tisdag 27 juli 2010

Sommarhatt

Idag fick jag så rolig post. Kära Cattis har skickat ett underbart kort till mig i form av en hatt. Tack snälla rara du, jag blev jätteglad. Kolla så gullig och somrig den är.




Idag har vi ett underbart sommarväder. Vi har varit ute och åkt en runda. Tog med oss våra grannar och bjöd dom på middag som tack för hjälpen med post och blommor, när vi varit på semester.
Lite pyssel har det blivit med. Kära lilla pysselInger har inspirerat mig till denna ask. Fick måtten av rara Lene och nu har jag gjort ett försök att göra en. Så roliga att göra och det kommer säkert att bli fler här.



Tack Inger för inspirationen.
Nu kommer det inte att bli så mycket pysslande här några dagar. Vi var och köpte tapeter igår och nu ska vi igång med att renorvera sovrummet här. Så det blir mycket jobb ett tag nu. Ha en bra fortsättning på veckan.




9 kommentarer:

Riet sa...

So gorgeous Elin,I love the image and your papers.

hugs Riet.xx

Cattis sa...

Hej hej, vad roligt att det blev bra med sommarhatten ;)
Din ask är bedårande, ja jättefin..
Har sett att ni är några stycken nu som gjort sådana de är ljuvliga.
Lycka till nu med renoveringen av sovrummet hemma, då vet ju ni vad ni gör ett tag nu, men fint blir det ju sen :)
Ha det så gott tills vi hörs
igen / Kram kram

Gertrud sa...

Hej i stugan. Fastna nu inte bakom tapeterna :) Jag har gjort mitt och det blev bra. En gullig sommarhatt har du fått och asken var ju kanonsnygg. Dina färger och gulligt motiv. Ha det bra och hälsa C. Kram Gertrud

Busan sa...

Hej vännen!
Vilka vackra bilder du bjuder på från Mölle... så spännande när det var sånt kändis-bröllop också!!! :) Och superroligt att ni fick lite foton därifrån också. Är ju så fint där och är så glad ni fått vara nere och njuta lite av skånska-sommaren.
Hatten du fått av Cattis är så läcker och jag har varit runt nu och njutit av alla som lagt ut sina. Jag är sen med min men ska försöka få till ett foto när vi ätit som jag hoppas kunna lägga ut senare idag... jag är nämligen också en av de lyckliga som fått en sådan fin hatt av Cattis!!! :)
Din ask är underbar... finns inget annat ord och Lene är så snäll som hjälpt dig med måtten... duktig du är vännen... och säger som Gertrud... fastna inte bakom tapeten nu och lycka till med allt!!! Blir jätte-nyfiken... vilken färg blir det!?! ;)
Ny sida har du i bloggen också... superfin!!! Så festlig är den och ändå så stilren!!!
Ja, ville bara titta in till dig och se hur du har det... tiden räcker inte här och känner mig stressad men jag får inte gjort nästan något... kanske är det regnet som gör en seg.
Lycka till nu med sovrummet!!!
Massor med sommar-kramar
Busan

Lena B E sa...

Åååååh så fin sommarhatt du också har fått av snälla och goa Cattis!! :) Supersnygg och i en somrig och härlig färg är den med!! :)
Mmmmm vilken jättesnygg ask du gjort!! :) En sån måste jag nog försöka mig på jag med, din blev ju så himla snygg!! :)
Sen måste jag till sist berömma dig för ditt val av bakgrund på bloggen, supersnygg är den!! Jag måste leta efter nåt nytt jag också. Den jag har nu är inte riktigt 'jag' om jag så säger. Hoppas du fattar nåt av mitt svammel hi hi. ;)
Ha en toppenbra kväll vännen!
Kramar från Lena

Pernol sa...

De blev verkligen uppskattade de där hattarna! Även jag är en lycklig ägare till en. :)

Vilken fin box du har gjort! Fina papper och fint motiv!

Ha en bra helg!
kramis Pernilla

NuttesPyssel sa...

Fin ask!
Somarhatten är inte så dum den heller! =)

Kimsan sa...

Tack för det fina kortet! Tack för "det lilla extra", underbara motiv!

lk46 sa...

hej vännen!
Hur går det med renoveringen... ? Hoppas du inte slitar ut dig!!!
Asken blev skit snygg.. nu måste jag testa också!
Ha det bäst och var rädd om dig!
Kram lene