måndag 11 oktober 2010

Julkort v 41 och en picnic korg

Hej på er alla. Hoppas att eran helg varit bra. Vi var till Ullared i lördags. Jag tyckte det var en jobbig resa. Det var enormt mycket folk där och köer så långa, så jag inte sett värre. Så mycket handlat blev det inte för min del inne på själva Gekås. Var inne hos Granngården och köpte lite papper. Även Panduro fick ett snabbt besök av mig. Handlade inget där. Tycker jag blir lika besviken var gång jag går in där. Det kommer inte in så värst mycket nya saker. Utan det är mest detsamma, varje gång. Tänkte att jag skulle träffat på goa Lene som jag visste var där. Men det var på tok för mycket folk för att jag skulle se till någon.
Jag har pysslat lite med. Gjorde ett kort som kallas Wiper card. En beskrivning till kortet finns att hämta här, om ni vill testa. Mita på Altheas vill ha snöflingor på veckans kort. Så jag har satt dit lite snöflingor på detta kort.


Kortet stängt. Papper och bild från Bo Bunny.



När man öppnar kortet så hoppar en liten snöflinga fram.

Jag hittade en beskrivning härtill en söt liten picnic korg. Gjorde min lite julig. Det är en öppning i var sida på korgen.




Ha en bra vecka, alla som tittar in.
Kram Lena

15 kommentarer:

bili sa...

Så fint kort, annorlunda för mej och korgen, så snygg. Så fina dekorationer.

sussies sa...

Jättefint julkort och med en vikning jag aldrig sett förut! Kul när man hittar nåt nytt att prova på. Korgen är också så fin.

Nu känns det kul att vara tillbaka i bloggandet igen och scraplusten har också återvänt och det är så kul.
Ha en underbar dag vännen och kram på dig!
Susanne

LenA sa...

Wow, som jag sagt tidigare så hänger jag inte med i svängarna riktigt, går fortfarande och klurar på ljusask/kortet, hihihi!
Så fina alster du har gjort igen...är så imponerad! Snygga dekorationer och BB:s papper är underbara!
Ha det bäst!
Kram Lena

Mim... sa...

Wow vad kul en ny vikning (den måste jag testa) på ett jättefint kort! Sedan måste jag ta tag i julkorten igen har inte gjort några på 2 veckor nu aja baja.
ha det jättebra.

Gertrud sa...

Ett jättefint kort, MEN korgen var helt underbar. Du har talang som ingen annan har, allt blir så snyggt också. Jag är så mallig att du är min kompis :) Kram Gertrud

lk46 sa...

Åh Lena så vackert julkort!! Och korgen är så häftig!!!
ja lite trött var man ju allt, men det glömde jag när jag satt mig och gjorde "din" ask med kort!
Men det ska dröja innan jag åker dit igen!
Ha en skön dag imorgon min vän!
kram lene

Lilla Pyssel Inger sa...

God morgon god morgon på dig vännen:)
Så tokigt för dig att du inte blev jättenöjd med din resa till Ullared och att du missade Lene vännen! Det kan bli så i bland, jag var jättebesviken på Karlstad mässan. Man kan inte alltid vinna det är bara att testa på igen och hoppas att det blir mycket bättre nästa gång:)

Vilket häftigt Julkort du har gjort och vikningen är annorlunda och verkligen rolig:) DU HAR LYCKATS KANON SOM ALLTID MIN VÄN:)

Vad roligt att du gillade min sko och skoask:) Å du jag är säker på att du skulle fixa jättefina skor du har mitt fulla förtroende:)

Hoppas att du får en jättefin vecka och att du får må bra:) Kramar från lilla vännen Inger:)

Annelie sa...

Ännu en ny kortvikning som jag inte sett förut, ser spännande ut :-) o vilken himla fin barn o tomtebild!
Picnickorgen är väldigt söt, den måste jag nog också göra ett försök på...
Håller med dig om Panduro i Ullared, köpte inget när jag var där sist heller för de hade verkligen samma saker som när jag var där både året innan o året innan det?!?
Nästa gång ska jag bespara mina ben den svängen!
Ha en riktigt fin vecka,
Kram Annelie

Lena B E sa...

Ååååå vilket underbart kort... som alltid vännen!! :) Och korgen är fantastist fin!! :) Så snyggt du dekorerat den, och kortet med förstås!! :)
Ha det bäst vännen.
Kramar från Lena

Carina sa...

Hej!
Vilka fantastiskt fina julkort du gjort.Får nog börja jag med!!!


Kram!

Busans Pysselblogg sa...

Hej vännen!
Saknar dig och har äntligen fått ork/tid att titta in till dig. Och vilket ögongodis du bjuder på!!! Du är så duktig och det är så vackert alltihopa!!! Längtar tills jag kommer ifatt här och kan titta in till dig mer och uppdatera mig och sitta och njuta i lugn och ro.
Håller på med ett födelsedagskort här så lite pyssel blir det allt här. Men har varit mycket med datorn och skärmen är svår att ställa in så min migrän accepterar den nya.
Ja, hörde var massor med folk på Ullared i helgen så inte konstigt du inte såg Lene... hoppas ni kan ses snart istället. *hjärta*
Ha det så bra du bara kan och snart får en mysig pysselstund igen!
Massor med höst-kramar
Busan

Cattis sa...

Hej där, så härligt kort du visar upp och en så annorlunda och fin vikning :)
Känns som det var evigheter sedan jag var inne och kikade hos mina bloggvänner, men ibland blir det så när man har fullt upp ändå, timmarna på dygnet räcker inte alltid till tyvärr...
Nu ska jag njuta lite av dina fina alster som jag inte sett, hoppas du får en bra dag / Kram kram

Catharina sa...

Wow vilken bedårande korg du gjort och ett mycket vackert kort också.Jag tycker det är kul med kort som har lite annorlunda vikning.
Ha en forsatt underbar vecka!
Kram Catharina

Lilla Pyssel Inger sa...

God morgon god morgon på dig min vän:)
Ja du tänka sig att man har blivit skomakare ha ha ha:) Väl det har blivit några skor denna veckan och det har varit jättekul att prova på men nu är det snart dags att prova annat igen:) Tror att jag vill förbli scrappare, skomakare är nog inte för mig i längden ha ha ha men kul att prova på:)
Dina ord gör mig jätteglad och värmer mycket ska du veta:) Man blir jo så glad när andra tycker om och uppskattar det man gör:)
Önskar dig en jättefin dag och var rädd om dig:) Kramar från lilla Inger vännen:)

Ellis sa...

Wiperkortet blev jättesyggt! =)
Vilken fin korg också! =)
Kramar, Elenor