måndag 10 maj 2010

Lila Stafflikort

Hallojsan!
Nu har jag gjort en stafflikort igen. Dom är så roliga att göra tycker jag. Jag har tänkt att vara med i Lena BE,s tävling med detta kort. Därför blev det mycket lila.
Även här ett 3D motiv, några rosor, pärlpins, trollsländebrads, en vacker vit spets. Papper från Maja Design och det lila prickiga från Glitz design. Jag har tagit lite glossy på en del av prickarna och på motivets vingar.
Jag känner att jag har gjort lite för mycket pyssel nu i helgen. Har lite mer ont och kommer att försöka ta det lugnt med pyssel några dagar.
Vill önska er en trevlig fortsättning på veckan och en trevlig helg, om vi inte hörs av innan dess.

Så några bilder på kortet.





11 kommentarer:

bili sa...

Åååh vilket fint kort! Syrener är härliga o doftar gott. Varifrån kommer den stora vita rosen ifrån? Jätteläcker:) Ta det lugnt och vila handen, lagom är bäst;)

Lena B E sa...

Jättejättefint kort du gjort min vän!! Syrener är underbara, snart blommar dom på riktigt också! :) Bäst du vilar handen nu så du inte blir sämre, lagom är bäst du vet, träna för mycket är inte bra det heller. ;)
Tack för ditt lila bidrag :)
Ha det så bra.
Kramar från Lena

Cath. sa...

Vilket fantastiskt stafflikort!
Hoppas att du snart mår bättre och slipper ha ont. Bra att du tar det lugnt i alla fall... När du känner dig piggare igen så kan du ju göra ett till stafflikort på temat kärlek och vara med i min bloggpartyutmaning!
Massor med kramar!

Cattis sa...

Ett jättefint kort, måste snart prova på att göra ett stafflikort, har ju inte testat med ngt ännu.
Du har fått till det här kanon, med färger och motiv jaa allt.
Gillade det mycket :)
Tråkigt att du har fått ont :( tyvärr blir det väl gärna så att man tar i lite för mycket när man vill göra ngt man gillar, så då tänker man inte längre än näsan räcker ;)Känner igen det där :O Hoppas du känner dig bättre snart efter några dagars vila för armen...
Var rädd om dig, kram kram

Riet sa...

Wowww Lena,what a beautiful card,i love your image and the papers.
So gorgeous colours and details.

Hugs Riet.xx

Pernol sa...

Men Lena... vilket underbart vackert kort du har gjort!!! WOW säger jag bara.

Du får vara rädd om handen nu.
Ha en trevlig vecka!
kramis Pernilla

Gertrud sa...

+6, regn, blåst , dimma! Tur att jag kan titta på ditt fina kort. Kram Gertrud

LenA sa...

Underbart kort....tittat på det en lång stund , sååå vackert!

Hoppas din handled känns lite bättre nu när det har gått några dagar sedan du skrev inlägget!Förstår att det är svårt att pyssla "lagom" när du äntligen fått "tillbaka" din hand!

Önskar dig en trevlig helg!
Kram Lena

Ulrica... sa...

Hej vännen!

Åh vilket underbart kort! Otroligt vackert! =)

Jag har en skön utmaning nu i min blogg med tema "My Life" är du inte sugen att vara med? Det ligger en fin vinst i potten till bästa bidrag! ;)

Jag har lagt upp en rockig lo i Ed Hardy stil som inspiration till er som vill vara med! =)

Ha det gott, kramar Ulrica

Marie-Louise sa...

OMG vilket underbart fint kort! Så fina färger och fantastiska detaljer! Jag tycker också om staffli-vikningen, rolig att göra och kan varieras i massor! Hoppas du känner dig bättre och att du får en skön helg! Kram!

lk46 sa...

hej vännen!
Ditt stafelikort är jätteläckert!
Tack det är bättre med benet, proppen har lösts upp, men det gör fortfarande lite ont! men det sk nog bli bättre!
Ja du, det där med inspirationen det kommer och går! Ska bl spännande att se hur ditt kort blir!
Ha en skön helg!
Kram Lene