tisdag 6 april 2010

Ängelpost del 2

Hallojsan på er. Hoppas att ni haft en bra Påskhelg med god mat och massor av godis. Vädret på Påskafton var kanon fint, annars har det mest varit grått och regnat.
Jag har en trogen betjänt ( läs sambo) här hemma som får sköta det mesta här hemma nu. I går så tog han tag i strykjärnet. Ja, det var nog första gången i hans liv tror jag. Nu har jag inga före och efter bilder. I de flesta fall så är väl efter bilden lite bättre än den före. Men så var inte fallet här, ha,ha. Ja, man får inte klaga, när han gör sitt bästa. Lite roligt hade jag i alla fall, ha,ha.
Nu är över tre veckor avklarade av denna gipstid.Har fått en tid till ortopeden den 26,e. Då ska gipset bort och det ska röntgas. För att inte bli besviken så har jag ställt in mig på att det kommer att bli omgipsning och ytterligare förlängning på det här.
Ont har jag fortfarande och kan inte lyfta tyngre saker än ett tunt papper. Märker i alla fall att det går på rätt håll. Jag har fått så mycket vackert att titta på. Både i utmaningen och det som har landat i min postlåda.
Tänkte jag skulle visa er lite av det jag fått från änglarna. Mer kommer senare.


Från Cattis

Från Maria



Från Lena BE



Från Camilla



En väska med tillhörande kort från Lene.


Från Busan.

Alla sakerna jag fått är super duper fina och jag är så glad över att ha fått dom.TACK!
Ni som väntar på Magnolia Ink. Så kan jag berätta att tidningen kommer ut idag. Jag har redan beställt ett ex av den och ser fram mot lite trevlig läsning.
Ha en bra dag.





10 kommentarer:

Lena B E sa...

Åh wow så många superduperfina kort du fått!! :)
Det är du verkligen värd vännen!! :)
Hoppas verkligen att du blir av med gipset denna gången, men du gör alldeles rätt som tänker på att det säkert blir tråkiga besked, bättre det än att bli grymt besviken. Skulle du bli av med gipset så blir glädjen dessto större på detta sätt.
Ha det så bra min vän.
Kramar från Lena

Busan sa...

Hej vännen! Tack igen för din roliga utmaning - det har varit så roligt och livat upp att se alla fina bidrag du fått in. *hjärta*
Och ja, förstår dig så väl med gipset - hade nog tänkt likadant själv och bättre bli glatt överraskad om du inte behöver bli omgipsad.
Sedan måste jag tacka dig också för att du påminde om Magnolia tidningen. Jag har kollat i påsk efter den men idag hade jag helt glömt bort att jag skulle kolla. Nu är den också beställd... *rodnar*... jag som har köpstopp för pyssel för vi ska spara till bokhylla.... men gubben min sa att ja, det är ju inte pyssel utan tidningar så... beställ du!!! :D Har inte fått mail om andra tidningen än men förstår att jag kommer ha mycket att njuta av tills jag kan pyssla mer igen.

Förstår att din sambo hade lite svårt när det är första gången... men förstår att det roade lite... hi hi.. Underbart att han överhuvudtaget tog på sig att förska.

Hoppas så att du inte har så ont idag och att du har en bra dag. Här är grått och ser ut att kunna bli snö idag med men jag har bestämt att det får vara bra med snö nu... undrar om de lyssnar på mig!?! ;)

Massor med varma vår-kramar och krya på dig-kramar och ha det så bra du bara kan idag!!!!
Busan

Busan sa...

Glömde... underbara kort du har fått vännen och det kan ju bero på att du är en ängel själv... *hjärta*

Varma vår-kramar igen
Busan

lk46 sa...

Hejsan Änglavännen!
Ja nog finns det änglar Lena och jag är helt säker på att du är en av dem! Har man en vacker själ märks det alltid!
Att du fått alla vackra kort är inte så konstigt, Du är värd vart ända ett av dem!
Ha en skön dag vännen!
kram lene

Petra sa...

Inget ont utan att det har nåt gott med sig brukar man ju säga. Sambon kanske blir jätteduktig på att styka under din konvalecens.
Så många fina kort du fått. Härligt med goa vänner:).
Kram på dej och ha en bra vecka.
Petra

Himmelriket sa...

Hej,
tack för kommentaren.
Krya på dej,
Hälsningar Ulla

Cattis sa...

Tack tack tack vännen för mitt fina paket :) med tröstpriset i.. Blev jätteglad och kommer att användas så småningom..Men ger du bort dina älskade fjärilar :O hur blir det då?!? hihi Ja ja det är väl så att det finns nog en del kvar kan jag tro. Man samlar gärna på sig av det man tycker om..
Hoppas att du inte haft för mycket värk idag och att du har tur och kanske slipper gipsa om armen, håller tummarna för det..
Var rädd om dig / Kram kram

Pernol sa...

Jösses vilka jättefina kort du har fått! Hoppas att du blir av med gipset. Det kan ju inte vara kul. Jag har en arbetskompis som bröt armen för en 6 veckor sedan. Men hon fick inte gipsa utan gick med en mitella. Nu är hon utan den. Det var hennes högra arm. Nu kan hon använda den lite. Det tar tid sånt där verkar det som.

TACK för att du ordnade fjärilsutmaningen! Den var jättekul!!!

Ha det bäst!
kramar Pernilla

LenA sa...

Hej Lena!
Vilken fantastisk samling med kort du har att glädjas åt, så himla fina allihop!

Min blogg har nog fått fnatt, nu visar den nya sidor på blogglistan igen men jag kan inte komma in och se dom??????
Nu kryper jag till kojs...ska ju ut på äventyr i morgon, undrar om jag kan sova inatt....ses!

Kram Lena

Gunilla/Nilla sa...

Kan tänka mig att om jag skulle pillat under motorhuven hade det blivt som din sambos strykning, haha!!
Så mycket fint du fått med posten. Kan förstå att du blivit glad!

Ha en fin dag.
Kram/Gunilla