söndag 11 juli 2010

Mässbesök och några kort.

Hej på er alla glada!

Igår hade jag en mycket trevlig dag. Ja, faktiskt en av de trevligaste på länge. Besökte mässan i Kungsbacka tillsammans med Gertrud och LenA. Det fanns väldigt mycket fint att titta på och naturligvis handla. Vi hade välfyllda kassar med oss hem. Jag köpte mest basvaror, cardstock, stämpeldyna, lim,spellbinders och en massa mönstrade papper. Papperstokig som jag är.
Varmt var det, men inte alls så mycket folk. Så man hade gott om plats att kika runt.
Tack tjejer för en mycket trevlig dag. Hoppas vi snart kan göra om det här, längtar redan.

Jag tycker mycket om den brun-beiga färgskalan. Jag kanske är relativt ensam om det, eller?
Jag har gjort några kort i färgskalan. Här kommer dom.

Insidorna




Insidor



Hur har ni det i värmen? Här är det just nu 35 grader i skuggan,puh!
Det går åt att pimpla i sig en massa vätska nu.
Ha det så gott.


11 kommentarer:

Hanna sa...

Kanonfina kort! Jag är själv dålig på att göra monokromatiska kort, men det är jättesnyggt!

Visst är det roligt att gå på mässa!

Kram /Hanna

bili sa...

Förstår att det var varmt, här står det stilla och hettar, puh. Tror inte att jag skulle orka gå på mässa. Snyggt kort och snyggt med en färgskala :)

LenA sa...

Tack vännen för igår, största behållningen av mässan var att få träffa dig och G....fast visst var det kul att shoppa loss också det får jag medge, hihihi!Är så nöjd med inköpen!
Underbart vackra kort.....men inte har du väl gjort dom sedan du kom hem???? Själv har jag knappt orkat packa upp i värmen!
Gillar inte åska men nu nästan jag längtar efter en urladdning så man kan andas igen!


Ha det så gott du kan i värmen!
Kram Lena

Lena B E sa...

Vilka jättefina kort!! :)
Hur har du redan hunnit göra så många???
Älskar tagen med alla fjärilar, den är såå himla vacker.
Rolig text du har på kortet också, inte illa att få mängdrabatt på ljusen, hi hi. :D
Ha en toppendag vännen!
Kramar från Lena

Gertrud sa...

Tack själv för en kanondag, så kul. Kassarna var fulla och börsen var tom, så ska det vara. Vi fick nya ide´er och jag ser att du använt din nya Spellbinder. Det har jag också och det var ett bra köp. Jag har aldrig gjort ett monokromatiskt kort, det var fint. Tack för att ni är mina vänner, vi ses snart. Kram Gertrud

Riet sa...

Beautiful card Lena,i love the images and the colours.
So gorgeous papers.

Hugs Riet.xx

Petra sa...

Fantastiskt vackert kort. Jag gillar också den färgskalan även om jag inte skapar så förfärligt mycket i dessa färger.
Härligt att höra att ni tre tjejer hade så trevligt o att ni hittade nåt att köpa:).
Kramar
Petra

Lilla Pyssel Inger sa...

Hejsan hejsan på dig i värmen Lena vännen:) Jag gillar dina vackra kort jättemycket och jag älskar brunt:) Så himla varm och fin färg tycker jag.
Å vad kul att du/ni hade så roligt på mässan, jag hoppas själv att snart få åka på en mässa!
En kompis och jag har pratat om att åka på Karlstad mässan jag hoppas att vi får till det:)
Det är okej med mig men jag lider mycket av värmen nu, har astma också så det är jobbigt att vara för mycket ute.
Håller mig mycket inne med fläkten på så att man orkar med puh!
Men det är som du själv säger man får helt enkelt göra det bästa ut av det och tack och lov att man kan ta en kal dusch när det blir som jobbigast ha ha ha:)
Ha det toppen och ta väl hand om dig, kramar i massor från lilla vännen Inger:)

Pernol sa...

Superduperfina kort! Jag gillar färgskalan mycket!
Här sitter jag framför datorn. 26 grader inne 19 grader ute. Redan. Jag vädrar allt som går. Puh!
kramis Pernilla

Cath. sa...

Underbara kort och jag älskar också brunt i alla dess nyanser.
Kram på dig i värmen, jag har just ingen lust eller ork att scrappa nu fastän jag inget hellre vill.
Kramar!

lk46 sa...

hej kära vän!
Va avundsjuk jag blir att Ni varit på mässa, visste inte att den varit!!För mycket om mig kanske!
Helt underbara kort du gjort, och visst är det en härliga färger, så lätta att jobba med!
Väldigt snyggt kort du fått av Inger, jag har ett jag gjorde innan jag åkte på semester, men kan inte visa det än. Vill du ha mallen är det bara att hojta till!
Ha en skön dag min vän!
Kramizar från Lene