måndag 9 augusti 2010

Julkort v 32

Hej på er alla!
Hoppas att helgen varit bra. Vädret har inte varit det bästa. Igår var det inte uppehåll i 5 minuter ens. Så det blev till att tillbringa dagen vid datorn och pysselbordet.
Nåväl, nu är julkortet för denna vecka fixat. Har antagit utmaningen hos Altheas att göra ett julkort i veckan fram till Lucia. Jag vet att jag kommer att tacka mig själv vid jultiden, att jag hängt i. Det är inte så jätteroligt pyssla med julkorten denna årstid. Men ett i veckan går alltid att få till.
Så här kommer veckans julkort.



stämpel Magnolia. Motivet är satt bakom den utstansade hålet, monterat på 3 d kuddar. Runt ringen lite gröna swirlar, rosor,bling, snöstjärna och blad utstansade med MS stansar. Papper Maja Design, Gammaldags Jul.

Ha en bra vecka.

11 kommentarer:

bili sa...

Otroligt sött :) Fint med de röda rosbuketterna runt om.
Här har oxå regnat. Idag 25 mm på ca 2 tim. Översvämningar mm. Ha´det bra.

LenA sa...

Superfina julkort, du är så himla bra på att"få till det"! Rosenkransen är helt underbar!
Förmodligen kommer jag att sitta med lång näsa vid Lucia och vara avis på alla med framförhållning, kommer liksom inte igång......
Städat och omorganiserat pysselhörnan, lite nyinköp, men ingenting hjälper!

Ha det bäst!
Kram Lena

Andrea sa...

Very great and nice card! Great embellishments. Wonderful card!
Hugs
Andrea-Emmi41

Petra sa...

Ett jättefint julkort. Ja du kommer att vara glad när dina julkort är gjorda när vi övriga ska stressa:). Jag har ingen som helst lust att göra julkort nu, men pysslar lite annat. Försöker göra lite sånt som jag aldrig gjort tidigare, igår gjorde jag mitt första värmeljuskort och det blir nog nåt till, de var kul och ser himla proffsigt ut.
Ha det gott, här regnar det också.
Kram
Petra

Gertrud sa...

Ja du Lena, jag säger som de andra: du sitter med armarna i kors när vi sressar och svär. Men jag tror inte jag skulle kunna göra ett julkort nu. Speciellt inte så fint som ditt. Jag gillar denna modell med det runda hålet. Ett gulligt Magnoliamotiv. Kram Gertrud

Mim... sa...

Ursnyggt kort!! och varför kom inte jag på att göra på detta sätt före dig? Regn i lördags fick vi 57mm på 1½ timma, det var inte regn det var syndafloden.
Ha det bra!

Pernol sa...

Så himla ursött kort! Jag måste bara prova på detta kort.

Här regnar det hela tiden också. Men just nu är det uppehåll.

Ha en fortsatt trevlig vecka!
kramis Pernilla

lk46 sa...

Hej vännen!
Åh så snyggt det är, gillar layouten och pappret är så snyggt!
Jag ska också se till att få gjort några julkort, vet ju hur det blir sen1
Hoppas allt är bra med dig!
Kram lene

Lena B E sa...

Wow så himla fint julkort!! :) Love it!! :)
Tilda är så söt där hon kikar fram, väldigt fin rosen krans med.
Ja du kan vara lycklig du som har dina klara när vi andra pustar och suckar över våra.
Ha en trevlig kväll min vän.
Kramar från Lena

Annelie sa...

Vilket fint kort, gillar det jättemycket och tackar så mycket för inspirationen. Detta måste testas :-)

mita sa...

Kul att du inspirerar många med fina kort! Just det som är meningen med utmaningen... Stor kram!