måndag 6 september 2010

Julkort v 36

Den här veckan gav Mita oss en riktig utmaning i julkortsutmaningen. Man skulle få med lås,beslag, nycklar och gångjärn på sitt julkort. Jag är glad över att jag hoppade på den här utmaningen. Det får mig att tänka i lite andra banor när det gäller mina kort. Det går mycket rutin i skapandet, men nu måste jag tänka till lite,hi,hi.
Så här blev mitt kort.


Papper Maja Design,Tim Holtz gångjärn, peeloff hörn och text,lås. Beslag och Stempelgledes Grunge Collection, köpt av Mita.

Så har jag sett små underbara runda stafflikort i några bloggar. Ja, Lilla PysselInger, gör underbara sådana. Ta gärna en kik in till henne och se allt vackert som hon gör. Nyfiken som jag är, så måste jag naturlitvis testa att göra ett.




Jag har skurit ut rundlarna med Spellbinders dies. Magnoliastämpeln är min absoluta favorit bland Magnoliastämplarna. Rundeln som är underst är tänk att skriva en hälsning på.
Ha en bra fortsättning på veckan. Vi hoppas på vackert höstväder,eller hur?

20 kommentarer:

bili sa...

Mycket fina julkort. Gillar verkligen det runda stafflikortet, helsnyggt.

Catharina sa...

Jättesnyggt julkort!Visst är det roligt när man får en liten utmaning att göra korten på ett annorlunda sätt än vad man är van vid.Skapandet blir mycket roligare då.Ha en forsatt skön vecka.
Kram catharina

mita sa...

Jättebra tänkt tycker jag! Kul att du fick med allt, fast det inte var tvunget... kram!

Lena B E sa...

Åååååh ditt julkort till utmaningen är helt underbart vännen!! :) Fantastiskt vackert och även din insida!! :)
Ditt runda kort är jättefint det också!! :) Men det ser jättesvårt ut att göra runda stafflikort, så det ger jag mig inte på i första taget. Ha en jättebra dag min vän.
Kramar från Lena

lk46 sa...

Hallo där va härligt kort du gjort till utmaningen!
Jättesnyggt stafflikort du gjort, måste nog testa jag också... när jag får en sån dies!
Hoppas allt är bra med dig!
Kram lene

Makaon sa...

Ja den julkortsutmaningen tvingar en att tänka till. Iallafall om man vill ha med alla grejer :)

Stafflikortet är jättesött! :)

Annelie sa...

Kanonfina båda två Lena!
Kul idé med fickan? och det runda stafflikortet är ju helt underbart! det måste jag också testa :-)
Kram Annelie

Gertrud sa...

Snyggt julkort med snygga hörn , jag gillar hörn! Jag fnissade när jag såg ditt fina runda stafflikort och tänkte att Lena kan men jag ska nog inte prova. Jag har fortfarande inte lyckats med ett fint ramkort.Jag är glad att jag kan göra fyrkantiga kort :) Ha det bra kompis jag hör av mej så fort posten från UK kommer, kram Gertrud

Helena sa...

Jättefina julkort du har gjort.
Det till veckans utmaning är underbart.
Jag tyckte denna utmaning var jättesvår och jag har inte alls lyckats så bra som dig.
Ska lägga ut mitt bidrag på min blogg imorgon.
Kram

Cattis sa...

Såå läckra och fina julkort :) Väldigt fiffigt det där med att göra som ett kuvert på det översta, insidan med är ju jättefin :).
Måste säga med att stafflikortet är jättehärligt, men håller med Lena BE ser lite svårt ut..
Förstår att du tycker det är roligt med utmaning i utmaningen :) håller med om att man blir väldigt enkelspårig hihi..Jätteroligt att se alla era underbara julkort :) Ha det så gott / Kram kram

Cath. sa...

Vilka helt ljuvliga kort, gillade det runda massor! Länge sen jag kikade in här nu, men jag har bara jobbat och jobbat massor. Nu stjäl jag till mig lite datortid i alla fall. Kramar!

Petra sa...

Jättefina kort du gjort båda två, julkortsutmaningen denna veckan är klurig, tror inte jag lyckas få ihop det ärligt talat.
Önskar dej en trevlig tisdag.
Kram
Petra

Ellis sa...

Snygga kort, har inte testat att göra med lås! =)
Spellbinderkortet är också jättefint!
Kram

pojjo sa...

suuuper snygga kort och visst är det kul med utmaningen *ler*

Lilla Pyssel Inger sa...

Du har verkligen fått till det, du kan verkligen allt:) Julkortet och staffli korten så himla fint gjorda helt underbara:) Å söta snälla rara du STORT TACK för din ord om mig du är jo för god, det värmer mycket ska du veta:) I morgon kommer två nya runda Stafflikort hos mig igen ha ha ha kan inte låta bli att göra dom:)
Ha det jättebra och sköt om dig, kramar från lilla vännen Inger:)

Britt-Inger sa...

Sitter här och bloggar runt lite och kikar in och se hur mina bloggvänner har för ser nu för tiden och himmel vad ni har jobbat på. Så mycke snyggt du har skapat!!! Man blir så inspirerad och det känns skönt att det "normala" har kommit igång.
Ha en skön "lill lördag".
Kram, Britt-Inger

Veronica sa...

Hej!

Vad härligt ditt julkort blev, vilken bra idé att göra en ficka.
jag tyckte denna utmaningen var klurig och du har lyckats kanon.
Ha en bra dag

Veronica

lk46 sa...

hej min vän!
Ja visst var det kul med en liten berättelsa!
Lena, skulle du vilja dela med av mallen till det runda staffli kort?
Jag ska lägga ut mitt julkort om en liten stund!
Ha det bäst!
Kram lene

Lisan sa...

Åhh ett runt stafli kort wao så sött det var. Jag får nog ta och kika in på denna Mitas hemsida och kolla för det verkar vara roliga saker. Nyckel,lås osv. Du hade fått till ett jätte fint kort.
Ha det så bra hälsar Lisan

Pernol sa...

Ååååh vilket fint julkort! Snyggt med fickan på framsidan. Det lilla stafflikortet var ju underbart sött!

Ha en trevlig helg!
kramis Pernilla