lördag 22 maj 2010

Färgglad receptbok

Det har varit en fantastisk sommardag här idag. Jag har kunnat sitta ute och verkligen njuta av tillvaron. Det är så ljuvligt vackert ute nu,man kan inte se sig mätt på allt det vackra!
Pysslat har jag gjort i veckan. Bland det roligaste jag vet i pysselväg, är att göra små böcker. Nu har jag gjort en färgglad liten receptbok. Här kommer en massa bilder på den. Bilder som får tala för sig själva.




















De flesta pappren jag använt är Webster´s pages. Nu gäller det bara att leta på recept att fylla boken med.
Är ni sugna på att göra en sån här bok. Kan ni hitta beskrivning på hur man gör en
här
Ha en bra fortsättning på helgen.

16 kommentarer:

Gertrud sa...

Hej Lena, Glad Pingst. Skönt att det blib´vit sommar och det är som vackrast ute nu. Det syns att du tycker om att göra böcker. Dom är alltid så fina och denna är inget undantag. Den är så fint dekorerad, du har nog snart fyllt den med goa recept. Ha en fortsatt skön helg och njut i massor. Kram Gertrud

Cattis sa...

Jaa du Lena vad säger man.....
Helt underbar..Vad snäll du var som delade med dig av beskrivningen.
Det är nämligen så att min stora son ska flytta hemifrån 1 juli, så då ville hans flickvän att jag skulle fixa ihop någon receptbok till dem, med lite enkla och "mammas" goda recept förstås..
Först hade jag tänkt att göra en sån med spiralbindning, men då måste man ju köpa hålslag för der och sen spiraler, eller hur man gör..Har varit inne och tittat på beskrivningen du länkade till, men vet inte om mitt sega huvud fattade allt det där på en gång ;) Var det kraftig mdf till själva pärmen på boken?
Gillade din bok så mycket, skulle aldrig få till en sån fin. Du bjuder på så mycket härligt ögongodis, det är som allt du tar i blir till guld...Kanon duktig är du verkligen..
Nehe nu får det bli slut på berömmet, så du inte blir högfärdig, haha, men jag menar allt jag skriver:)
Härligt att solen tittat fram idag, här med även om det kom en liten störtskur nu på kvällen..
Hoppas du får en lika härlig söndag som idag, själv blir det till att brottas med gräsklipparen i morgon...Var rädd om dig
/ Kram kram

lk46 sa...

Godmorgon vännen!
Vilken underbar bok, du är makalös duktig på att göra såna böcker, tack för att du delar med dig av beskrivningar på allt fint du hittar!
Askarna här under är så snygga!
Ha en underbar dag och var rädd om dig!
Kram lene

Busan sa...

Hej vännen!
Hoppas du med får en fortsatt bra helg med lite mer sol... här är det molnigt just men solen ser ut att kunna titta fram lite så får hoppas på kaffe i solen idag med... är så härligt ju!!! :)
Och denna underbara receptbok... jag hittar inte ord vännen... ja, det skulle vara magnifik... men ord känns futtiga när jag ser vad du skapar... du är så duktig!!!!
Hoppas så att din arm kryar på sig och att det hjälpte du vilade den lite förra helgen - hoppas jag minns rätt.... märker att huvudet nog tagit semester nu i mellanåt... *rodnar*
Är så glad du gillade korten jag gjort och ja, tilda med syrener är så söt... och denna årstiden passar hon ju jättefint!!! Tänker på dig ofta och hoppas du har det så bra du bara kan... är så glad att jag har tid/ork att pyssla och titta in till dig oftare igen... så är lite kluven när jag önskar fin eller regnig sommar... hi hi... Visst är det härligt med sol men regnig sommar innebär mycket pyssel och mer datortid... så önskar mig nog både och!!! :D
Ha det så bra du bara kan vännen!!! Har ännu inte kommit på vad som ska få flytta in i underbara asken jag fick av dig men jag funderar ständigt. :)
Hoppas du får en ny mysig pysselstund snart och att allt är väl med dig.
Massor med krya på dig-kramar
Busan

Hanna sa...

