas. Det är så vackert! Snyggt med den lite röda insidan till den beige stjärnan. Kram Gertrud

bili sa...

Så sött! Verkligen fina färger och fint dekorerat. Gillar!

Mim... sa...

Helt underbart stjärnkort!
Ha det bra...

Cath. sa...

Vilket fantastiskt vackert kort! Förstår att det är finare i verkligheten!
Så har du fått så julfint i bloggen också, så mycigt att kika in här! Men det är det ju annars också, var ett tag sen nu bara...
Önskar dig en trevlig vecka! Kramar!

Riet sa...

This is so wonderful Lena,I love the images and your papers.

Hugs Riet.x

Cattis sa...

Helt underbart, och så roligt med lite andra vikningar än de traditionella...
Tror nog att jag med kanske försöker mig på en sån vartefter :)
Tack för länken :)
Må så gott / Kram kram

frubards pysselkök sa...

Jag kan bara hålla med alla andra. Vilket super duper kort!!! Och du har fått ihop färgerna så fint...
Har också varit in hos Marianne, och självklart ska jag prova på att göra ett sånt här kort...

Bauta Kramar // Kikki

Annelie sa...

Vilket fantastiskt kort Lena, superfint!!
Det blev ännu ett kort att lägga till på min "Vill göra lista" :)
Ha det så gott du kan,
Kram Annelie

Petra sa...

Otroligt fint kort. Och så trevligt med en annorlunda vikning. Själv hinner jag inte med så mycket mer nu innan jul, nu är det mycket annat som ska fixas.
Kram
Petra

annicka sa...

Hej hej! Håller med dig...stjärnkortet är superfint!!! Måste absolut in på Mariannes sida och kolla =) Dina andra kort är ju oxå sååå fina...tror jag fått lite välbehövlig kortinspiration :)
Ha det gott! //Annicka

Maria sa...

Du är sannarligen kreativ. Ortoligt fint kort.
Jag gillar den där vintagekänslan.

/Maria

Camillaskreativa sa...

Åhh, så fint det ska jag nog testa, ska kika in till din vän när jag har kikat färdigt hos dig :o) Så julfint och mysigt du fått på bloggen, riktigt nice :o)

Kramar
Camilla

Britt-Inger sa...

Super dupert snyggt!!!!! Det är så roligt med alla dessa modeller vikningar inom vårat ämne.
Ha det super gott så länge.
Kram, BI

Britt-Inger sa...

Här skiner solen från klar blå himmel.... ;););)

Pernol sa...

Åh vilket superfint kort! Det ser väldigt avancerat ut med stjärnan.

Här ahr vi fått mer snö. Supermysigt!

Ha det bäst!
kramis Pernilla

Erica sa...

Wow så fint kort du gjort. Jätte fint! Förstår om du gillade vikningen för den var verkligen speciell. Detta måste jag verkligen prova!

Här är nu massor med snö och kallt. HAr varit ute och skottat massor i morse men det var inte lätt för snön bara blåste runt :)

Ha det gott
Kram Erica

lk46 sa...

hej Lena vännen!
Vill bara skicka dig en hälsning! Hoppas du slipper att vara ut i detta vädret, i morse var det att knuffa ut bilarna innan vi kunde åka hem1 Fy f.. säger jag bara!
Ha en bra dag!
Kram lene

Ellis sa...

Vilket läckert kort, måste kolla in det! =)
Kram Elenor

Andrea sa...

This card is so cool! Wonderful design! So great - and the motiv is so nice! A very loveley creation!
Big hug
Andrea-Emmi41