söndag 24 oktober 2010

Söndag

Idag gör dagen skäl för namnet "mörka Småland". Det är så grått och småregnar och blåser gör det. Fast det är ju gott att sitta inne med en mugg gott kaffe och pyssla lite. Några fler julkort har det blivit här. Ni tröttnar väl snart på allt juligt inne hos mig! Jag tycker om att göra julkort, är superskoj!



Ni som köpt nya Magnoliatidningen känner nog igen det här kortet. Jag har liftat mycket av det kortet som finns på sista sidan i tidningen.


Ett kort med papper från Maja D och Magnolia. Stämpeln köpt hos Joanna Sheen, Giordano stämpel. Gillar dom stämplarna massor. Dels för att det är lite bakgrunder på dom och så är dom ju så fina! Jag har klippt ut flickan och monterat med 3 d kuddar. Snöstjärnor från en MS stans. De är chalkade i kanterna, sedan lite glossy , glitter och en pärla på. Hörn och god jul är peel off och så har jag använt mina nya Nellie Snellen dies.

Ha en trevlig söndagskväll och en bra inledning på ännu en ny vecka.

14 kommentarer:

frubards pysselkök sa...

Go kväll!
Här i Piteå har det varit en fin höstdag. Nån plusgrad, men lite blåst.

Och NEJ! Jag är inte less dina fina julkort...
Du har gjort såna underbara kort!!!
Och vilka superstämplar... Måste leta reda vart de finns att köpa...
Håller själv på för fullt med julkort, men ska först visa mina 100 alster, innan julkorten visas i bloggen. Men eftersom jag har haft en fördj....g vecka, så har det inte gått att sitta framför datorn.
Idag har jag inte gjort många knop. Jo, jag har tagit reda på ca 40 kg älgkött, så nu är frysen guld värd :-)

Nä, nu ska jag sätta mej framför tv:n.
Ha en skön söndagkväll.

Kram // Kikki

Catharina sa...

Hejsan!
Underbar kort du gjort.Man får verkligen julstämmning när man ser dem.jag älskar julen och tror nog inte att jag egentligen aldrig tröttnar på den.Det klart i januari när det är dax för att stöka bort den-så är jag nog allt lite less ändå.Men annars nu när det är så mörkt ute så tycker jag bara att det lyser upp med alla stakar och sånt.Ha en fortsatt skön söndag.
Kram Catharina

Veronica sa...

Hej!
Det är alltid lika roligt och titta in hos dig och se på allt fint du gör.
Ha en skön kväll.

Så många dagar är det väl inte till jul?

Gertrud sa...

Nej Lena det är inte tråkigt hos dej. Även om julkort inte är min passion så är det kul att se uppläggen. Jag kan bortse från julmotiven :) Du gör så fina kort. Men jag kan berätta en hemlis för dej ( jag har faktiskt gjort ett julkort idag. :) Ha det bra kompis, kram Gertrud

sussies sa...

Inte blir jag less på dina julkort, de är ju alla så vackra så man kan sitta en lång stund och bara njuta av dem!

Hoppas du får en bra vecka vännen och var rädd om dig!
Många kramar Susanne

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej och trevlig måndag på dig Lena vännen:)
DU JAG LOVAR JAG TRÖTTAR ALDRIG PÅ DINA ALSTER SOM DU GÖR OM DET ÄR JUL ELLER ANNAT:):):)
Man blir jätteglad och jätteinspirerad varje gång man kommer in här och blir bjuden på något nytt:)
Det som du visar nu är lika ljuvligt och underbart som ALLTID:)
Önskar dig en riktig underbar måndag och vecka:) kramar från lilla Inger vännen:)

Lena B E sa...

Ååååå vilka underbara julkort!! :) Nää, inte lessnar jag på dina alster, aldrig!! Du gör så underbara kort så jag kan sitta här lääänge och titta på dom och alla detaljer!! :)
Ha det så bra vännen och ha en bra inledning på veckan du med.
Kramar från Lena

Britt-Inger sa...

Nä, skulle inte tro att man less på jul och dina julkort ;)Det är en mysig och murrig tid som ger en, en massa energi fast det blir mörkare ute. Då kommer ljusen in ;)
Jätte fina kort och tidningen har jag men inte kollat in den riktigt ännu.
Hoppas du får en bra måndag och vecka.
Kramen,BI

Pernol sa...

Gokväll i stugan!

Här i Örnsköldsvik ligger ett lite snötäcke kvar sen det snöade i lördags. Trist bara att det blir så halt på vägarna.

Jättefina kort du har gjort! Näe, jag blir i alla fall aldrig less på dina fina julkort.

Ha en bra vecka!
kramis Pernilla

bili sa...

Mycket fina julkort. Gillar färgerna, rött och grått är snyggt.

lk46 sa...

Godmorgon vännen!
Tack snälla Lena för det fina kortet och allt det fina du lagt i! Jag blev jätteglad! Att komma hem och hitta så fint kort efter en lång natt gör att man klarar dagen bättre sen!
Underbara julkort! Även jag gillar att göra julkort, man använder ju så fina papper!
Ha en bra dag min vän.

Annelie sa...

Jättefina kort Lena!
Så söt den stämpeln på det understa kortet var!
Jag håller också på med ett kort som jag hittade i den senaste tidningen, men det blir nog inget Magnoliamotiv på.
Ha en fortsatt fin vecka,
Kram Annelie

Annelie sa...

Hej igen! Har "vinkat" lite till dig i min blogg ;)

Kram Annelie

Riet sa...

Wonderful cards Lena,I love the images and the colours.
So gorgeous papers.

Hugs Riet.x