tisdag 19 oktober 2010

Julkort v 42 och en stjärna

Hejsan!
Denna vecka hos Altheas är det fri tolkning av ett rött julkort.



Insidan


Det är ett sk Double Pocket Card
Beskrivning till kortet kan ni hitta här

Jag har också gjort en liten stjärna. Nu när jag fått diesen Fleur De Lis att fungera så var jag tvungen att testa göra en. Tycker dom är jättefina och jag är nöjd med resultatet.
En beskrivning till hur jag gjort, finns HÄR


Här både regnar det och blåser idag. Mörkt som natten är det. Med andra ord ett riktigt "innerkurar väder". Ha det gott alla vänner.


16 kommentarer:

Petra sa...

Så juligt och fint ditt kort är. Rött är verkligen julens färg nr 1. Stjärnan är fantastiskt fin, kanske att hänga i granen, eller i ett ris.
Trevlig fortsättning på veckan.
Kram
Petra

bili sa...

Så fint med rödrutigt papper, och stjärnan är riktigt vacker, det verkligen "strålar" om den :)

Annelie sa...

Ett riktigt fint kort Lena, ser roligt ut att göra, tack för länken!
Stjärnan blev ju verkligen superfin, skulle kunna köpa stansen bara för att kunna göra såna!! :-)
Ha en bra dag i höstrusket!
Kram Annelie

Hanna sa...

Jättefint kort och otroligt vacker stjärna! Ha en bra dag!
Kram /Hanna

sussies sa...

Vilket fint julkort! Ser att du har magnolias tag die, den är så fin. Var har du fått tag i den?

Stjärnan är ursöt! Visste inte att man kunde göra sånt av den dien. Måste få tag i den för den är ju vacker som den är också och ännu bättre blir den ju när man kan använda den till annat också.
Kul att du fick igång dien igen.

Önskar dig en underbar tisdag!

1000 kramar till dig från Susanne

lk46 sa...

Åh Lena så snyggt kort! OCH stjärnan är ju så vacker! Duktig du är!!!
Kram lene

onkis sa...

Vilket underbar fint julkort,och snöstjärnan är sååå vacker.

Riet sa...

This is so wonderful Lena,I love the images and your papers.

Hugs Riet.x

Lena B E sa...

Åååååå men vännen vilket underbart kort och vilken underbar stjärna!! Wow wow wow!! :) Dom är otroligt vackra båda två.
Tack för länken till kortvikningen, den ska jag titta närmare på. Kanske det blir ett här med. ;)
Ha det bäst!
Kramar från Lena

Catharina sa...

Wow viken vacker stjärna.den måste jag absolut testa att göra.Tur att jag har just en fleur de lis då.
Ha en fortsatt bra vecka
Kram catharina

Cattis sa...

Helt underbar stjärna synd att man inte har verktyg till att prova på att göra ett par såna :( Tänk att hänga dem i granen iår :)
Ditt kort var så fint precis som alltid Lena, måste fråga om du har embossat God jul eller om det är något färdigt fabrikat eller hur jag nu ska få till den frågan hihi, hoppas du förstår min tokiga östgötska :)
Tack för att du ville hjälpa mig med min fråga :)
Ha det så gott och var rädd om dig / Kram kram

Lilla Pyssel Inger sa...

Jag bara älskar din Julstjärna så himla snygg:):):) Kortet är självklart också super snyggt men stjärnan blev en klar favorit denna gången:) Du är så himla duktig på att hitta på nya saker och dela med dig:) Vi har tur som har dig, önskar dig en toppen dag och massor med kramar från din lilla vän Inger:)

Busan sa...

Oooh så vacker snöstjärna och julkort du har gjort!!! WOW vad du är duktig!!! Är så glad du har fått ordning på din maskin så du kan få glädje av den. *hjärta*
Är förkylt här men hoppas snart på en mysig pysselstund och hoppas du med får en ny snart.
Massor med kramar
Busan

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig min vän:)

Du har nåt att hämta i min blogg.

Ha det jättebra:)
kramis Lilla Inger:)

Lena B E sa...

Hej vännen!
Tittar bara in för att önska dig en trevlig och mysig helg! :)
Ha det bäst!
Kramar från Lena

snojbi sa...

Ett jättefint julkort.
Stjärnan är sååå fiiin.
Trevlig helg