Helt underbar receptbok Lena! Såå fina papper och färger, varje sida är speciell och fantastiskt fina är de allihop. Hoppas du har en bra helg, njuter av solen och slipper åskan.
Kram /Hanna

sussies sa...

Wow, Lena-vännen!!! Den är helt sagolikt vacker, den vackraste recept-bok jag nånsin sett!!! Otroligt att du kan skapa nåt så fantastiskt med en dålig arm, du är super, vet du det!?!! Papprena är underbara, älskar dem!!!
Cardboxen här under är oxå jättevacker!!!

Förlåt att jag inte varit inne och hälsat på den sista tiden, dels var jag hos Lena BE några dar vilket var hur kul som helst och jag kom hem utvilad. Sen så har allt varit så deppigt pga. en del saker som hänt och den största orsaken är förlusten av husvagnen, har så svårt att komma över det, men det går väl till slut när allt ordnat sig med försäkring och sånt. Dessutom så bor vi i närheten av en stor camping så jag ser husvagnar mest varje dag som en påminnelse.

Hoppas innerligt att du mår bättre nu med armen och att smärtorna blir mindre och mindre!

Så skönt med en sån härlig dag som det var igår, samma väder här oxå. Vi har i stort sett haft vackert väder hela veckan men idag är det mulet och kallare.

Stor jättekram till dig vännen från Susanne

bili sa...

Jättefiffigt och fin bok, måste testas vid tillfälle och en trevlig ge-bort-present.

Catharina sa...

Wow vilken supersöt liten receptbok.Du har också verkligen valt papper till som passar välgigt bra.Ha en forsatt skön söndag!
Kram

Petra sa...

Otroligt snygg receptbok. Gillar de fina papperena du använt, det röd och vitprickiga är så läckert. Jag får snart hem en BIA, har aldrig ägt en, ska bli så kul att utveckla scrapbookingen lite o göra nåt annat. Hoppas att jag ska gilla det i alla fall. Och ungarna vill jämt ha recept på "mammas det" och mammas det.....Så tack för fin inspiration.
Kram
Petra

LenA sa...

Hej Lena!
Japp,säger det igen, magic fingers!
Du är ju som skapad för att trolla med papper, helt fantastiskt!

Kram, Lena

Får ta en runda till....kan inte se mig mätt!

Lena B E sa...

Wooooow vilken kanonfin receptbok!! :)
Det är helt makalöst så duktig du är att få till dessa böcker!!
Får säga som LenA magic fingers har du visst vännen!!
Hoppas du har det bra idag?!
Nu är dragningen klar. ;)
Kramar från Lena

Camillaskreativa sa...

Hej vännen!
En så söt receptbok du gjort. En sån blir jag oxå sugen på att göra! Man kunde ju fylla den med en massa smaskiga kakrecept såna som är ens favoriter! Hoppas du haft en skön och somrig helg.
Kramar
Camilla

Mia sa...

Men vilken ljuvlig receptbok! Suuupersnyggt! Kram

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig Lena vännen:) Vad du kan man blir helt mållös när man tittar in här:) Du är så himla duktig och receptboken är jo bara så himla fin du kan verkligen skapa den saken är säker:) STORT TACK för det underbara födelsedags kortet jag blev SUPER GLAD ska du veta det betydde jättemycket:) Har jo tyvärr varit en riktig dålig blogg vän sista tiden, var tvungen att ta tid för mig själv och komma i kapp. Men jag saknar dig och alla andra underbara blogg vänner så jag kommer tillbaka igen:)Ni är jo så himla underbara och man får så mycket uppmuntran och stöd i från alla så ni fyller verkligen en stor funktion:) Hoppas allt är bara bra med dig och att du är rädd om dig:) Ha en underbar dag och sköt om dig, kramar i massor från lilla vännen Inger:)

Mia sa...

Hej! Känns som en riktig komplimang att du vill följa min lilla blogg men du är så otroligt välkommen så! Ha en bra dag trots regn och rusk som vi har här i alla fall. Kram kram

Andrea sa...

Wow - so a wonderful book! Great! So many great details and design!
Hugs and have a nice week
Andrea