lördag 11 september 2010

Ljuskort som bidde

ett chokladkort. Jag tänkte att man skulle lika gärna kunna lägga i lite godis i lådan, så fick det bli.
Här kan ni hitta beskrivning till ett alldeles förtjusande teljuskort.




Jag har använt Maja Designs nya julpapper. Jag bara älskar dom pappren, är såååå snygga!

Detta är det första ljuskortet jag gjorde.


Dom är jätteroliga att göra. Så det lär bli fler här.
Hoppas ni har bättre väder i andra delar av landet än vi har här. Här är det mörkaste grått och småregnar idag. Ni får ha en trevlig fortsättning på helgen.


19 kommentarer:

Annelie sa...

Helt underbart vacker Lena!!
Kul med en ny variant, även om jag inte hunnit testa den "vanliga" ännu ;)
Tack för beskrivningen, detta måste jag också prova.
Skulle gärna vilja nu med en gång men är bara inne en snabbis vid datorn, väntar gäster snart...
Ha en fortsatt trevlig helg du med!
Kram Annelie

bili sa...

Så fina dina blidde :) Ja det är kul att göra ett sånt här, så det lär säkert bli fler för mej oxå

lk46 sa...

Åh Lena så vackert kort! Det måste jag nog testa jag också! Sitter och spanar efter ideer, ska göra en vinhållare till en kille!
ha en skön dag!
kram lene

Snowflake´s pysselrum sa...

Hej Lena!
Vad fin din godiskort blev och Inkidos papperär ju hur fina som helst. Själv satt jag igår och har gjort samma ide..hi men har inte hunnit och köpa godis till att stoppa i.

Kram från Titti

Lena B E sa...

Ååååå vilka underbara teljuskort/chokladkort du gjort vännen!!
Sååå fantastiskt fina!! :)
Oj, oj, oj så fina dom blir med dessa papper, jag måste bara köpa dom jag med. Tur jag inte gick med i utmaningen 100 alster osv. hi hi ;)
Ha en underbar kväll vännen.
Kramar från Lena

Petra sa...

Oh, så fina båda två. Verkligen jättevackra, fina bilder, fina papper o fina dekosar. Känns väldigt juliga.(: dröjer innan jag får köpa nya julpapper, *gråter en skvätt*.
Ha en forsatt trevlig lördag, själv ska jag gå ner till gubben o göra honom sällskap med en Frost (deckare).
Kram
Petra

Riet sa...

This is so wonderful Lena,I love the images and your papers.

Hugs Riet.xx

Busan sa...

Oooh så underbart du har gjort... det är så ljuvligt juligt och kan bara hålla med dig att papperna är så fina... och du lyckas alltid så underbart med allt du får i händerna. Hoppas så att du har en fin helg och får en ny mysig pysselstund snart igen.
Massor med höst-kramar
Busan

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej och trevlig söndag på dig Lena vännen:)
ÅÅÅ du nu är det jag som sätter min frukost i halsen vilket underbart teljuskort:):):) Så himla kanon och mycket STOR liftvarning på det:) Tack för att du delar med dig du är jo en riktig klippa:)
Själv har jag försökt mig på mina först fågelholkar och blev nöjd till slut med dom:)Du vet alltid kul att prova på nya saker:)
Ha en underbar söndag och veckan som kommer och var rädd om dig, kramar i massor från lilla Inger vännen:)

Sofi sa...

Tack för kommentaren hos mig, och vilka snygga kort du gör! Instämmer med att Maja Designs julpapper är så snygga, men eftersom jag har shopstopp kan jag inte springa iväg och handla dem... Får hålla mig till vad som finns hemma till ytterligare 65 kort...

onkis sa...

Wow vilka underbara cholkad/ljus kort.
Dom som får dom kommer att bli såå glada.

Monica sa...

Ja det var jättekul att göra. Dina var fina! Var i Småland befinner du dig? Här där jag är har det inte regnat en droppe än idag
Kram
Monica

Nina sa...

Hej. ja jag gillar dessa kort och ditt var mycket fint. Kommer bli en hel massa sådana kort för mig att tillverka till våran Julmarknad.
Tack för titten på min sida ha det bra// Nina

Gertrud sa...

Fina "kortaskar", ja visst är dessa papper fina. Ditt rutiga band är så fint till de andra detaljerna. Det är fint när man blandar rutigt med randigt och så lite prickigt på det :) Ha det bra kompis, jag hör av mej i veckan om en pysseldag framöver. Kram Gertrud

Lilla Pyssel Inger sa...

God morgon på dig Lena vännen:)
Å du är jo så himla SNÄLL och GOD tack snälla:) Kände verkligen för att göra något som hade med hösten att göra och jag blev nöjd med resultatet:) Jag får en bild i huvudet om hur jag vill ha det men i bland blir det bara papper som jag klipper sönder ha ha ha ha:)
Jag har frågat fågeln och en så länge så är han nöjd med sitt nya boende ha ha ha:)
Ha en jättebra måndag och vecka du med min vän, kramis kramis från Inger vännen:)

Lisan sa...

Mmmm så fint det blev. Idén chokladkort gillade jag väldigt mycket. Mums så gott det lät.
Färgerna och magnolias nya julpapper är super fint.
Här är det höst rusk o trist så det blir pyssla och dator idag. Kramis från Lisan

Pernol sa...

Ååååh wow vad snyggt! Kul idé med chokladen. Tack för länken till beskrivningen!

Ha det gott!
kramis Pernilla

lk46 sa...

hej vännen!
Hoppas allt är bra med dig?!!!
Kram lene

Britt-Inger sa...

Underbart ljuskort :):)
Kram, Britt-Inger