tisdag 31 augusti 2010

Julkort v 35

Nu har jag gjort mitt julkort för v 35 klart. Denna gången var utmaningen hos Mita att göra ett kort med kryddor och band.
Jag gjorde ett pepparkaks kort. Papper från Magnolia,Inkidos wellpappshjärta, recept på skurna pepparkakor utskrivna på en biljett av Tim Holtz,snöre,prickigt band,pepparkaksgumma och gubbe,samt en kanelstång och en stjärnanis med en pärla i mitten. Glitter och Glossy accents lite här och där. God Jul i vitt sk peel off.
Jag vann ett pris förra veckan med mitt vita julkort. Tack Mita.


Ha en bra dag och fortsättning på veckan.

17 kommentarer:

Petra sa...

Oh, så fint och juligt kort. Det gillar jag. Denna veckan ska jag också försöka mej på ett kort, ngr kanelstänger har jag nog hemma.
Grattis till vinsten med ditt vita kort, den utmaningen var svår, jag hoppade över den.
Kram o ha en skön dag.
Petra

mita sa...

Jätteläckert du har verkligen lyckats! Kram

Annelie sa...

Verkligen ett jättefint julkort Lena!
Hade tänkt använda ett likadant hjärta, men då tar jag nog stjärnan på mitt istället ;)
Måste också säga det att jag tycker att dina beställningskort (pekar nedåt) är jättefina, helst det manliga...De är så svåra att göra men du har lyckats kanonbra!
Ha det gott,
Kram Annelie

Cattis sa...

WOW säger jag, vilket kanonhärligt och juligt kort. Såå fint. Här har du verkligen lyckats..
Liftvarning på detta kort tror jag ;) Ha en bra dag / Kram kram

LenA sa...

Grattis vännen till priset hos Mita och undrar jag om det inte blir en repris den här veckan med detta superfina bidrag!

Hoppas höstsolen lyser på dig också, har just tagit en morgonpromenad i det härliga vädret!
Kram Lena

Lena B E sa...

GRATTIS igen till vinsten hos Mita.
Wooow vilket superfint kort!! :)
♥I love it♥ Hur lyckades du få fast kanelstången? lim eller? visst har du lackat den också förutom sticklesen? Läckert är det i alla fall!! Gillar det. :)
Här är det soligt idag, kors i taket, det var ju ett tag sen nu. :) Man blir ju lite piggare då det är soligt.
Jag måste packa min väska idag, Nettan har scrapträff på onsdag så vi kanske stannar och pysslar en stund, det ska bli kul!! :)
Vi hörs vännen. Ha det så bra!
Kramar från Lena

lk46 sa...

Jätte snyggt kort, så stilrent och lyser jul långt bort!
Me like!!!
Kramizar Lene

Riet sa...

What a gorgeous card Lena.

Hugs Riet.xx

bili sa...

Grattis till vinsten. Med det här kortet har du lyckats få in band och kryddorna:)

Ellis sa...

Jättefint julkort! =)
Kram

Lilla Pyssel Inger sa...

Du är så himla duktig på att få till det en riktig inspiration källa är vad du är:) Kortet du har gjort är super fint och jag gillar massor:)
JÄTTESTORT GRATTIS till vinsten hos Mita vad kul det är du väl värd:)
Ha en toppen dag, kramis kramis från lilla Inger vännen:)

Monica sa...

Tack för din kommentar om mitt julkort. Jag tycker att ditt är fint också. Det är kul att se hur många olika stilar det finns. Jag har redan börjat fundera på nästa veckas utmaning. Har nästan kortet klar i huvudet, men det är ju inte säkert att resultate blir som jag tänkt. Det händer mig ofta
kram
Monica

Gertrud sa...

Klart att du vann med det vita vackra kortet. Grattis. Och veckans kort vinner du också med :)
Jättefint papper , jag håller på tummen för dej. Nu har du hittat en bloggdesign som passar dej. Snyggt! Kram Gertrud

Snowflake´s pysselrum sa...

Vad fina kort du gör. Det är alltid lika roligt att titta in

Kram från Titti

maritsblog sa...

Det där var riktigt riktigt snyggt!!

Grattis till vinst förra veckan =)

Kram

Busan sa...

OOOH... STORT GRATTIS TILL DIN VINST!!! Vad glad jag blev att du vunnit!!! Hoppas du får din vinst snart i brevlådan så du kan få en mysig pysselstund. *hjärta*
Ditt kort här är så juligt och härligt också... lät så svårt när jag läste om kryddor men du har ju lyckats igen!!! Duktig du är!!!
Här har jag pysslat idag, första dagen på min nya pysselplats och det kändes ovant men jättekul. :) Och jag har nu öppnat en blogg som är öppen också och känns bra att vara igång nu när hösten är här. Får ta det i min takt så ska det nog gå bra hoppas jag.
Tänker på dig ofta och hoppas du får en fin dag imorgon och snart får en mysig pysselstund igen. Såg att ni har beslag och nycklar och så till nästa vecka hos Althea och det låter spännande!
Massor med höst-kramar
Busan

Maiden sa...

Wow vilklet läckert kort! Ser riktigt gott ut!! :-)