måndag 23 augusti 2010

Album eller bok

Jag hittade en video på You Tube, där dom visade hur man kan göra ett album av en tom förpackning Tim Holtz Journaling Tickets. Så har ni en sån som ligger, så vet ni vad ni ska göra med den.
Jag köper på mig så fina papper. Sedan vågar jag knappast klippa i dom! Nu har jag i alla fall använt ett block med papper, The Mariposa stack, helt underbara papper.
Här kommer lite bilder på den jag gjort. Inte alla sidor, men många bilder.

Framsidan
















Ha det gott!

15 kommentarer:

Lisan sa...

Hejsan,Vilken super fin albumsbok du har gjort, den va super fin. Men va e det jag se, har du redan börjat på julkorten. Hi,hi ja det gäller att vara klar i tid så det inte blir som jag i fjol o gjorde några hastigt o lustigt sista veckan. Idag har vi vår första scrap träff efter sommar uppehållet. Ska bli jätte skoj att komma igång igen. Hoppas din sommar med varit bra. kramis från Lisan

lk46 sa...

ÅHHHHH så snyggt!!!! Jag har ju såna papper jag också.. kommer du ihåg? Får nog bli ett projekt så småningom.
Det är så kul att se alla underbara saker du gör Lena!
ha en skön kväll!
kram lene

bili sa...

Så snyggt! Kanske man kan klara av ett sådant någon gång... Du funderade på hörnen på mitt kort. Ja det är en hörnstans med tillhörande för sidorna, Marta Stewart.

Gertrud sa...

Hej säger Gertrud från ett regnigt Skåne. Gott att sitta vid datorn en sådan måndagskväll. Fin bok du gjort och visst är det svårt att skära i dessa papper. Men du har ett så fint resultat , jag ska nog inte använde dessa papper när jag tränar på det perfekta ramkortet :)
Jag har tänkt på dej och golven idag, har du det mysigt? Kram

Petra sa...

Oh så snyggt och vilka vackra papper. Jag är så lat, gör bara kort trots att jag har en BIA, helt ouppackad.
Kram
Petra

Mim... sa...

Syjusigt litet album och håller med de pappren är underbara.

Lilla Pyssel Inger sa...

WOW WOW WOW fasen vad snyggt du kan verkligen överraska en du är så himla duktig Lena vännen:)
Papperen är ljuvliga helt underbara:)
Blev jätteglad att du gillade min lilla barnvagn, nu hoppas jag bara att mottagaren också blir glad för att få den:)
Ska bli kul att se vad du hittar på till nästa gång:) Ha det jättebra vännen och ha en toppen dag:) Kramar i massor från lilla Inger vännen:)

DesignAnnique sa...

Wow, vilket läckert album!

Lena B E sa...

Wow så jättetjusigt album du gjort vännen!! Det är hur snyggt som helst!! :)
Nu ska jag leta fram lite vita papper och försöka att komma igång med veckans utmaning.
Ha det bäst vännen.
Kramar från Lena

maritsblog sa...

Oj, så underbart fint det blev!

Måste genast plocka fram mitt block... Undrar var det är förresten. tänk om jag slängt det???

Riet sa...

This is so wonderful Lena,I love your papers.

Hugs Riet.x

Annelie sa...

Men vilket snyggt album du har gjort!! Och så fina papper!
Jag är likadan...köper jättefina papper som jag knappt törs använda sen.
Men jag har upptäckt att hur fina de än är, så tröttnar man på dem förr eller senare när man har bläddrat i dem några ggr. Så jag har faktiskt försökt vara lite mer vågad på den fronten den senaste tiden :)

Gillar verkligen storleken & formatet på albumen och känner att jag nog är i behov av lite Journaling Tickets inom en snar framtid ;)
Ha det gott,
Kram Annelie

Snowflake´s pysselrum sa...

Gå gärna in i min blog så kan du hämta något, glömde att skriva det i första mailet.

Kram Titti/snowflake

Busan sa...

Hej igen!
Nä, kunde inte låta bli... var bara tvungen att skriva att detta album/bok är helt magiskt och du är likaså... otroligt snyggt!!!
Massor med kramar igen!
Busan

Mette`scrap sa...

ÅÅÅ så lekkert,nydelige farger og flotte papirer.