måndag 4 oktober 2010

Julkort v 40

Hej på er alla bloggvänner!

Den här veckan har Mita en tävling - välj själv ditt julmotiv
Hon drar en vinnare nästan söndag efter kl 12.00
Hemligt fint pris!
Jag blev inspirerad efter att ha tittat en stund i tidningen Ett Trykk.
Jag har dekorerat insidan med en virkad blomma som jag fått av Pernilla. Tack! Så jag tänker ta med detta kort i Pernols roliga virkutmaning. Titta in till henne och var med du också.

Jag har använt papper från Bo Bunny på framsidan av korten. På insidorna har jag använt papper jag fått av goa vännen Gertrud. Tomtebilden är urklippt ur Pysselgummans nya julpapper. Snäflingorna är lackade med Glossy accentoch pyntade med lite guldglitter och en pärla.




Hålet på framsidan har jag stansat ut med en rund Spellbinders.Har hängt en liten stjärna i hålet som dekoration.
Jag har satt ett tags inuti kortet där man kan skriva sin hälsning.
Det var allt från mig och ett mycket blåsigt Småland idag. Ha det gott!

17 kommentarer:

Pernol sa...

Åh så fint kort! Den virkade blomman passade in där perfekt.

Du får gärna göra fler alster. Det blir ju större vinstchans ju.

kramis Pernilla

bili sa...

Väldans fint kort :) Trevligt med hålet och stjärnan.

bili sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gertrud sa...

Hej Lena, vilket flott kort. Kul med det runda hålet, supersnyggt! Vad bra att pappret passade. Och du har hängt en snöflinga i öppningen :)Jag har ju sagt att jag ska börja med julkort jag också men jag kan inte förmå mej till det. Jag vet inte varför jag känner så....Men jag har lite annat på gång :) Idag har vi fått hålla i peruken pga blåsten. Ha en bra början på veckan, kram Gertrud

lk46 sa...

Mycket, mycket snyggt kort!
Jag tycker det är kul med dessa öppna kort och du löste problemet med texten jättebra!
Jag fick sätta en tag på baksidan när jag gjorde grankortet!
Snyggt Lena och så fint med stjärnan hängande!
Kram lene

Mim... sa...

Vilket läckert läckert julkort och dessa papper är ju bara så underbara.
Ha det bra

Annelie sa...

Oj så mycket gottigt det fanns på ett och samma kort, superfint!!
Jag sitter själv just och jobbar med Pysselgummans underbara papper, så tomten kommer nog att dyka upp hos mig också så småningom :-)
Kan trösta dig med att det blåser i Östergötland också...
Ha en fortsatt bra kväll!
Kram Annelie

Catharina sa...

Så otroligt vackert.Jag gillar verkligen att du skurit ut en cirkel och sedan har motivet bakom .Jättesnyggt!
Ha en fortsatt bra vecka och hoppas inte att du blåser bort för det gör man nästan här just nu.
Kram Catharina

helen ... sa...

beatiful card, i love the out and the inside ,=) well done
hugs
have a great day
helen

Britt-Inger sa...

Jätte fint julkort och enorma läckra detaljer ;)
Ha en bra dag.
Kram, BI

LenA sa...

Allt är redan sagt så jag tillägger bara.....underbart vackert!

Ha det gott vännen!
Kram Lena

Snowflake´s pysselrum sa...

Hej Lena vilket otroligt fint kort du gjort , nu fick jag en ide till .Tack för insperationen du ger.

Kram från Titti

Lena B E sa...

Ååååå vilket vackert kort!! :) Pysselgumman och Gertruds papper är så vackra och det är Pernols virkade blomma också. Sen blev stjärnan som pricken över i, där i cirkeln, sååå snyggt!! :) Du är så påhittig och duktig vännen min!! :)
Ha en jättebra kväll.
Kramar från Lena

Busan sa...

Så juligt och vackert du fått detta kort... du är så duktig! Tänker på dig och längtar tills det är lugnare här och jag kan vara mer aktiv och hälsa på dig mer igen och njuta av allt ögongodis du bjuder på. Hoppas du har det så bra du bara kan så länge och snart får en ny mysig pysselstund!!!
Massor med höst-kramar
Busan

Petra sa...

Underbart! Riktig julkänsla får jag av det här kortet, så välgjort och helt underbart.
Kram
Petra

Vaktmästarn sa...

Så otroligt snyggt! Vilken omsorg du har lagt ner på kortet. Verkligen inspirerande!

Kram, Outi

Lilla Pyssel Inger sa...

God morgon på dig vännen och tack för din gulliga kommentar och besöket hos mig ALLTID lika trevligt:)
Ska bli jättekul att se hur du gör vikningarna, alla gör vi jo på vårt eget lilla sätt:)
Jag håller tummarna varje gång jag sätter på datorn och när den funkar så blir det segerdans ha ha ha:)
Ha det bäst och var rädd om dig, kramar från Inger vännen:)