fredag 26 november 2010

Första Advent



När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
och alla människor glädjas
att fira få advent.


Hej på er!
Tänk vad tiden rinner på. Snart första advent. Vinter har vi då fått. Det faller lite snö idag med och det är 7 grader kallt. Vackert...ja, när man får sitta inne och titta ut, ha,ha.

Jag har gjort ett bidrag till Trissutmaningen hos Onkis Hon har gjort en fin skiss som man skulle tolka.


Sedan har jag hittat lite inspiration till ett kort i tidningen Ett trykk. Det är gjort av en vit papperspåse som stomme.






Fram och baksida på det tags som sitter i kortet.

Jag kan dela med mig om ett tips till er som inte vet när någon fyller år. Vet man vart personen bor och namnet. Så är det inga problem att ta reda på födelsedagar.
Här finns alla personer över 18 år som bor i Sverige med. Kolla här får ni se
http://www.birthday.se/

Ha nu en trevlig och mysig adventshelg.

12 kommentarer:

lk46 sa...

hej vännen. ha en jätte trevlig adventhelg du också!
Så fina alster du skapat, love dem. Var kan man köpa tidningen ett trygg?
Idag är det mysigt att titta ut, en fin gran lyser på gården!
Kramizar från lene

onkis sa...

Hej!
Tack för ditt fina bidrag till våran utmaning.
Lycka till!!

Maria sa...

Den är grym den påsen Lena.
Lycka till i utmaningen.
/Maria

Annelie sa...

Jisses amalia vilket snyggt pås-kort du har gjort!! Så vackert!
Ja nu kan advent få komma för min del :) Har gjort det mesta klart idag då vi inte ska vara hemma så mycket i helgen.
Papperspysslet har fått stå tillbaka lite de senaste dagarna. Idag har istället sonen och jag tex dekorerat pepparkakshus :)
Ha en riktigt mysig helg!!
Kram Annelie

frubards pysselkök sa...

Du är ju helt fenomenal! Jättesnyggt kort till onki´s och påskorten. WOW!!!

Ha en riktigt skön 1:a advent...

Kramar i massor

KIKKI

Petra/Paradise sa...

Vilka finfina kort!!

De där korten som sitter fast i klämmorna är ju hur fina som helst!!
Speciellt det första! WOW!!
Superduper! :D

Trevlig helg och mysig första advent på dig!

Kram Petra

Pernol sa...

Jättefint julkort! Tagkortet är helt underbart.

Tack för tipset om födelsedagarna!
Ha en trevlig 1:a advent du med!
kramis Pernilla

Gertrud sa...

Så kanonfint påskort. Lena, du utvecklas som kortmakare hela tiden. Här är en som står på samma klick hela tiden :( Men jag njuter av allt du gör. Kram Gertrud

Riet sa...

So beautiful creations Lena,I love the images and your papers.

Hugs Riet.x

lk46 sa...

Hej vännen!
Nyss hemkommen och har ätit frukost i lyset från adventstaken!
Vill önska dig en skön 1:a advent!
Kram lene

Lena B E sa...

WOW Helt underbara alster som du gjort!! :) Ditt påskort är fantastiskt fint vännen och självklar är kortet det också!! :) Jag känner igen påskortet från tidningen, hon är verkligen fenomenal den kvinnan, hon inspirerar mig massor också.
Ha en riktigt trevlig 1:a advent.
Kramar från Lena

Ellis sa...

Jättefint kort och läckert med påsen och tagsen! =)
Kram Elenor