fredag 7 maj 2010

Vinst och gult kort

I lördags var det National Scrapbooking Day och Scrapgalen ordnade en kommentarstävling i sin blogg. Tänk, jag hade turen att bli en vinnare! Ett jättefint paket kom till mig igår. Ett fint vår-paket från Little Yellow Bicycle.Tack Petra!


Det finns lite lila papper bland dessa. Tror jag kommer att passa bra till den tävling Lena BEordnar för oss just nu. Kika in till henne och se vad hon hittat på för skoj.

Jag har aldrig varit speciellt duktig på att färglägga motiv. Nu med en hand som är både stel och värkande, så är det ännu sämre. Så jag har köpt på mig lite 3D bilder, jag tänkt använda på några kort.
Så här kommer ett vårkort i gult.



När man kollar ut så undrar man ju vart våren tagit vägen! Det blåser kyliga vindar och solen lyser med sin frånvaro.
Vi får hoppas att den helg som ligger framför oss blir lite skönare.
Ni får ha en trevlig helg. Jag ska strax ge mig iväg till sjukhuset för lite träning av min handled.
Ha det gott!

9 kommentarer:

Petra sa...

Man kan göra jättefina kort med 3-dbilder. Precis som det du gjort. Jag gjorde mkt sådana kort i början, men jag klippte ut motiven, bevare mej väl, satt med både skalpell o annat. Men sådana man trycker ut är ju toppen. Kul att du vann, grattis. Alltid kul med lite nya papper o dekosar.
Ha en trevlig helg.
Kram
Petra

Gertrud sa...

Grattis till vinsten. Ja du det här med färgläggning är svårt. Jag tyckte det var smart av dej att använda bilder. Det var en förtjusande söt bild. Kortet blev hur snyggt som helst, ja man kan säga att det är ett fint "Lenakort".Jag hoppas du känner att det går framåt med din arm. Ha det bra, för egen del blir det lite pyssel i helgen. Kram Gertrud

Linda Horn sa...

Sååå sött kort!! Stort grattis till den fina vinsten!

LenA sa...

Du är fantastisk som hittar lösningar på allt och fint blir det också! Underbart kort!
Grattis till vinsten, den är du väl värd!
Ha en skön helg!
Kram Lena

Lena B E sa...

Hej vännen!
Åh så sött kort du gjort!! Jättefint är det!! :)
Stort grattis igen till vinsten, det ser ut att vara mycket fint som du fick. Så roligt! :)
Tack för ditt fyndiga förslag på namn till mitt kort. :)
Ha det så bra.
Kramar från Lena

lk46 sa...

Hejsan vännen. Grattis till den fina vinsten, ska bli kul att se vad du hittar på!
Kortet är verkligen snyggt, kul att du hittade nått som fungerade1
förstår att det tar tid med din arm, inte kul alls. ha en trevlig helg vännen!
Kram lene

Busan sa...

Hej min vänn och STORT GRATTIS TILL DIN VINST!!! Så fina saker det är!!!
Vill så tacka dig igen för den underbara asken... du kan tro jag suttit länge och bara tittat... du är så duktig!!!! Och det värmer så att du tänker på mig och lagt så mycket arbete på något så fint till mig igen... DET VÄRMER SÅ!!!
Ligger nu bilder på den på bloggen om du vill se hur de blev... :)
Smart du är som köpt 3D motiv istället för stämpelmotiv nu... ja, det är så fint kortet och du har fått en så fin helhet i kortet... du är så duktig!!! Men jag håller inte med dig om att du inte är duktig på att färglägga motiv... det tycker jag visst du är!!!! *hjärta*
Hoppas så att du kryar på dig och att det går bra för dig med din träning... och hoppas så att smärtan börjar gå ner mer... Tänker på dig så ofta än om jag är dålig på att titta in till dig. Är bättre sedan snart två veckor nu och klarar göra saker jag inte kunnat på så länge... men tiden vid datorn blir lidande och jag saknar den men hoppas forstätta vara så här bra och få balans mellan pyssel, datortid och annat som jag kan nu. Än om det bara är bagateller för andra så känns det som jag vunnit massor med självförtroende igår när jag kände mig så bra och att det skulle hålla en stund så jag kunde koka potatis själv för första gången på länge... och till på köpet första gången jag åt mandelpotatis... ja, man måste lyxa lite ibland!!!! :)
Hoppas du fortsätter krya på dig så gott du bara kan och att du får en ny pysselstund snart igen. Och tusen tusen tack igen!!!!
Massor med krya på dig-kramar
Busan

bili sa...

GRATTIS till vinsten!

Ellis sa...

Grattis till vinsten och tjusigt kort! =)
Kramar