tisdag 28 september 2010

Rosa Julkort och vacker post

Denna VECKAS UTMANING hos Mita är att göra "Jul á la Rosa bandet"

Ni gör ett eller flera ROSA julkort, säljer det dyrt och sms:ar din pengagåva till Cancerfonden!
SMS:a ROSA till 72988 för 50:- skriv t ex ROSA Altheasmix
så blir gåvan synlig och inte anonym!

Mita kommer att välja ut FEM vinnare nästa söndag
som i sin blogg inte bara visar kort / korten utan också uppmannar andra i sin tur att hänga på denna utmaning,
HELA OKTOBER!

Så tänk nu på att göra många rosa kort under HELA OKTOBER
(men minst ett julkort för att delta i veckans tävling)
Tänk på dina medsystrar!

Det här är en jättebra idé tycker jag. Viktig inte minst för mig, som har haft mycket cancer i min närhet. Min mamma tex hade bröstcancer.

Att göra ett rosa julkort var en riktig utmaning för mig. Jag är inte speciellt förtjust i rosa. Nåväl här kommer mitt kort.






Stjärnorna är embossade med Hologrampulver och monterade på 3,d kuddar. Även banderollen är satt på 3,d kuddar.

Igår fick jag en väldigt vacker hösthälsning i lådan. Ett superfint kort från Pernol. Jag blev jätteglad. Tack! Löven är gjort i någon teknik som inte jag känner till. Vackert är det! Vad är det för teknik Pernol?



Ha det så gott.

18 kommentarer:

Lena B E sa...

Ååååå vilka vackra kort!! :)
Både ditt Lena och Pernols kort är superfina och sååå vackra.
Har du någon mall till sjärnorna eller hur gör du?
Ha en bra dag vännen.
Kramar från Lena

Annelie sa...

Vilka fina kort! Kul att få post bara så där!
Du har ju lyckats jättebra med ditt rosa kort. Jag älskar rosa men det verkar vara en riktig utmaning för mig med, detta att få ihop rosa & jul...
Största problemet är förmodligen att jag valde att göra en spec vikning där man var tvungen att ha ett dubbelsidigt papper och det hade jag inte så många passande.
Men men, vi får se hur det går :)

Ha det gott,
Kram Annelie

bili sa...

Rosa kortet tycker jag att du har lyckats bra med, tjusigt :) Måste försöka hänga på jag oxå.
Va trevligt att få en´hälsning i lådan med ett sånt fint kort. Ja, vad är det för teknik? Jag är oxå nyfiken att få veta.

Riet sa...

What a beautiful cards Lena.

Hugs Riet.x

LenA sa...

Underbart kort! Precis vad jag behövde få vila ögonen på en stund....
Med tanke på att du inte är så förtjust i rosa så är det ju faktiskt en extra stjärna i kanten till dig!
Det här med dubbla stjärnor var så snyggt, kanske lånar den idén en vacker dag när jag hittar mitt pysselbord igen, hihih
Måste fråga...banderollen är det Vildas? Snygg!

Ha det gott vännen!
Kram Lena

Mim... sa...

Men ååhh det rosa julkort var ju sjukt snyggt!!!
HA det bra....

Ellis sa...

Jag är inte mycket för rosa heller men har ett rosa kort hos mig!
Tjusigt kort och fint kort du fick också! =)
Kramar

Britt-Inger sa...

Tack snälla för dina rara ord :o)
Häftigt med rosa julkort ;o) Tanken och åtagandet är ju helt otroligt smart för att gör nöje till nytta!!!
Ha en skön dag, med mycke sol.
Kram, Britt-Inger

Lilla Pyssel Inger sa...

Vad ska man säga annat en att ditt rosa Julkort är JÄTTESNYGGT:) Så himla fint av dig att stödja denna sak:)

Du frågade efter måtten på staffli bröllops kortet jag hade gjort och det är 38 cm långt och 16 cm bred på det. Det lilla staffli kortet som jag gjorde innan är 30 cm långt och 12 cm bredd på:)

Å TACK SNÄLLA för att du hyr ut dig själv VAD JAG BLIR GLAD ha ha ha:) Nu är julkorten räddade halleluja halleluja:):):)

Har lagt ut något nytt i dag på bloggen som jag tror hmmmm att du gillar och som du vill prova på:) Har lagt info på vart du hittar mallen:)

Önskar dig en riktig trevlig dag och vecka, var rädd om dig min vän:) Kramar i massor från lilla vännen Inger:)

pojjo sa...

Mycket snygga kort, min favorit är det rosa kortet... även om båda är jätte fina :D

lk46 sa...

helt enkelt underbart Lena!
Du har lyckats med att fånga det juliga och det ljuva i samma kort!
Jag ska också försöka göra ett... men ett rosa julkort??? Ja ja får kanske skylla på förkylningen om det inte blir av!
Ha det bäst vännen och var rädd om dig!
Kram lene

Gertrud sa...

Tack för hjälpen! Rosa julkort, hm, inte lätt. Jag har ju tänkt hoppa på denna vecka men jag får se om jag lyckas. Det blir svårt att komma upp i din klass. Kram Gertrud

Britt-Inger sa...

Hej igen. Ja du, vad säger man om dessa vansinniga system... Nu ska man börja om med sjukpenning igen på fredag och då är det frågan om man får några pengar...Som jag sa idag till FK, vilket slöseri med människan och att det slår så väldigt fel för dom som verkligen har det svårt....Men det är lättare att slå på dom som redan ligger...Men alla över en kam!
Kan man fråga om mail adress ;);)
Kram.

snojbi sa...

Supersnyggt kort

Lilla Pyssel Inger sa...

Kul att du vill testa på omlott asken så himla roligt att se hur andra gör:) Då får man också nya idéer och tips och det är aldrig fel eller hur:)Ha det bäst och TACK SNÄLLA för att du finns:)
Kramar från lilla Inger vännen:)

lk46 sa...

hej vännen!
Du har något att hämta i min blogg!
Kram lene
Jag vet att du inte vill ha awarder, men jag ville ändå att du ska veta att jag vill ge dig en!

Lilla Pyssel Inger sa...

Ville titta förbi och önska dig en riktig trevlig fredag och helg, kramar från lilla Inger vännen:)

lk46 sa...

Hur är det med dig vännen, har du fortfarande ont i handen?
Vill önska dig en trevlig helg!
Kramizar från lene