måndag 19 april 2010

Måndag och jag höll på att svimma

när jag öppnade det paket som jag hittade i postlådan idag. Ett paket från vännen Inger. Milda Mathilda vilken vacker ask jag hittade i paketet. Så bedårande, att jag knappt hittar orden! Tack kära Inger ♥.
Har ju inte så mycket nytt att visa för er, som jag själv gjort. Men jag hoppas att det snart ska bli ändring på det. Har väl aldrig längtat så efter att besöka sjukhuset som jag gör nu. Kanske, kanske, har jag bara en vecka kvar nu med detta gips, peppar, peppar... Fy 17 vad trött jag är på det. Man ska ju inte gnälla. Finns många som har det mycket, mycket värre. Men jag väntar så på att bli av med det. Kunna tvätta, riva och smörja. Känns som det är en massa sår där under gipset. Det skaver och så har den psoriasis jag har med, bråkat som 17!
Det har varit en blåsig och kylslagen helg i Småland. Idag är det bättre. Solen skiner och man kan sitta ute lite på balkongen igen.
Idag går mina tankar till Sussie. Hoppas allt går bra och att vi snart får se dig piggare igen ♥

Nu ska ni få se den urtjusiga asken.Den innehöll något väldigt smaskigt för en godisgris som mig! Tack!



Ha en bra vecka.

♥KRAM♥

14 kommentarer:

Britt-Inger sa...

TACK för dina värmande ord ;) Och TACK för dina läckra idéer nedan som man nu måste skita ner fingrarna med ;) ;) måste prova Glimmer Misten.
Jättefina alster du gjort, både här och nedan.
Ha en skön måndag.
Kram, Britt-Inger

Linda Horn sa...

Vilken underbar ask!!! Hoppas nu du snart, snart blir av med gipset!!

Kram

Lena B E sa...

En helt makalöst fin ask du fått vännen, sååå otroligt vacker!! :)
Och med samma innehåll som jag fick i min skulle jag tro. ;)
MUMS fillibabba!! Den kom nämligen en till mig också idag! :)
Tänk att det hade jag redan gissat att jag skulle få förklara för dig, ha ha, jag ska göra mitt bästa vännen.
Ha en jättebra dag.
♥ Kram ♥ Lena

Petra sa...

En sån underbar ask du fått av Inger. Hon är ju helt makalös. Så himla duktig och snäll som gör så fina saker till sina vänner.
Jag håller verkligen tummarna för att du blir av med det dumma gipset nu.
Kram på dig.
Petra

Andrea sa...

A very wonderful card! Like the image! So great! Have the stamp from magnolia for you - I send it tomorrow ..
Hugs and Kisses and have an nice week
Andrea

Gertrud sa...

Hej Lena, åh vilken fin ask du har fått. Helt underbar. Vet du jag har en flaska Glimmer Mist i en låda och jag hade ingen aning..hm.Så nu ska jag testa. Hur får du dit de små hjärtan i din text, det vill jag också kunna. Ha det bra så hörs vi längre fram i veckan. Kram Gertrud

LenA sa...

Vilken underbar ask du fått, förstår att du är glad! Du är verkligen värd den!Blev det måntro en kopp kaffe till godsakerna som gömde sig i den?

Säger som Getrud...jag vill också ha små hjärtan....snälla.. börjar bli lite bortskämd med att du fixar det mesta,eller iallafall förklarar så man fattar!

Hörde förresten att gipset tagit slut på lasarettet i V så du slipper det i fortsättningen..fniss..hoppas verkligen att det stämmer!

Ha det gott!
Kram, Lena

Tigris Predikantan sa...

Vilken tur du har!
:)

Pernol sa...

Åååå vilken fin ask du har fått! Inger är ju helt makalös! Hon får alltid allt att se vackert ut.

Hoppas att du blir av med gipset snart!
Ha en trevlig vecka!
kramis Pernilla

Cattis sa...

Hej där, ja en helt otroligt vacker ask, förstår att du blev glad:)
Hoppas nu att det blir som du vill, att gipset snart är av...
Så du får börja träna upp armen med lite pyssel igen:)
Ha det så gott så länge tills vi hörs igen, Kram kram

Lena B E sa...

Åååh så snygg sida du "fått" nu!! :) Jättevackert med fjärilarna och blommorna.
Jag måste också fixa till min blogg så den blir vårfin snart.
Hoppas som dom andra att du blir av med gipset nu vännen.
Lycka till.
Kramar från Lena

Lena B E sa...

Nu har jag också en ny layout. :)
♥Kram♥ Lena

Petra/Paradise sa...

VIlken underbart fin ask du fått!!
Herrejisses vilken present!!
Inte annat än att man blir lite avis!

Tusen tack för dina rara ord inne hos mej! *glad*

Många kramar Petra

sussies sa...

♥Hej vännen!♥ Tack för dina tankar! Det värmer otroligt mycket!♥
Operationen blev inte bra. De sköt upp stenen till njuren istället men förhoppningsvis är den iaf. halverad och kanske, kanske de kommer ut den naturliga vägen annars så blir det en 3:e sprängning i Umeå. Hoppas jag slipper den då det gör så himla ont. Om det skulle vara så illa så den inte kommer ut alls så måste jag förmodligen ner till Örebro och göra en lasersprängning. Finns inget närmare sjukhus som gör en sån behandling. De upptäckte oxå en förträngning av urinledaren strax under stenen så förmodligen är det den som gjorde att de inte kunde få ut stenen. Igårnatt fick jag ett ordentligt njurstensanfall som tog musten ur mig helt så kanske, kanske det rörde sig nedåt. Slapp inte från njurkatetern heller som jag hade längtat så mycket efter så jag är fortfarande iklädd min "svans". ;-)

Hoppas på att kunna få en liten stunds pysslande idag om jag får vara smärtfri. Får ta timme för timme då ett anfall kommer som en blixt från klar himmel.

Hoppas så att du snart får bli kvitt det eländiga gipset så du kan pyssla igen på riktigt, med båda händerna även om du trots allt lyckats pyssla med bara en hand, makalösa kvinna! ;-) Är starkt imponerad av det!!!

Hoppas oxå att vårsolen skiner på dig oxå idag och att du inte har alltför ont i armen!

Här är växlande och bara drygt 3+ ännu och förhoppningsvis slipper vi den kalla blåsten idag så man kan sitta en stund och få lite färg.

Ha en alldeles underbar dag min vän och ta hand om dig!♥♥♥

Varma vårkramar från Susanne