fredag 15 oktober 2010

Vilka snälla bloggvänner man har!

Jag säger tack till Maria som kom med en lösning till min Spellbinders Fleur De Lis. Som jag har varit både förbannad och ledsen över. Det har hela tiden blivit bra stansad. Så det var inte det som var felet. Jag köpte ett litet verktyg , som jag sett dom använt på filmer till denna dies. Men inte hjälpte det inte. Den satt som klistrad i själva stansen och helt omöjlig att få bort hel. Nu fick jag tipset av Maria att "klä" in den med OQ ejection foam. Gjorde så och tänk nu funkar den. Nu är Lena glad igen,ha,ha.
För ett tag sedan gjorde jag det här lilla askkortet. Det blev inte alls som jag tänkt från början. Men jag blev rätt så nöjd med resultatet i alla fall.





Jag säger Grattis till Erica i födelsedagskjedjan som fyller år idag. Hipp Hipp Hurra!

På tal om Födelsedagskjedjan. Så har vi snart avverkat första året med den. Ta er en funderare på om ni vill att vi fortsätter även nästa år med den. Och om ni tycker vi ska bli fler i kjedjan. Tack för alla goa kommentarer, som är värda så mycket för mig.

Ha en bra och trevlig helg. Kram Lena

10 kommentarer:

Annelie sa...

Så bra att du har fått ordning på stansen, då blir det många alster med den nu framöver misstänker jag ;-)
Men vilket fint askkort du har gjort, underbart vackert & vilken kul idé!!
Önskar dig en riktigt trevlig helg,
Kram Annelie

lk46 sa...

Åh Lena så vacker ask kort! Jag ska fundera och mailar dig mitt svar!
ha en underbar helg vännen!
Kramizar från Lene

Catharina sa...

Hej min vän!
Jag har också bråkat en del med min fleur de lis men sedan fick jag tipset av en pysselvän att pilla lite försiktigt med en nål längst kanterna och fortsätta så runt hela.Jag måste säga att det funkar jättebra.ha nu en skön fredag och helg!
Kram Catharina

Lena B E sa...

Hej vännen!
Men så bra att du fått hjälp med diesen, toppen! :)
Åååååh vilket jättefint askkort!! :) Gillar särskilt den kurviga kanten på askens lock!! :) Hur har du gjort den, med en dies eller?
Jag gör som Lene, funderar och mailar. Vi hörs.
Ha en jättetrevlig helg.
Kramar från Lena

Riet sa...

This is so beautiful Lena.

Hugs Riet.x

Cattis sa...

Vad roligt att det fungerade och du nu kan använda stansen igen :)
Ditt kort är jättefint både invändigt och utvändigt..Gillade det verkligen.. Må så gott och trevlig helg / Kram kram

bili sa...

Vacker ask, gillar dekorationerna :)

Maria sa...

Hej Lena.
Så roligt att du är glad igen och tack för omskrivningen. Jag tar åt mej.
Kram Maria

Busan sa...

Hej vännen!
Jag som tittade in till dig här i dagarna och beundrade ditt underbara kort - också har jag strulat till det så min kommentar inte finns med här... *rodnar*... jag är så klantig ibland!
Så glad att du fått ordning på din maskin och hoppas du nu får massor med goa pysselstunder med den.:)
Är lite förkylt här idag så känner mig seg men hoppas på en en liten pysselstund så småningom.
Ha det så bra du bara kan så länge så hoppas jag att jag kan få iväg denna kommentar till dig i alla fall. :)
Massor med höst-kramar
Busan

Kimsan sa...

Hej!

Härliga alster du gjort!!

Jag är jättegärna med i kedjan ett år till. Har en kompis som vill vara med om vi ska vara fler.

Trevlig helg!
Kram