fredag 30 april 2010

Valborg

Hej på er!
Vill önska er alla en trevlig Valborg och Första Maj helg. Hoppas att vädret blir bra. Fast enligt prognosen så ser det inte så lovande ut. Vi får hoppas dom har fel!
Jag har pysslat till ännu ett lila kort. Magnolia stämpeln är en av mina nyaste. Söt denna Tilda stämpel med tycker jag.



Papper Maja design och Magnolia. Banderollstämpeln vet jag inte vad den kommer ifrån. Vita och blå blommor, några utstansade blad, vit spets, ett hjärtan charms, vita pärlor, lite glossy på Tildas blommor och ett tags på sidan, där man kan skriva något.
Ha nu en bra helg och tack för alla goa kommentarer jag får.


11 kommentarer:

bili sa...

Hon är för go, lilla Magnolia. Söta papper. Jättefint kort :)
Trevlig Valborg och 1:a Maj

Lisan sa...

Valborgshälsningar från Lisan,
Men jösses, detta kortet föll mig til 100% i smaken. Färgerna är helt mina färger och papper, stämpel och dekorationen är helt i min smak. Men andra ord ett underbart fantastiskt kort. Kollade även på dina sista inlägg, men jösses jag tycker du är super duktig. Fortsätt lägga ut allt fint så vi alla kan njuta. Ha en jätte bra valborg, kramis från Lisan

Petra sa...

Oh ett så vackert kort. Härliga milda färger, fina dekorationer, jättefint upplägg.
Trevlig Valborg, ösregn just nu hos mej, vi får väl se om det spricker upp till kvällen.
Kram
Petra

LenA sa...

Vilket ljuvligt kort! Du är en pärla som låter oss njuta av dina fina alster!
Tycker mer och mer om Magnolias stämplar men det är väl inte så konstigt när man ser hur underbara kort du gör med dem!
Ha en underbar helg!
Kram, Lena

Catharina sa...

Jättesnyggt1 Visst är de fina de nya magnoliastämplarna och den nya pappers serien från Maja design är verkligen en favorit hos mig.
Ha en skön valborg!
Kram catharina

Lena B E sa...

Åååh så jättefint kort du har gjort nu igen!! :)
Lila är verkligen en härlig färg!! Snygga detaljer och en ljuvlig spets också!! :)
Ha en jättetrevlig valborg vännen!
Kramar från Lena

sussies sa...

Vill önska dig en trevlig Valborg oxå!
Oj, så söta kort du gjort i milda fina färger! Har börjat gilla lila mer och mer och likaså Magnolias stämplar som inte var mina favoriter förr men nu håller de på att bli det för de senaste stämplarna är helt underbara! Önskar bara man hade lite mer pengar så man hade råd att köpa alla de nya eller åtminstone några iallafall.
Så glad för din skull vännen att du har kunnat börja pyssla igen och att man får glädjen att se dina vackra alster igen! Njuter varje gång jag kikar in här hos dig då du är så duktig!!!
Har/är varit helt slut senaste tiden då jag aldrig får bort njurstenen som gör att jag bara får ondare och ondare och även måste äta antobiotika hela tiden. Har gjort det nu i över 3 månader och ser inget slut på detta än då det aldrig händer nåt i sjukvården och att alla försök hittills för att få bort stenen har misslyckats. Bara en evig väntan hela tiden. Har oxå så lågt blodvärde som bidrar till tröttheten och detta med husvagnen blev verkligen stötestenen, suck.

Är ensam hemma med vovvarna då maken jobbar och tonåringarna är ute på sitt håll ikväll, ganska skönt faktiskt. Orkar inte scrappa nåt men en blogrunda orkar jag iallafall med så jag får se allt underbart som du och alla gjort.

önskar dig en trevlig helg och sänder massor av varma vårkramar till dig vännen!!!

Kram Susanne

Cattis sa...

Helt fantastiskt superfina kort, gillar verkligen stämplarna på båda korten, men nu var du nog allt lite självkritisk ett litet ögonblick tror jag ;)
Färgläggningen syns inte härifrån att den är katastrof, jag tycker att det ser jättefint ut...
Ja allt du gör Lena är en fröjd för mina ögon, ska du veta. Tycker att du är fantastiskt duktig. Blir glad av att komma in och kika här hos dig min vän...
Hoppas din valborg har varit bra och att du får en trevlig helg, här är det lite febrigt så jag får se om jag kan sätta mig en stund i morgon och bara få vara med mitt pyssel :)
Stor Kram från mig..

lk46 sa...

hej vännen!
Ett mycket vackert kort och stämpeln är jättesöt! Magnolia stämplarna har blivit snyggare tycker jag!
Ha en bra dag min vän!
Kram lene

Gertrud sa...

Hej Lena, vilken söt Tilda. Och du har gjort henne ännu mer till sin fördel.Fina färger, mmmmm. Jag har suttit och knåpat med en canvastavla idag. Jag gillar faktiskt att scrappa, det gäller att tänka i större format. Så det blir nog lite sådant också framöver. Hoppas du har det bra, kram från din kompis. Gertrud

Riet sa...

What a beautiful card Lena,i love your image and colours.
So gorgeous papers and details.

Hugs Riet.xx