lördag 6 november 2010

Silent Night

Ni må tro att Gertrud och jag hade en trevlig dag i onsdags. Vi var till Magnolias affär och tittade på en himla massa fina saker. Butiken är utbyggd och dom säljer även lite inredning nu. Det är något speciellt över att gå där och titta på alla underbara kort, som duktiga tjejer har gjort.
Vi klarade oss från olyckor denna gång, tur det! Jag måste säga att det var med en viss ångest i kroppen som jag gick uppför gången till affären. Det var där jag trillade i mars och bröt den handled, som jag fortfarande har besvär med.

Det blev ju naturligtvis lite shopping med. Underligt vore det väl annars,ha,ha. Papper, dekorationer och lite stämplar.
En av mina nyinköp har jag använt på detta kort.




Jag har skurit ut formen med Nestabilities Curved Rectangels. Stämpeln är sedan förra året, tror jag. Tycker om den i alla fall, Silent Night Tilda heter den.

Jag vill önska er alla en Trevlig Helg.

13 kommentarer:

Maria sa...

Det var väl för väl att det gick bra att besöka Magnolia denna gång. Vist har dom fått det fint där inne. Granen är så fin. Jättefin stämpel och mycke fint kort.
/Maria

frubards pysselkök sa...

Vilken tur att du klarade besöket utan vurpa :-) Men oj, oj så fint kort!!! Har nyss köpt den stämpeln, så det kommer kort från mej också med den stämpeln.

Ha det så gott.

Kramar från en rysligt förkyld Kikki

Hanna sa...

Underbart fint kort Lena! och jättesöt stämpel. Visst är det fantastiskt att bara gå och titta på alla vackra kort i Magnolias butik. Och så handla en del med förstås ;) Jag var där senast igår. Önskar dig en bra fortsättning på helgen!
Kram /Hanna

Busans Pysselblogg sa...

Oooh så juligt och vackert kort du har gjort... du är väldigt duktig på att göra julkort vännen!!!
Stämplen är så söt och du har färglagt med jättefina färger - är så snyggt!!!
Är så glad att ni fick en sådan härlig dag och i butiken också. Förstår att det kändes att komma dit igen efter allt men hoppas så att du bara ska bli bättre och bättre. Tänker så ofta på dig.
Här har jag lyckats ta mig till minneslunden idag och det var så fint. Solen lyser och ingen snö har vi i år, vissa år är det mycket snö här nu men det gjorde inget för blev inte så kallt heller idag då. :)
Hoppas så att du har det så bra du bara kan idag och snart får en mysig pysselstund igen. *hjärta*
Massor med kramar
Busan

sussies sa...

Åh vännen, vilket underbart kort du gjort! Älskar den stämpeln, fast jag har aldrig sett den förut men den är såååå söt!
Vad kul att besöket i butiken till sist blev av och utan olycka denna gång. Så glad för din skull! Har oxå ännu besvär av min underbensfraktur för 4 år sen. Det sägs att man alltid kommer att känna av den ibland, mer eller mindre.
Önskar att butiken låg mycket närmare Norrland så man hade nån chans att besöka den, har längtat länge efter ett besök där. Men antar att man måste spara lite penningar innan ett besök där.;-)

Hoppas du har en underbar helg vännen och sköt om dig!♥
Kramis Susanne

Busans Pysselblogg sa...

Hej igen vännen!
Blev sittande och beundra ditt kort igen nu när jag kom in... du är verkligen enorm på julkort!!!
Blev så glad att du är okej idag och ja, det är en fin högtid. Känns bra att verkligen få ta sig tid denna helgen att minnas dem som inte längre finns kvar hos oss.
Är så glad att du med fick ett kort av Pernol - hon är också så duktig... ja, det är en ren fröjd att se allt vackert alla skapar!!!
Sitter här och väntar på maten och ser att både du och Lena BE har större text i era kommentarer än jag så ska gå in och försöka fixa det så det blir lättare att läsa. Din blogg är så fin!
Hoppas du med får en mysig pysselstund och tack för att du finns vännen min!
Massor med kramar
Busan

Lena B E sa...

Åååh vilket superfint kort!! Stämpeln är såå söt och formen på kortet är ju helt underbart fin!! Nu vill ju jag ha den spellisen också. ha ha ha :D Det blir dyrt det här du vännen. ha ha ;)
Ja det var då för väl att du klarade dig från olycka denna gången, jag förstår mycket väl att det var ångestladdat att gå där, så skulle jag säkert ha kännt också. Ha det bäst min vän!
Kramar från Lena

Pernol sa...

Åh vilket himla sött kort! Jag gillar formen på kortet jättemycket. Va kul att gå och handla i Magnoliaaffären. Det blir ju annat att se alla grejer "live" motför på nätet.

Ha en fortsatt trevlig helg!
kramis Pernilla

Gertrud sa...

Ja men visst är denna stämpel söt. Jag gillar formen på dina Nestabiities, hm var har du köpt dessa? Ja du, visst var det härligt i Magnoliashopen i onsdags. Vi gick runt och tittade drömmande
på allt. Tack för en fin dag. Kram Gertrud

Lilla Pyssel Inger sa...

VILKET HELT UNDERBART KORT:):):) Du kan verkligen få det till min vän riktigt supersnyggt är vad det är:)

Å vad avis jag blir att ni varit i Magnolia affären har alltid önskat att åka dit! Kommer kanske dit någon gång fast då kommer det göra mycket ont för min plånbok ha ha ha:)
Är så GLAD för din skuld att du har haft en så himla underbar dag det är du värd:)

Ha en underbar söndag och var rädd om dig, kramar från lilla vännen Inger:)

sussies sa...

Vill bara kika in och önska dig en fortsatt fin söndag! Här började det precis snöa stora härliga flingor som singlar ner, så vackert.

Stor kram på dig vännen!
Susanne

Linda sa...

Jättesött kort :)

Ellis sa...

Jättefint kort, skönt att resan gick bra denna gången! =)
Kramar, Elenor