torsdag 2 september 2010

Ny stämpel

Jag fick hem en ny stämpel i veckan. Har köpt den hos Hobby och Hantverk. Den heter Sweet dreams. Är inte direkt någon julstämpel. Men jag testade att göra ett julkort med stämpeln. Den är så söt tycker jag. Färglagd med Promarkers och MCP teknik.




Sedan har jag gjort ytterligare ett julkort i lite annan stil.


Jag har varit på terapin ett par gånger i veckan. Annars har jag inte kunnat göra så mycket, mer än att pyssla och sitta vid datorn. Har en smal gång fram till skrivbordet bland alla möbler,kartonger mm. Men i morgon ska golven vara färdiga. Sedan får man ägna helgen åt att plocka i ordning här. Ska bli så gott när detta är klart. Önskar er alla en bra helg.

16 kommentarer:

Busans Pysselblogg sa...

Hej vännen och så glad jag blev att du tyckte headern var fin!!! :)
Men så fint du har gjort dessa julkort... stämplen du köpt är ljuvlig och du har fått färgläggningen helt fantastisk... vad duktig du är!!! Båda korten är så juliga och vackra... du är helt enorm!!!
Hoppas ni snart får klart hemma hos er och hoppas det blir sååå fint och ni blir så nöjda efter allt bökigt under tiden.
Massor med höst-kramar till dig!
Busan

Petra sa...

Oh, så söt den nya stämpeln är, urgullig. Och kortet är också jättefint, tycker motivet passar utmärkt på ett julkort. Kort nr 2 år också jättefint.
Ha det så bra.
Kram
Petra

Gertrud sa...

En gullig stämpel, passar jättebra till julkort. Det andra kortet är så fint med noterna och rödrutigt papper. Vad du ska njuta sedan när ni har färdigt där hemma. En kram från Gertrud

Pernol sa...

Åh vilket gulligt kort! Stämpeln är ju jättesöt och passar visst till julkort. Det röda kortet under är hur snyggt som helst!

Trevlig helg!
kramis Pernilla

Marie-Louise sa...

Urgullig stämpel, den tycker jag verkligen om! Båda korten är jättefina, du har gjort det igen! Kram!

bili sa...

Gillar den nya vackra stämpeln :) Jättefina kort båda två.

Ellis sa...

Det första kortet är underbart! =)
Tjusigt andra kort! =)
Kramar

Cattis sa...

En helt underbar stämpel :) så fin.
Sen är ju båda korten helt fantastiska, som vanligt hihi..
Ja jag gillade verkligen båda två..
Jag börjar känna mig lite stressad nu över julkorten när jag ser att ni är så många som börjat redan..vilket är fruktansvärt smart gjort..
Får nog ge mig på att göra ett tror jag :)
Passar på att önska en trevlig helg / Kram kram

lk46 sa...

Godmorgon kära vän!
Helt underbara kort båda två och stämpel är ju så söt. Är ju helt bedårande på ett julkort!
Hoppas du får en skön helg fast Ni har en del jobb kvar att göra!
var rädd om dig!!!!
Kram lene

Lilla Pyssel Inger sa...

God morgon god morgon på dig vännen:)Du får verkligen till det när du sätter dina fingrar i ett alster, allt som du har skapat er super fint:)DU ÄR SÅ HIMLA DUKTIG:) Hoppas att du inte blir helt slut i helgen då du har en hel del att göra:)Önskar dig allt det bästa och ha en bra helg, kramar från lilla vännen Inger:)

Annelie sa...

Den stämpeln passar ju kanonbra på ett julkort, jättefint!
Kortet med ängeln är också superfint!
Ang nästa veckas kort så har jag hamnat i en låsning - haha, det blev ju nästan kul med tanke på temat ;) - vet hur jag vill att det ska se ut men inte hur jag ska komma dit...men men det löser sig väl det med.
Hoppas du får en riktigt bra helg du med, slit inte ihjäl dig med allt du har att göra!!
Kram Annelie

Catharina sa...

Vad du är duktig som redan har börjat göra årets julkort.Själv har jag bara tagit fram mina julpapper,tittat lite på dom och sedan känt att jag inte har lust att skaoa med dem utan jag väntar ivrigt på årets julpapper som nu så smått börjar komma in till webbutikerna.Kanska så borde jag börja spåna lite iallafall.
Ha en skön helg!
Kram Catharina

Riet sa...

What a woonderful cards Lena.

Hugs Riet.xx

Lena B E sa...

Wow vilka underbara kort du gjort!! Och vilken fantastiskt söt stämpel du har köpt, jättegullig är den!! :)
Snygg blogg har du skaffat igen också!! :)
Säger som dom andra... oj så fint du ska få hemma sen med dina nya fina golv. Så härligt vännen! :)
Ha en underbar helg.
Kramar från Lena

Lilla Pyssel Inger sa...

God morgon god morgon min vän:)
TUSEN TUSEN TACK för dina snälla ord du är jo en riktig klippa:)
Å jag lovar dig du kommer bli super nöjd med att göra dessa runda små söta kort:) Jag bara älskar dom, lycka till med ditt/dina ser fram i mot att se det här på din blogg:)
Önskar dig en super trevlig måndag och vecka, ha det bäst kramar i från lilla Inger vännen:)

BellaMio sa...

Men så läckra kort!!! Både det med den nya stämpeln och julkortet.

Gillar hur du använt kantstansen på kortet med den nya stämpeln.

Tack för titten!