onsdag 26 maj 2010

Tag-slide-kort

Halloj på er!
Jag fick hem tidningen Ett Trykk i måndags. Hittade ett fint litet kort med en lite annorlunda vikning där. Blev sugen på att testa och jag hittade en beskrivning här
Lite pillrigt var det allt att få till det. Men roligt att testa och här kommer mitt resultat.


Ihopfällt ser kortet ut så här. Jag har använt en 3D bild, ett fjärilsbrads och papper från Maja design.


När man drar ut tagset, så ser kortet ut så här. Papper med rosor från Inkido. Rosorna har fått lite glitter på sig.
Vill önska er alla en bra vecka. Hoppas att det blir lite sol och värme.

16 kommentarer:

bili sa...

Tjusigt kort, fina färger och papper.

Lena B E sa...

Hej vännen!
Det är verkligen ett jättefint kort som du gjort!!
Pilligt att få till säger du, hm... då är det nog inget för mina händer och inte mitt tålamod heller. ;) Stubinen är ju så kort du vet. Hi hi.
Nu är det dags att uppdatera lite i min blogg också. Vi hörs vännen.
Kramar från Lena

Lena B E sa...

Hej igen!
Jag vill bara tala om att vinsten är postad nu. Ha en bra dag.
Kramar från Lena

Andrea sa...

A very nice card - love all of it!
Hugs
Andrea

Cattis sa...

Åhh vilket tjusigt kort:)
Gillade det verkligen, så snyggt med 3D-motivet..
Måste jag testa ngn gång har inte använt mig av det ännu...
Ha en bra vecka och var rädd omn dig /Kram kram

Busan sa...

Hej vännen! Så fint du har gjort och vilket jobb du har lagt ner!!! WOW!!! Jag blir så sugen på att prova såna fina 3D bilder som du användt här med - det blir så superfint!!! Har så många fina stämpelmotiv nu att använda så blir inte än på ett tag men har skrivit upp i på min kom-ihåg-lista så jag inte ska glömma bort det... minnet vet du... är som teflon... inget fastnar... *rodnar*
Gjorde små tavlor som julpynt ett år med såna 3D julmotiv och det blev så gulligt... är nästan det som åker upp först här när det är dags att julpynta!!! Så de är verkligen användbara till mycket.
Undrar hur det är med dig? Hoppas att du har det bra och att det går framåt med din arm... tänker på dig så ofta men är så dålig på att höra av mig... Skickar massor med krya på dig-kramar till dig så länge i alla fall och hoppas du snart får en ny mysig pysselstund - du är så duktig!!!
Massor med krya på dig-kramar
Busan

Riet sa...

So beautiful Lena,i love your image and your papers.

Hugs Riet.xx

Anonym sa...

Hej Lena! Jag har surfat runt på många scrapsidor på sistone men jag tycker att dina alster är outstanding. Jag är ingen scrappare själv utan söker information och inspiration på sådana här bloggar. Inom kort tid kommer jag att börja sälja mina "dekorationer" som stämplar i min butik - som i nuläget bara säljer saker för väggar. Keep up the good work!
Bästa hälsningar
Anna-Lena
vinyldekor.se

Viddan sa...

Här var det många fina saker gjorda =)//Lena

Pernol sa...

Oj Oj vilket superfint kort!!! Så läckert med 3D-bilden!

Ha en trevlig helg!
kramis Pernilla

NuttesPyssel sa...

Fint kort! Som alltid.=) Roligt med 3D.

Sussies sa...

Urgulligt kort och det verkar nog lite pillrigt att göra, men du är så duktig så jag är inte förvånad att det blev så fint!
Vill önska dig en mysig pysselhelg och sänder dig en massa gokramar!

Kramis Susanne

frubards pysselkök sa...

Mycket läckert kort! Snyggt med 3D bilderna.
Jag gillar färgerna, och... ja allt!!!

Ha en skön dag.

Kram // Kikki

Cattis sa...

Hej hej, ville bara kika in och önska dig en bra vecka..
Hoppas allt är bra med´dig / Kram kram

sussies sa...

Hej govännen! Ett megastort TACK för det otroligt vackra födelsedagskort jag fick med posten idag!!! Blev rörd över hur vackert och välarbetat det är och över att du har gjort det till mig till min födelsedag och jag vet inte hur jag ska kunna tacka dig nog vännen, du har verkligen gjort min dag idag och jag har gått omkring med ett leende på läpparna ända sen posten kom! :-) 1000, 1000 varma hjärtetack Lena!!! Tack för resten det fina oxå! :-)

Hoppas du får en underbar vecka med härligt varmt väder och att du bara blir bättre och bättre i handleden!

KRAAAAAM!!!!!
Susanne

lk46 sa...

hej lena!
En liten hälsning bara. Här är det ganska så frånvarande, hinnar inte riktigt med nu. Men det ska nog bli bättre framover!
Vilket härligt kort!
Hoppas allt är bra med dig!?
ha en skön vecka!
Kram lene