onsdag 7 juli 2010

Sommartider hej,hej

Ja, sommar har vi fått med besked. Riktigt varmt och soligt är det. Man ska inte klaga, men jag tycker att det är för varmt. I går var det lite svalare och då njöt jag av tillvaron.
Man får försöka att ta tillvara tiden som är nu. Sitter ute på morgonen och kvällarna, då är det gott!
Det blir inte så mycket pyssel och bloggande nu. Sambon börjar snart sin semester med och det kommer att bli lite utflykter för oss.
Men först har jag en rolig sak att se fram mot. Till helgen ska jag på Scrapbookings mässa i Kungsbacka. Tillsammans med goa vännerna Gertrud och LenA. Ska bli så roligt och en hel del shoppat blir det säkert.
Jag gjorde ett kort för ett tag sedan till Andrea. Till hennes födelsedag. Så här såg det kortet ut.



Så har jag fått till ett lila-grönt kort.

Önskar er alla en trevlig fortsättning på sommaren och semester till er som har det.
Tjingeling!


13 kommentarer:

Gertrud sa...

Javisst är det härliga tider nu. Det översta var lite ovanligt mått. Ett mycket fint kort i "Lenafärger". Det andra kortet är så gulligt med en söt stämpel. Fjärilen som bär tagen är en fin detalj. Snart är det lördag :) ♥♥♥
Kram Gertrud

Mim... sa...

Visst är det skönt med egensemester, men inte för länge skall också gå på mässan i helgen i Kungsbacka. Det översta kortet gillade jag skarpt.
Ha det bra !

frubards pysselkök sa...

Jag kan aldrig titta mej mätt på dina alster! Du får till de allra minsta detaljerna!!!
Bägge korten var bara så underbara...

Kramar i massor // Kikki

bili sa...

Ljuvliga kort båda två. Tycker mest om den översta... den ser lite annorlunda ut i måttet...

Riet sa...

So beautiful cards Lena,i love the images and the colours.
So gorgeous papers.

Hugs Riet.xx

LenA sa...

Snyggt, genomtänkt och så välgjort!
Och vilket jobb, har ju sett den översta modellen irl så jag kan ju föreställa mig att det tar en stund!Super!
Nedräkningen har börjat....ses snart!
Kram Lena

Lena B E sa...

Åååh så jättefina kort du har gjort nu igen!! :)
Jag gillar det första kortet bäst jag med, men båda är fina. :)
Jag förstår att Andrea blev glad när hon fick det! :)
Kramar från Lena

Lisan sa...

Va skoj med mässa i Kungsbacka. Tänk va duktiga ni är som äker runt så på olika mässor. Jag håller mig till lilla Helsingborg jag.
Jätte fint kort du har gjort med som alltid. Här är det samma som hos dig. Gubben börjar snart sin semester och värmen har redan slagit till så datorn får sig en regäl semsester den med här. Ville kika in och önska en trevlig sommar. Vi ses här igen i augustis slut. Kramis från Lisan

Lilla Pyssel Inger sa...

Som ALLTID helt underbara kort som man bara njuter av att titta på:)
Jag känner igen mig jag är som du sitter ute på morgonen och kvällen för mitt på dagen så blir det allt för värmt tyvärr:) Bra att man har ett kallt och svalt pyssel rum man man rymma till då:) Jag hoppas du får det supertrevligt på mässan blir faktiskt riktig avis ha ha ha:) Det var länge sen jag själv var på mässa och när jag har varit i väg så har jag haft det kalas trevligt:)
Vad roligt att du gillade min Spellbinders förvaring:)
Önskar dig en toppen fredag och helg och var rädd om dig:) Kramar från lilla vännen Inger:)

Lena B E sa...

Hej vännen!
Tack för dina snälla ord. :)
Jag måste byta bakgrund för min förra slutade fungera, så detta tog flera timmar av gårdagen. Visst blev det somrigt? ☺
Ha en jättetrevlig helg och ett trevligt mässbesök! Det är nu den är va? Du vet, mitt minne ha ha ;)
Kramar från Lena

Camillaskreativa sa...

Trevlig sommar på dig oxå, nu när värmen äntligen är här :o) Jättefina kort du gjort gillar dem skarpt!
Ha det gott i sommarvärmen, kramar
Camilla

lk46 sa...

hej kära vännen!
Underbara alster du skapat. Kul med de annorlunda kort som du är så duktig på!!!!
tack söta rara du för den fina asken med kort och allt underbart pyssel du lagt i! Jag blev jätteglad när jag kom hem och hittade det!
I dag ska jag vila, är trött, men det känns bra att de är på plats nu!
Tack än en gång vännen!
ha en härlig dag!
Kram lene

Andrea sa...

Thanks so much - the card is so very great and wonderful. Love it!
Big Hugs
Andrea