måndag 26 april 2010

Släpp fångarna loss det är vår

sjöng jag på vägen hem från sjukhuset idag. Glad som 17, då läkningen har gått bra med mitt handledsbrott. Gipset är borta och nu har jag bara ett litet stödförband. Känns så gott. Fast så ont som jag har nu, har jag inte haft på hela tiden. Men det kommer säkert att bli bättre dag för dag. Någon belastning av handen får jag vänta med 14 dagar till. Men jag har fått ett digert träningsprogram, som ska gås igenom 4 gånger om dagen. Men pyssel är väl träning va!!hi,hi.Jag har en lång rehabilitering framför mig nu. Troligtvis över hela sommaren sa läkaren. Kanske aldrig kommer att få tillbaks den styrka jag haft innan. Men bättre ska det bli!

Jag har pysslat ihop ett kort under några dagar nu. Det ska lilla Emilia få, när hon fyller 8. Rosa med mycket bling. Det tror jag att hon gillar. Hittade ett färglagt motiv, som jag tyckte passade.






Jag vill önska er alla en bra vecka. Får väl se om det går att få till något mer pyssel i veckan. Ha det gott!

15 kommentarer:

Gertrud sa...

Gud vad vi har tänkt på dej idag. Så skönt att bli av med gipset, och naturligtvis är pyssel träning ( om vi pysseltanter får bestämma.) Ett jättegulligt kort i rosa med blingbling. Ha det bra och njut av din lössläppta arm trots värk. Kram Gertrud

Petra sa...

Grattis till gipsborttagningen! Förstår att det känns skönt. Scrapping är säkert jättebra träning.
Supergulligt kort du har gjort.
Kram
Petra

Busan sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!
Vilken bra dag detta blev!!! :D
Hoppas du kan fira riktigt och att du snart inte har så ont igen utan att det lägger sig fort. Och ja, det blir mycket träning men kan du bli helt bra igen kan det ju vara värt det!!! *hjärta*
Kortet är superfint och sött och passar ju PERFEKT till en liten tjej!!! Du har gjort det igen!!! :)
Ta hand om dig och ha det så bra du bara kan!!!
Massor med krya på dig-kramar
Busan

bili sa...

Så skönt för dej att få handen fri. Rosa kortet är jättefint. Tror Emilia blir jätteglad när hon får det :)

Linda Horn sa...

Ååååh, vad skönt att du sluppit gipset nu!!!! Förstår att det värker, men hoppas att det ger sig så småningom... det kanske redan är bättre?!

Vilket fint kort du gjort, jösses, jag tror inte jag ksulle kunna skapa så med gips!!! Såååå sött!!!

Ha det gott, och lycka till med träningen!! För visst är pyssel träning!!

Kram

LenA sa...

Hej Lena!
Så glad jag blir för din skull, tänkt på dig hela dagen och kastade allt i hallen och rusade till datorn när jag kom hem! Nu ska du bara bli av med värken och jag är helt övertygad om att pyssel är ett bra sätt på vägen, finmotoriken är viktig att träna upp, eller hur,hihihi!
Fast med tanke på det ljuvliga kortet som du gjort till Emilia verkar det inte vara något fel på den!

Ha nu en riktigt skön kväll och njut av den befriade armen (själv ska jag plocka upp i hallen nu)

Kram Lena

frubards pysselkök sa...

Så himla skönt att vara av med gipset :-) Nu är det bara till att träna handen med pyssel... Finmotoriken tränas flitigt med scrapping... Hoppas bara att du slipper värken såsmåningen om.
Kortet till Emilia är ju riktigt vackert. Rosa och fint...

Kram // Kikki

Marie-Louise sa...

Åh va skönt att bli av med gipset! Jättefint kort du har gjort, snyggt med tagen. =) Kram kram

Lena B E sa...

Åååååh så skönt för dig vännen! :)
Du må tro att jag är glad nu för din skull!! :D Åh vad jag har tänkt på dig idag, och hoppas och hoppats igen, att du skulle bli av med gipset. Hoppas nu också att värken går över snabbt på dig.

Åååh ett så supersött kort du gjort till lilltjejen det kommer hon att bli jätteglad för! :)

Att pyssla är säkert jättebra träning, bara du inte tar i för hårt med handen, men du kan ju göra det tyngsta som att stansa mm. med den andra, det har du ju besvisat att du klarar nu när du hade bara en hand att tillgå.
Hi hi ;)

Njut nu av kvällen vännen min.
Kramar från Lena

Riet sa...

Ohhh wowwww Lena,what a beautiful card,i love your images and colours.
So gorgeous papers.

Hugs Riet.xx

Cattis sa...

Härligt gumman, förstår att det blev en lättnad för dig:)
Värken du har nu borde väl snart försvinna, tänk på att armen varit inlåst länge, han håller liksom på att puffa ut sig igen ;)

Kortet du gjort är så så sött och gulligt och jag tror att flickan kommer att bli mycket nöjd..
Var rädd om dig nu, Kram Kram

Maria sa...

Men det var väl underbara nyheter.
Ett liv utan gips.
Gillar den söta hängeln, jättefint.
Maria

Ellis sa...

Skönt att du är av med gipset, ska nog bli bra med lite träning! =)
Sköt om dig och tjusigt kort föresten! =)
Kram

lk46 sa...

Hej vännen! Så skönt att du kommit av med gipset, men var rädd om handen nu! Jättevackert kort!
Kramizar från Lene

Pernol sa...

Va härligt att du blev av med gipset! Var rädd om handen nu! Träna lagom och försiktigt.

Jättefint kort!!!

kramis Pernilla