onsdag 15 september 2010

Julkort v 37

Denna veckas utmaning är ett julkort i brunt och vitt. Jag valde att göra ett runt litet stafflikort.


Tomte stämpeln som jag tycker så mycket om, är köpt hos Motivet för några år sedan. Papper Maja Design.

Tack vare min goda vän Gertrud, så har jag fått hem några nya stämplar från UK.
Var bara tvungen att testa en av dom i går kväll.

Stämpeln är från Lili of the Valley och pappret på även detta kort är från Maja Design.
Ha det gott alla.
Tack för att du tittade in.
Kram Lena


19 kommentarer:

bili sa...

Jättefint stafflikort och den söta lilla fröken med röda kappan gillar jag, så söt :). Vackra julkort du har gjort. Ha en bra dag kram

Viddan sa...

Hej!
Här inne har jag inte varit på ett bra tag (inte hos andra heller)och det ångrar jag ju nu... Sååå mycket fina saker du gjort!!! Jag gör oxå ljuskort för tillfället men inte alls så avancerat som ditt. //Lena

Catharina sa...

Oj så fina stämplar du har köpt.Blir allt lite avis.Visst är det kul att göra julkort i annan färg och form än man brukar.Brunt och beige tycker jag påminner om gammaldags jular.Jag kan inte med det här moderna rosa och sånt till jul.Har du någon mall på det runda stafflikortet tro???? "blink,blink"
Ha en forsatt bra vecka!
Kram Catharina

Busans Pysselblogg sa...

Oooh så fin sida du har nu och så underbara kort du har gjort igen!!! Snäll Gertrud är som hjälper dig också!!! *hjärta*
Tänker på dig så ofta och hoppas du har det så bra du bara kan. Här vill inte tiden räcka till som jag önskar men hoppas på en blogg-runda imorgon. :) Har lyckats pyssla lite men inget som är klart än.Har tagit mig vatten över huvudet med en julkorts idé som blev mycker mer jobb än jag tänkt och som inte blir så snyggt som jag tänkt så känns som ett riktigt nerköp... men nu måste jag bara försöka ro det hela i land. Gör många kort på en gång så inga är klara och alla blir nästan likadana och till nästa jul igen kan jag bara säga att jag inte tänker göra så här. *rodnar* Är inte alls så roligt men man lär så länge man lever. :)
Ha det så bra du bara kan vännen och hoppas du får en ny mysig pysselstund snart igen! Är ju alltid så härligt att titta in till dig och se allt underbart vackert du gör. *hjärta*
Massor med höst-kramar
Busan

Monica sa...

Åh vad fint stafflikortet är. Det där vet jag inte alls hur man gör, men skulle vilja veta... Ja, ängelståmplen är helt underbar. Jag använder den jättemycket.
kram
Monica

LenA sa...

Underbara kort, stafflikortet är ju sååå fint och den nya stämpeln behöver inte skämmas den heller, hahaha! Superduper!!!!

Snygg kostym din blogg har fått, hmmm...den sidan kanske man ska kolla!

Ikväll ska jag på en liten pysselträff hoppas på att det ska få "igång" mig igen!

Stor kram!
Lena

Lena B E sa...

Wow vilka superfina julkort du gjort vännen!! :)
Jaa visst har vi tur som har Gertrud som hjälper oss köpa så fina stämplar!! :)
Jag är så glad för mina sååå!! :)
Och din blogg har ju blivit hur snygg som helst nu. :) Riktigt höstfin i sina nya kläder.
Ha det så bra vännen.
Kramar från Lena

Ellis sa...

Härliga kort, har än så länge bara gjort ett julkort! =)
Kram

Monica sa...

Tack för tipset. Har redan skrivit ut det. Ska prova ikväll
kram
Monica

Helena sa...

Underbara julkort båda två.=)
Stämpeln från Lilli of the valley är så söt.
Kram!

Annelie sa...

Men du, vad fint du har fått det härinne! Ja inte för att jag tror att det var så mycket sämre förut, minns faktiskt inte just nu, men jag ser ju att det är nytt & snyggt det du har nu ;)

Jag tycker nog att det blev lite väl mycket orange för min smak inne hos mig, men som sagt, det får hänga med ett tag nu så får jag ta nya tag nån annan dag :-)

Superfina kort du har gjort, måste också prova att göra runda stafflikort, blir ju så himla snyggt! Jättefina stämplar båda två.
Ha det bra,
Kram Annelie

Gertrud sa...

Så fina kort, hoppas vi hinner göra ett runt kort på vår pysseldag :) Jag är glad att jag kunde hjälpa dej med stämplarna som du så gärna ville ha. Den stämpeln du använt är bara så fin. Du har gjort ett jättefint kort. Kram kompis, Gertrud

Riet sa...

What a beautiful cards Lena,I love the images and the colours.
So gorgeous papers and the details.

Hugs Riet.x

lk46 sa...

God afton vännen! MMMMM hur går det med handen????
Helt underbara kort, du är makalös duktig Lena!
Kram lene

Pernol sa...

Vad höstigt och fint det var i din blogg då. Men jösses vilka fina julkort! Stafflikortet blev ju jättegulligt och det röda kortet med de fina papperena är ju jättesött.

Ha det gott!
kramis Pernilla

Britt-Inger sa...

Så vackra julkort :) Nästan så man börja känna att man kanske skulle ta fram lite julpapper och se om man lyckas få rätta känslan ;)
Ha en bra dag.
Kram, Britt-Inger

Lilla Pyssel Inger sa...

Så himla gulligt och vackert Lena vännen du överraskar alltid med dina underbara alster:)
Längtar redan efter nästa alster att beskåda hos dig:)
Det ösande och regnade jättemycket här i går, just nu är det okej med tror tyvärr att regnet kommer i dag med!!! Så du har helt rätt nu är hösten här på riktigt tyvärr! Tycker att sommaren ja allt går så himla fort jag hinner inte med känns det som!
Ha det jättebra du med och var rädd om dig! Ett jättestort tack själv för alla dina snälla och goa kommentarer hos mig det värmer ska du veta:)
Massor med kramar från lilla vännen Inger:)

Cattis sa...

hej där :)
Två helt underbara julkort, det första var så tjusigt, härliga färger.. och tomten så härlig.
Stämpeln på det andra kortet var med jättefin, roligt att se lite andra motiv på stämplar :)
Passar på att önska dig en trevlig helg / Kram kram

Tiina sa...

Så mycket fint du har på bloggen!!!