tisdag 26 oktober 2010

Ute på hal is....julkort v 43

Ja, det är verkligen de här två krabaterna. Även dessa stämplar är från Joanna Sheen.
Jag hittade en vikning i en av mina favoritbloggar. Denna
Vikningen är väldigt enkel. Men det blev fint tycker jag. Tog ett cardstock, 12 cm bred och 28 cm lång. Och vek den vid 7,14,21 cm och klistrade dit första och sista biten på själv kortbasen. Den är 14X14.






Jag har en dator som är seeg som sirap att starta upp. Så idag tillbringas dagen med en stor rensning i den. Länkar till tusen som man samlar på sig. Tar tid att gå igenom alla. Ha det gott och hoppas solen skiner på er.



Kram Lena

23 kommentarer:

bili sa...

Snyggt julkort med läcker vikning :)

Marie sa...

Vilket superhärligt julkort! Kul vikning och underbar tomte! Man kan aldrig göra för många julkort!
xMarie

Catharina sa...

Oj vilken söt stämpel och verkligen en superkul vikning.Den måste genast testas.Här skiner också solen idag.
Kram Catharina

Cattis sa...

Åhh ett så underbart julkort "rakt igenom" :)
Tomten är så gullig, ett kanonfint kort som är mycket välarbetat :)
Jag blev kär ;)
Må så gott / Kram kram

NHL sa...

Vilket kort!- vackert och charmigt på samma gång! :-)

Lena B E sa...

Ååååå ännu ett underbart kort, vilken fin och rolig vikning, den måste jag med pröva!! :)
NU du! Har den med stort D kommit hem, så nu måste den bara landa hos mig också snart, jag väntar och längtar!! :)
Ha en underbar dag vännen.
Kramar från Lena

Lisan sa...

Vilken super gullig tomte på hal is. Jätte fint kort och jag gillar din vikning. Jag har fått fart på mia julkort nu. Riktigt skoj.När huvudet o kroppen orkat i små små portioner så har jag faktiskt fått till en hel del. Så jag känner att jag har det på det torra inför julen jag med nu. HA det så bra, kramis från Lisan

Lilla Pyssel Inger sa...

Det blev SUPER FINT vilken rolig vikning:) Du är ALLTID en fena på att få det till:) Man blir ALDRIG besviken när man tittar förbi här min vän:) Motivet tyckte jag också mycket om:)

Känner igen problemet med datan har samma problem själv aj!!!
Sen så låter min data fruktansvärt man hör liksom att den inte mår bra och att den snart kommer att lägga av !!!!! Jag gör en liten dans varje gång den funkar och jag få uppdaterat min blogg eller något annat!
Lycka till med din resning och hoppas att den går lite snabbare för dig sen:)
Ha en underbar onsdag och resten av veckan också, massor med kramar från Inger vännen :)

Pernol sa...

Åhhh vilket fint kort! Läcker vikning. Den måste jag kolla in. Tack för länken!

Ha det gott!
kramis Pernilla

Lilla Pyssel Inger sa...

Vad du är god och vad GLAD du gör mig tack snälla för besöket och din kommentar:)Ha en super trevlig kväll och var rädd om dig, massor med kramar från lilla Inger vännen:)

Riet sa...

So beautiful card Lena,I love the image and the colours.
So gorgeous papers.

Hugs Riet.x

Gertrud sa...

Vilken läcker tomte, han ser ut att vara lite på "snusen". Fina papper och en fin vikning. Snart kommer det lite jul hos mig :)Ha det bra kompis, kram Gertrud

Busan sa...

Hej vännen!
Så vackert julkort du gjort igen - både stämplen och vikningen och allt har du fått så snyggt och super-juligt. *hjärta*
Hoppas så du har det så bra du bara kan och att du får ordning på din dator. Är inget kul när det går så långsamt... känner själv att mitt tålamod prövas på hotmailen just nu för den tar sådan tid sedan de gjorde om den sidan nu. :( Är det samma för dig där?

I helgen ska gubben min och jag för första gången på många år ut på lite kul en kväll nära hemma. Har inte varit så bra att vi kunnat/vågat innan med förköpsbiljetter för man får ju inte pengarna tillbaka om det inte går men hoppas att det ska fungera nu. Tänk att livet vänder tillbaka så smått ändå. :)

Ha det så bra du bara kan och snart får en mysig pysselstund igen!
Massor med kramar
Busan

Ellis sa...

Tjusigt kort, vilken läcker vikning! =)
Kramar

Petra sa...

Vackert kort och fantastiskt söt tomtegubbe.
Trevlig helg.
Petra

Lilla Pyssel Inger sa...

Ha en riktig trevlig fredag och helg på dig:) Ha det så himla bra, kramar från lilla vännen Inger:)

Ulrica... sa...

Hej vännen!

Supersnyggt kort, jag gillar den där vikningen, måste nog testa att göra ett sånt! =)

Vill tipsa om att jag ska ha en tjusig utlottning så håll lite koll under dagen.

Ha en trevlig helg, kramar Ulrica

NuttesPyssel sa...

Gullig tomte och snyggt när man viker kortet!
Trevlig fredag!

lk46 sa...

hej vännen!
Vilket underbart kort, vikningen är så snygg!
Vill önska dig en härlig helg, själv så jobbar jag hela helgen. Får man säga att man är trött på jobbet?
Hur som helt så är jag är jag det!
ta hand om dig vännen!
Kram lene

Maria sa...

Åh maj gad, så fint du gör.
Läcker vikning. Hoppas datorn piggade på sej lite.
Tack för rara kommentaren.
Kram
Maria

britt-marie sa...

hej lena.

varit inne här och kikat lite igen, blir lika inponerad varje gång av allt fint som de skapat.

vill också framföra mitt varmaste tack för det fina krya på dig kort du sänt till mig. det värmde verkligen.

kram och var rädd om dig
britt-marie

Erica sa...

Hej vännen! Vad mycket fina och helt underbara julkort du har gjort. Har sutit här en bra stund nu och beundrat allt vackert du har gjort.

Har tyvärr inte tid att blogga som jag vill men det är tur att man i efterhand akn sitta så här och titta.

Ha det gott!
Massor av kramar Erica

Sanglert och Jag sa...

Vilka fina kort du gör! Kul vikning på denna som jag ska försöka pröva.
Ha det gott! Anna