lördag 24 juli 2010

Hejsan

Har ni det bra i sommarvärmen? Ja, idag är det väl lite svalare, men varmt har det varit. Vi har kommit hem idag efter att ha tillbringat en vecka i Skånes pärla Mölle. Vi har haft det gott på alla sätt och vis. Åkt runt lite i omgivningarna, shoppat lite. Var och besökte både Panduro på Väla, Scraproom i Helsingborg och Storyhouse i Ängelholm. Fick med mig lite nya papper hem och ett par nya stämplar.

Det var storbröllop nere i Mölle nu i veckan. Stor fest i dagarna tre. Det var Robinson Emma och Henrik Zäta Zetterberg som hade ett riktigt lyxbröllop på Grand Hotel med massor av gäster. Man fick inte komma in på området med bil. Men min sambo lyckades ta sig in och ta några foton utanför.

Här ser ni Grand Hotel där bröllopet ägde rum.Det är den stora vita byggnaden högt uppe på kullen. Kortet är taget nere från hamnen i Mölle. Stugan som vi har bott i ligger högt upp på kullen vid hotellet ungefär.



röda mattan är utrullad och trappan smyckad med underbara blomster.



Titta och njut!




Så har jag tagit ett foto på mina favvoblommor, Stockrosor, så fantastiskt fina! Finns i många helt underbara färger.


Något pysslande har det inte blivit i veckan. Får se om pyssellusten sätter till nu när man är hemma igen. Så måste jag ta en bloggrunda till er mina vänner och kolla upp vad som hänt hos er.

6 kommentarer:

Cattis sa...

Hej vännen..Härligt med en liten semestertripp :) sen att få ha besökt lite scrapbutiker med ännu bättre ;)
Ja du vilka fantastiska blommor det var där vid trappen och röda mattan sen..riktigt pampigt. Måste varit en känsla att få se det bara.
Synd att ni inte fick en glimt av brudparet med, eller det kanske ni fick?!?
Ja här har det regnat hela eftermiddagen nu så det är verkligen inneväder, kanske kan bli lite pyssel här imorgon om det håller i sig det dåliga vädret..
Ha det så gott tills vi hörs igen, Kram kram

lk46 sa...

hej vännen!
Ja det var visst ett riktigt stort bröllop och så vackra blommor1 Fast jag tycker ju att stockrosorna är minst lika vackra!
Låter som du haft det skönt och fått uppleva lite, och gjord av med pengar har du också!
Ha en trevlig söndag min vän!
Kram lene

LenA sa...

Välkomna hem!
Haft en bra vecka på alla sätt förstår jag...gott att höra!

Vi får ha kaffet innestående,kom bara till Falkenberg ett par nätter sedan bar det av hemåt igen!

Kram Lena

Lilla Pyssel Inger sa...

Å vad roligt att ni har varit i väg och haft trevligt och att du har fått shoppat lite är jo inte fel heller ha ha ha:)
Jättefina bilder som du delar med dig av vad kul:)
Jag älskade ditt kort som jag fick av dig så mycket att jag har liftat det! Jag hoppas att det var okej, men det var så snyggt så jag var bara tvungen att prova på ett eget:) Annars så har jag inte pysslat har en liten svaka just nu har problem med orken men det är bara att vila och ta nya tag! Jag kommer nog snart tillbaka igen:)
Tack snälla gulliga du för dina ord hos mig, du gör mig ALLTID så GLAD:)Å Lena du är en riktig pärla du med ska du veta:)
Ha en toppen måndag och vecka och var rädd om dig, kramar i massor från lilla Inger vännen:)

Lena B E sa...

Hejsan vännen!
Välkommen hem till oss igen!
Vilka fina bilder du visar, den på stockrosen är sååå fin!!
Härligt att ni har haft en bra vecka där nere och att du har fått handla lite nytt till pysslet, det är ju alltid lika kul!!
Ser att jag valt samma layout som dig i bloggen nu när jag måste byta igen, men jag ska ändra på det snart igen fast inte idag.
Massor med kramar från Lena

sussies sa...

Hej vännen! Vad kul att ni fått komma iväg en sväng och fått uppleva lite annat och att du har fått shoppat lite scrapgrejer oxå, inte fel alls, hehe! Väldigt fina foton på blommorna vid hotelltrappan men det foto jag gillar mest är det på stockrosen, en av mina favoritblommor oxå, de är så vackra.
Har fått svar på magnetrtg av ryggen som jag gjorde för ett tag sedan och det visade sig att jag hade ett diskbråck i nacken, ett begynnande i bröstryggen och ett diskbråck även i ländryggen. Har oxå spinalförträngning i både nacken och ländryggen, en del pålagringar på kotorna och hoptryckta diskar. En del var väntat men inte allt.

Hoppas du mår så bra du kan och att du får en fin vecka vännen!

Många varma sommarkramar från Susanne