lördag 12 juni 2010

Vintagekort

Jag blev så inspirerad av Petras vackra vintagekort hos KIF.Så jag satte igång med att göra ett kort. Nu har jag skickat in det till KIFs månadsutmaning.
Jag har återigen använt Mirabel stämpeln. Min favoritstämpel nr 1 som man aldrig tröttnar på att använda.


Papper från Pysselgumman och Papirdesign. Fjärilen utklippt ur ett mönsterpapper, rosor, hjärtpins, hjärta, spets och lite bling swirlar.
I går öste regnet ner här hela dagen. Idag regnar det med och blåser kraftiga vindar. Vilket sommarväder! Hoppas ni har det bra var ni än befinner er. Ha en trevlig helg.


11 kommentarer:

bili sa...

Å, vilker fint kort! Skall försöka få ihop ett kort jag oxå till tävlingen, men det blir en utmanning. Får se om jag klarar det :)

LenA sa...

Underbart vackert!
Ha det gott vännen!
Kram Lena

Gertrud sa...

Ett romantiskt och vackert kort. Fina detaljer och vår favoritstämpel. Håll i hatten om du går ut. Kram Gertrud

Riet sa...

So beautiful card Lena.

Hugs Riet.xx

Lena B E sa...

Superfint kort vännen!!
Hoppas du vinner den utmaningen, jag ska hålla alla tummar jag har för att du ska vinna vännen. :)
Ha en jättetrevlig kväll.
Kramar från Lena

Cattis sa...

Helt underbart kort :) Håller tummar och tår för att du ska vinna i utmaningen ;) Håller med om att stämpeln är jättesnygg.
Här har det med blåst stormvindar idag, konstigt att grenarna sitter kvar på träden ute, regnat lite grann idag men i går så öste det ner här med..
Kortet du gjort med Edwin är ju med helt fantastiskt gulligt :) Kanonbra till en kille som fyller 4 år :)
Passar på att önska dig en ba söndag, för här har visst klockan slagit över till 00,03 nu..
Tänk att man aldrig kan komma isäng ordentligt utan fastnar här vid datorn och timmarna bara springer iväg..
Ha det gott / Kram kram

Lisan sa...

Jätte fint Vintage kort. Förstår att du gillar din Mairabel stämpel, den är super fin och går att använda om och om igen.
Kollade lite på din blogg på allt fint du har gjort. JAg har inte varit ute på blogg runda på länge så jag hade lite att ta igen. Vill passa på och beklaga din vänninas bortgång. Hoppas din hand känns bättre och att terapin hjälper dig med den. Nu invntar vi sol o värme och en underbar sommar. Kramis från Lisan

lk46 sa...

Åh vännen, det är så underbart vackert. Hoppas verkligen du vinnar med detta kort! Ljuvligt!!!!
är allt bra med dig vännen?
massor av kramar från lene

sussies sa...

Ett jättevackert kort vännen och med den vackra favoritstämpeln, så användbar! Ska hålla tummarna för att du vinner med ditt vackra bidrag!!!

Hoppas din hand blir bättre och bättre. Vintern -06 fick jag en ful spiralfraktur i underbenet och har mer eller mindre haft värk i benet sen dess. Det är nu först som det blir glesare mellan "värkanfallen", efter fyra år. Så man kan ha ont rätt länge efter en fraktur, kanske beroende av hur själva frakturen såg ut. Min var ju rätt så ful och 9 cm lång. Är dock ännu svag i musklerna och har en domning vid knät kvar.

Här har vi haft rätt så bra väder men dock kalla vindar, undrar när den riktiga sommaren kommer.

Hoppas du får en fin vecka vännen!
Kram på dig!!!♥

Petra sa...

Wow vilket vackert kort. Mycket vackrare än originalet;)!
Kram
Petra

Lilla Pyssel Inger sa...

Underbart vackert kort som jag gillar massor du är så himla duktig:)
Kramar i massor från lilla vännen Inger:)