måndag 2 augusti 2010

Hmmm

årets första julkort är gjort.Mita på Altheas Mix har en julkortsutmaning.Tänkte göra ett lite då och då, så att det inte blir så jäktigt framåt i tiden.Så jag tänker hänga på den utmaningen.
Men någon massproduktion ska det inte bli i år. Räcker med dom jag själv ska skicka.
Tack vare Inger och Lene så har jag fått ihop ett frame card. Var lite pill innan jag kom på hur jag skulle göra. Men till sist så gick det.

Renorveringen av sovrummet pågår. Jag kan inte göra så mycket mer än vara hantlangare. Det är mycket tråkigt förarbete. Spackling, slipning, målning av tak och fönster. Så till själva tapetseringen har vi inte kommit än.

Så lite bilder på mitt första julkort.


Insidorna

Stämplar från hÄnglaroch tomten på insidan är köpt hos Motivet. Jag har testat den snöpenna jag köpte på mässan i Kungsbacka. Tog lite på kanten av flickans luva. Det blev väldigt effektfullt tycker jag.
Önskar er alla en jättebra vecka.


20 kommentarer:

bili sa...

Vilket fint julkort, stämningsfullt. Va duktig du är som har börjat med julkorten. Jag kommer väl inte igång förrän okt-nov :|

Lena B E sa...

F-sen vilket snyggt julkort!! I love it! :) Så läckert det blev med snö pennan!! Vilken affär var det som sålde den till dig? Sån vill ju jag också ha. Ha ha ;)
Hänglan och "kransen" är jättefin kan man få nåt ex av den kanske??? ;)
Ha det bäst och fortsätt kämpa med gubben och julkorten efter bästa förmåga. Hi hi.
Kramar från Lena

onkis sa...

Vilket underbart julkort.
Vart finns det snöpennar att köpa?det skulle jag vilja ha en.

mita sa...

Jättefint! Kul att du hänger på utmaningen! Stor kram Mita - Altheasmix

onkis sa...

Hej igen!
Har du någon hemsida till Mias mix?
Försökte finna den på nätet men det gick inte så bra..

onkis sa...

Tack!

Mim... sa...

Wow detta kulkortet var ju bara urläckert!

Cattis sa...

Ett jättesnyggt julkort, den som får det kan skatta sig lycklig :)
Himla snyggt med färgerna och stämpelmotiven. Sen gör jag väl som de flesta andra ;) frågar om snöpennan, skulle vara kul att ha och prova en sån till mina julkort när nu det blir dags för mig att börja med dem..
HA det så gott / Kram Kram

Camillaskreativa sa...

Hej vännen!
Det var ett tag sen jag gjorde en liten bloggrunda men det hinns inte riktigt med varken med scrap och besök som jag egentligen skulle vilja göra lite oftare :o) Hoppas du har lite överseende med mig... ;P
Så mkt fint du fått, men gör du oxå julkort, Lene har oxå gjort, ni är ju för tokiga... *fniss* men fina är de :o)

Ha det gott nu i sommar å så får vi hoppas att solen hittar tillbaka till oss, i alla fall här i Kalmar har det varit grått ett bra tag.
Kramar
Camilla

Pernol sa...

Åh WOW vilket snyggt julkort! Nu blir det svårt för dig att leva upp till det. ;) Ha,ha! Lycka till med dina julkort!

kramis Pernilla

pojjo sa...

super snyggt kort :D

Erica sa...

Åhhhh vilket underbart kort. Verklligen ett lyckat frame card, Vore jätte bra att komma igång lite med julkorten så man slipper stressen sedan men svårt att plocka fram julinspirationen just nu.
Hoppas jag får lite inspiration när hösten kommer. För just nu vill jag bara göra sommar kort :)

Lycka till med renoveringen!

Kramar Erica

lk46 sa...

ÅH jäklar så snyggt du har fått det! helt underbart är det!
Visst var det kul att göra det?! Såg du mitt som ligger lite längre ner på sidan?
Ha en härlig dag imorgon vännen!
Kramizar från lene

NuttesPyssel sa...

Vilket jättefint julkort. Nästan så man längtar lite... =)

Petra sa...

Fantastiskt fint framekort. Har aldrig testat. Ser arbetat ut, det tar väl minst en vecka att göra:). Hoppas allt är bra med dig. Jag har ingen inspiration alls för tillfället, men jag hoppas den återkommer.
Kram o trevlig helg.
Petra

Lisa-olsi sa...

Tack för titten :)
Vilket fint kort,
ett riktigt juligt.

Ha det gott!
Lisa

Annelie sa...

Vilket jättefint julkort!
Måste nog försöka luska reda på hur man gör ett frame card. Ser så läckert ut!
Hittade för övrigt en väldans massa annat fint här inne, så jag sätter upp mig som följare så jag inte missar nåt :-)
Ha det gott!
Kram Annelie

Zornitsa sa...

Vackert kort och jätte söta små blommor :)

Busan sa...

Hej vännen! Kortet är helt underbart och du är så duktig som fått ihop detta - det ser så svårt ut!!! Kortet är så juligt och jag är så glad att du kan vara med i Altheas utmaning. Önskar det själv men hoppas det kommer tillbaka någon annan gång när jag har mer ork över till pysslet. Gläds åt dig istället att du kan vara med. *hjärta*
Ha det så bra du bara kan och hoppas du får en mysig pysselstund snart igen!
Massor med sommar-kramar
Busan

Camillaskreativa sa...

Ett så fint julkort, jättesött :o)
Nää, renoveringar är aldrig kul... men desto roligare när det äntligen är klart :o) Vi ska snart sätta igång med äldsta dotterns sovrum.... spackla och slipa var det, jaa!!!hi hi hi

Jättekramar
Camilla